Dreumes komt te veel aan

Discussion in 'Baby en dreumes' started by stelpie, Jul 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stelpie

stelpie Actief lid

Jun 22, 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik moest vanochtend voor dochter's luchtwegproblemen naar het ziekenhuis, terugkomafspraak van afspraak +/- 6 weken geleden. Ze is in 6 weken tijd 750 gram aangekomen. En dat terwijl ze precies rond de vorige afspraak heeft leren lopen. In haar lengte is ze niet gegroeid.

Het ligt niet aan het eten, ze krijgt gewoon gezond eten en krijgt niet veel koekjes oid. Ze drinkt geen melk en geen diksap meer, alleen water (koude melk en diksap lust ze niet). We koken gewoon elke avond en eten geen rare dingen.

Hoe kan het dan dat ze nog steeds zo hard blijft groeien?? Ze heeft dit altijd al gehad maar telkens werd gezegd: dat remt wel zodra ze gaat lopen. Nou loopt ze en lijkt ze nog harder aan te komen!

Ze is niet heel dik maar wel lekkere spekbeentjes. Ze is vrij lang voor haar leeftijd (84cm en 12.750 kilo).

Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt?

2. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Uhm... mijn kerel is dan 10,5kg ongeveer en zit al bijna in maat 86... en hij is van augustus dus vijf maanden jonger dan jouw meid. In mijn ogen lijkt het wel mee te vallen.

3. stelpie

stelpie Actief lid

Jun 22, 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    Nee vind ook niet dat ze te veel weegt, maar wel dat ze onbegrijpelijk veel is aangekomen in 6 weken (terwijl ze in lengte niets gegroeid is). 750 gram voor een kindje dat net heeft leren lopen en geen gekke dingen eet of drinkt?

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wat eet ze zoal op een dag?

5. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

May 13, 2013
    1,081
    1,073
    113
    Kan je dat zo precies wegen, zou er niet altijd verschil zitten tussen bijv. volle pamper of net een schone, net een beker drinken op of nog niet gedronken, 's ochtends vroeg gewogen of later op de dag, etc?
    Als ze bijv. juist een flesje van 150 ml heeft gedronken en bijna aan een schone luier toe is, scheelt dat toch zo 300 gram? Volgens mij kan één meting je dan best op het verkeerde been zetten, dus als je je bezorgd maakt zou je kunnen overwegen om wat vaker te (laten) wegen en dan te kijken of ze nog langere tijd zo doorgroeit...

6. LA85

LA85 Fanatiek lid

Apr 25, 2013
    2,018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Toevallig een kennis van mij die hetzelfde heeft..
    Ze kreeg bij het CB te horen dat haar kindje van 1,5 te zwaar is. Meisje is 85cm en 12,5 kg... Kindje eet zover ik kan zien ook niet teveel o.i.d. en om nou te zeggen dat ze echt dik is/uit ziet kan ik ook niet zeggen. Flink ja, dik.. nee daar heb ik toch een ander beeld bij.
    Misschien krijgen zowel jouw als haar dochter binnenkort nog een groeispurtje :)

7. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Mijn oudste was ook een dikke dreumes (en baby), dusdanig dat ik soms op het cb wel eens op mn kop kreeg. Net zoals jouw dochter at zij alleen gezond, nooit sapjes/ zoete drankjes, geen koekjes of andere snackjes, zelfs geen broodbeleg (wilde ze zelf niet). Ze at enkel en alleen fruit, droog bruin/rogge of speltbrood, avond eten, nootjes en dronk 1x per dag een bekertje melk, maar zat met haar gewicht 2 standaarddeviatielijnen boven de lijn van haar lengte. Ik dacht ook altijd dat het wel over zou gaan als ze zou gaan lopen, maar dat gebeurde niet. En ook niet toen wat later ze ging rennen, fietsen, klimmen of wat dan ook. Ze is inmiddels bijna 4 en ik begin nu pas te zien dat haar figuur echt zichtbaar aan het veranderen is en ze slanker wordt. Gelukkig heeft ze altijd een super goede conditie gehad (loopt zonder moeite 5+ km op een dag, zwemt op een goede dag 600+ meter met paps en mams) en hebben wij ons ook nooit zorgen gemaakt.

Met andere woorden, ik zou me niet druk maken. Als je kindje gezond is, gezond eet en actief is en dat volhoudt, komt het uiteindelijk vast goed.

