Wij hebben een lief mannetje dat al weken, zeker 6 weken, veel jengelt en huilt. Er zitten zo weinig makkelijke dagen tussen dat die dagen juist de uitzondering blijken en de dagen waarop hij jengelt de norm zijn. Pff...ik word er een beetje moedeloos van onderhand. Hij slaapt super veel nog vind ik en is wanneer hij wakker is welgeteld een half uur tot drie kwartier wel vrolijk mits je hem aandacht geeft maar daarna is niks meer goed. Met 7 maanden begon het huilen en dat had echt te maken met verlatingsangst. Ik had er een topic over geopend omdat we niet van hem weg konden lopen wanneer hij in bed gelegd werd. Nu zitten we op een krukje naast zijn bed en slaapt hij binnen 5 minuten in zonder hulp. Dit gaat dus weer super. Hij slaapt nog twee slaapjes van 9.30-11.30/12 en van 14.00/14.30 tot 16.00/16.30. Flinke slaapjes dus en dan 's nachts ook zo'n 12.5 uur. Lang verhaal met eigenlijk een simpele vraag; wat zou de reden kunnen zijn van zijn gejengel en wat kunnen we er tegen doen? Aan slaaptekort, honger, oortjes of aandacht ligt het niet..... En als het zijn tanden zouden zijn dan hebben we nog een lange weg te gaan....pff.
Het eerste wat mij te binnen schoot na het lezen; tandjes! Wij gebruiken dentinox als hij een jengelige dag heeft en/of geef een een paracetamol. Dit geeft hem dan wel wat verlichting en wordt vaak dan wel wat rustiger.