Zoontje heeft al 5 dagen koorts.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Myrthe, 28 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Hier een mannetje van 2,5 die om de haverklap koorts heeft en dan ook meteen 40 graden. Hang regelmatig met de HAP aan de lijn. We zijn al sinds november in de weer. Heeft nu vorige week een ab kuur gekregen ivm met een oorontsteking. De dag na de laatste ab slok, hup weer koorts. Gek word ik ervan. De huisarts vertelde mij dat er van alles heerst en dat die jonge kinderen vaak snel hoog in de koorts zitten. Er zijn hier wel weer net twee kiezen door dus dat zal er ook mee te maken gehad hebben.

Ik zou morgen gewoon even bellen voor advies mocht hij weer met koorts wakker worden.

Beterschap voor je mannetje.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Is zijn urine nagekeken??.
    Het zou mogelijk ook een urineweginfectie kunnen zijn en daar mag die echt niet te lang mee door blijven lopen.
    Ik zou toch bellen dit weekend.
    Ik ben zelf dokters-assistente en wij laten kinderen van deze jonge lft echt niet met 5 dgn koorts rondlopen en wij kijken wanneer er geen aanwijsbare oorzaak wordt gevonden voor de koorts altijd de urine na en we hebben er al heel wat UWI's uit kunnen halen.Hij heeft ergens op zeker een infectie want een andere indicatie is dat wanneer een kind koortsvrij is geweest en binnen 24 uur weer koorts krijgt dat er dan op zeker een infectie moet zijn.Als je het vervelend vind om te bellen laat dan je man bellen.Hier altijd goede ervaringen met de HAP en aardige assistentes en artsen.We komen er niet vaak maar ze zijn altijd even vriendelijk dus dat kan gelukkig ook nog en dat in de Randstad.

Beterschap!!

3. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Nee woon daar niet ;) hoektanden en kiezen zijn erdoor.... Geen vlekjes of andere dingen. Alleen strontverkouden.

4. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Urine niet nagekeken... Het was erin en eruit gisteravond omdat hij dus een opleving had. Waarschijnlijk van de paracetamol. Wel even de longen geluisterd. Maar stond met 5 minuten buiten.

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hoe is het nu? Heeft hij een beetje geslapen?

6. Anneka

Anneka Lid

9 apr 2011
    50
    6
    8
    NULL
    NULL
    Goh, wat vervelend! Hier zijn wij gisteravond na veel twijfel naar de avondarts geweest vanwege koorts, diarree en overgeven. Uiteindelijk hadden we eerder aan de bel moeten trekken want hij bleek al flink uitgedroogd. Nu AB kuur en domperidon meegekregen. Ook moeten we hem elk kwartier 10 ml ORS geven met een spuitje (via fles, beker en lepeltje lukt het niet). De arts zei dat als het de volgende dag niet verbeterd, we echt weer langs moeten komen. De arts waar wij naar toe gingen nam ons echt serieus. En wij hebben al tegen elkaar gezegd dat we nooit meer zo lang gaan twijfelen. Als het niet goed voelt, gewoon bellen! Beter een keer te veel dan te weinig zou ik zeggen.

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hoe is het vannacht gegaan?
    Was de koorts gezakt vanochtend?

8. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Vanmorgenwel gezakt tot 37,8 graden netjes dus. Ga hem zo weer tempen want hij voelt weer warm aan.

9. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Zaanstad
    En heb je nog gemeten??

10. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ja 38,1. Gebeld en zolang hij alert was en niet suf moest ik het gewoon even afwachten.

11. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Hier is zoonlief ook net beter van bijna 2 weken griep, met koorts en benauwdheid, vooral in de avonden-nachten. Vreselijk is dat wanneer kleintjes ziek zijn, machteloos sta je.

Zolang je kleine indd niet suffig is en alert blijft geen zorgen maken hoor. Hij moet hier eventjes doorheen, zo bouwen ze hopelijk weerstand op voor later!

Beterschap voor je kleine man Myrthe!

12. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Vandaag geen koorts meer gelukkig mocht ook wel na 6 dagen. Hij was eindelijk weer een beetje de oude... Bedankt nog voor alle peptalks en adviezen.

13. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Fijn dat het weer beter gaat!
    Hopelijk blijft het zo... :)

14. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Zaanstad
    Oh wat fijn zeg. Nu lekker aansterken, want dat lijfje zal wel heeeel moe zijn. Dat merk ik tenminste bij mijn zoontje. Op naar een gezond koortsvrij 2013.

Deel Deze Pagina