hongerige baby?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Wherona, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Hallo,

Ik heb een zoontje van 5 weken hij weegt nu 4 kilo ik geef hem afgekolfde moedermelk hij krijgt per voeding 100cc dit zijn 7 voedingen want naar de 6 schijnt maar niet te lukken. Hij drinkt in de ochtend 2 voedingen iedere keer tussen de 10 20 cc minder maar naarmate de dag vordert krijgt hij meer honger vooral nadat hij zijn flesje van 4 uur heeft gehad komt hij 15 min later weer ik leg hem dan aan voor een toetje.
    Ook merk ik dat hij zijn flesje erg snel leeg drinkt, ik heb de timer er even bij gehouden en hij drinkt het weg binnen 11 minuten. Ik heb van de kinderarts begrepen dat hij al iets te veel krijgt per dag en dat we echt naar de 6 voedingen moeten gaan maar hoe komt het nou toch steeds dat hij zo een honger houdt?

Hij blijft dan huilen en kan daardoor ook niet slapen en daardoor raak ik ook gefrustreerd en ook wel wat geirriteerd. Ik heb dit al bij diverse mensen voorgelegd maar krijg niet echt een duidelijk antwoord. Wat moeten we doen om hem tevreden te krijgen/houden krijgt hij te weinig? doet hij er te snel over?

Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen want ik raak hier erg onzeker door.

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hallo Wherona,

Ook bij voeden met de fles heeft voeden op verzoek mijn voorkeur. En of dat nou 6 of 8 keer is vind ik dan niet zo belangrijk. Lijkt me voor je kindje ook fijner als hij mag drinken wanneer hij honger heeft. Qua gewicht zou 100 cc per flesje voldoende moeten zijn. Maar als hij nog trek heeft (of zuigbehoefte, 11 minuten drinken is best kort) zou ik hem of meer geven, of aanleggen. Bij moedermelk geef je sowieso niet snel te veel.

Mag ik tot slot nog vragen waarom hem je niet aanlegt?

3. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Bedankt voor je uitleg een behoorlijke geruststelling.

Hij raakt heel erg snel vermoeid bij het aanleggen waardoor hij niet veel drinkt en moet ik hem meerdere keren aanleggen en dat trek ik lichamelijk niet. Ik weet dat hij steeds sterker gaat worden en het aanleggen makkelijker gaat worden op den duur, maar dat trek ik niet. Ik raakte er ook heel erg onzeker door en vind het prettig om te weten wat hij naar binnen krijgt. Zodoende heb ik ervoor gekozen om te kolven en hem moedermelk met de fles te geven.

Ik ben blij dat je overigens ook zegt voeden op verzoek want ik vondt het best wel zielig om hem wakker te moeten maken omdat het voedingstijd zou zijn. De voedingstijden hebben wij meegekregen vanuit het ziekenhuis van de couveuse afdeling. Dus ik wacht nu gewoon totdat hij zich meld.

Deel Deze Pagina