Hier een mannetje van 2,5 die om de haverklap koorts heeft en dan ook meteen 40 graden. Hang regelmatig met de HAP aan de lijn. We zijn al sinds november in de weer. Heeft nu vorige week een ab kuur gekregen ivm met een oorontsteking. De dag na de laatste ab slok, hup weer koorts. Gek word ik ervan. De huisarts vertelde mij dat er van alles heerst en dat die jonge kinderen vaak snel hoog in de koorts zitten. Er zijn hier wel weer net twee kiezen door dus dat zal er ook mee te maken gehad hebben. Ik zou morgen gewoon even bellen voor advies mocht hij weer met koorts wakker worden. Beterschap voor je mannetje.
Is zijn urine nagekeken??. Het zou mogelijk ook een urineweginfectie kunnen zijn en daar mag die echt niet te lang mee door blijven lopen. Ik zou toch bellen dit weekend. Ik ben zelf dokters-assistente en wij laten kinderen van deze jonge lft echt niet met 5 dgn koorts rondlopen en wij kijken wanneer er geen aanwijsbare oorzaak wordt gevonden voor de koorts altijd de urine na en we hebben er al heel wat UWI's uit kunnen halen.Hij heeft ergens op zeker een infectie want een andere indicatie is dat wanneer een kind koortsvrij is geweest en binnen 24 uur weer koorts krijgt dat er dan op zeker een infectie moet zijn.Als je het vervelend vind om te bellen laat dan je man bellen.Hier altijd goede ervaringen met de HAP en aardige assistentes en artsen.We komen er niet vaak maar ze zijn altijd even vriendelijk dus dat kan gelukkig ook nog en dat in de Randstad. Beterschap!!
Nee woon daar niet hoektanden en kiezen zijn erdoor.... Geen vlekjes of andere dingen. Alleen strontverkouden.
Urine niet nagekeken... Het was erin en eruit gisteravond omdat hij dus een opleving had. Waarschijnlijk van de paracetamol. Wel even de longen geluisterd. Maar stond met 5 minuten buiten.
Goh, wat vervelend! Hier zijn wij gisteravond na veel twijfel naar de avondarts geweest vanwege koorts, diarree en overgeven. Uiteindelijk hadden we eerder aan de bel moeten trekken want hij bleek al flink uitgedroogd. Nu AB kuur en domperidon meegekregen. Ook moeten we hem elk kwartier 10 ml ORS geven met een spuitje (via fles, beker en lepeltje lukt het niet). De arts zei dat als het de volgende dag niet verbeterd, we echt weer langs moeten komen. De arts waar wij naar toe gingen nam ons echt serieus. En wij hebben al tegen elkaar gezegd dat we nooit meer zo lang gaan twijfelen. Als het niet goed voelt, gewoon bellen! Beter een keer te veel dan te weinig zou ik zeggen.
Hier is zoonlief ook net beter van bijna 2 weken griep, met koorts en benauwdheid, vooral in de avonden-nachten. Vreselijk is dat wanneer kleintjes ziek zijn, machteloos sta je. Zolang je kleine indd niet suffig is en alert blijft geen zorgen maken hoor. Hij moet hier eventjes doorheen, zo bouwen ze hopelijk weerstand op voor later! Beterschap voor je kleine man Myrthe!
Vandaag geen koorts meer gelukkig mocht ook wel na 6 dagen. Hij was eindelijk weer een beetje de oude... Bedankt nog voor alle peptalks en adviezen.
Oh wat fijn zeg. Nu lekker aansterken, want dat lijfje zal wel heeeel moe zijn. Dat merk ik tenminste bij mijn zoontje. Op naar een gezond koortsvrij 2013.