8. stelpie

stelpie Actief lid

Jun 22, 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ze krijgt op een dag 3 a 4 boterhammen, fruit (vaak 1 a 2 mandarijnen, nooit banaan), een koekje (volkorenbiscuit), avondeten (groente en vlees en aardappel/pasta/rijst) en magere yoghurt. Ze drinkt de hele dag water, behalve smiddags op kdv dan drinkt ze paar slokken melk denk ik (hoop ik, thuis wilt ze het niet namelijk).

Opzich denk ik ook wel dat het goed komt, ze is vind ik absoluut noet dik ( ook niet dum hoor haha), maar ik vind het zo raar dat ze zo'n mega sprong in gewicht maakt terwijl ze net is gaan lopen...

We gaan in ieder geval extra opletten dat ze niet te veel extra's binnen krijgt, en op kdv navragen wat ze daar 'snoept' tussendoor. Ik denk wel dat ik even over paar weken haar laat wegen op cB.

9. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

Feb 1, 2011
    519
    0
    16
    Er zijn ook kinderen die eerst aankomen en dan dat extra gewicht gebruiken om te groeien. Dan schieten ze echt de lengte in. Missxhiem ook bij jouw meisje?

10. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    Ik heb werkelijk geen idee hoor!!! Maar vind 4 boterhammen veel klinken eigenlijk. Eet ik zelf niet eens. Maar goed die van mij is nog maar 4 maanden en m'n eerste...

11. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Ja ik!! Mijn dochter was ook heeeel dik (volgens het cb vooral).
    Ze woog met 8 maanden al 12 kilo, maar nu 11 maanden later 13 kilo.

Hier kwam ze (toen 4-6 maanden was zelfs 2,5 kg aan)

Is snapte er niks van. Ze kreeg 4 á 5 x 180 cc zuigelingenvoeding per dag. Dus niet abnormaal veel

Hoe oud is jouw dochtertje?

12. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

Ik heb dat ook met mij dochter maar zij eet heel weinig, ik snap er ook niks van.
    zou dit bij de leeftijd horen?
    Mijn dochter eet 1 botherham in totaal drie hapjes fruit 1 potje abond eten, drink water en in de avond 1 fles omdat ze ook geenm melk wil.
    lengte 84 cm gewicht 12,4 en is erg aktief..........heel raar. Niet dik maar flink mollig.

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Kinderen groeien sprongsgewijs, best kans dat ze de komende weken opeens de lengte in schiet en niet meer of heel weinig aankomt.

Mijn oudste dochter woog ook 12,5kg toen ze 84cm was, inmiddels is ze behoorlijk slank.

14. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,507
    202
    63
    Female
    Zeeland
    Enige wat mij (ook) opvalt, zijn de boterhammen! Wat eet ze voor brood? En met welk beleg?

Verder zou ik me niet teveel focussen op cijfertjes op de weegschaal hoor! Ligt maar net aan het moment van wegen.

15. stelpie

stelpie Actief lid

Jun 22, 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ze eet meestal 3 boterhammen: 1,5 per maaltijd (ontbijt + lunch). Is vrij normaal voor bijna 16 mnd.

WoW Nahla: dat is bijzonder, sinds 8mnd maar 1 kilo aangekomen! ben benieuwd of dat hier ook straks gaat gebeuren.

@mary dat is idd weinig! Maar weinig eten hoort wel bij de leeftijd, at ze hiervoor wel goed? En komt ze nog steeds veel aan? In een fles zitten wel flink calorieën als je van dat speciale dreumesmelk geeft (ipv melk uit pak). Maar daar kan het in jou geval nooit aan liggen lijkt me. Ook bijzonder!

16. Raspberry

Raspberry Niet meer actief

Als jij zeker weet dat ze niets geks eet, zou ik me totaal niet druk maken.. komt wel goed!
    Vind zelf 4 boterhammen wel veel, maar mijn dochter eet er hooguit 2.
    Misschien s'morgens een x afwisselen met yoghurt/cornflakes of muesli en fruit?

17. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

Jul 28, 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Lotte (bijna 15 maanden) eet ook sowieso 3 boterhammen, 2 stuks fruit en flink avondeten, lijkt me een heel prima dagschema.

18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Lijkt me een prima schema hoor! Waarschijnlijk gaat ze binnenkort vanzelf in de lengte groeien, ik zou me er niet zo druk om maken, zo lang ze gezond eet.
    Hier overigens ook een (net) dreumes die 3 boterhammen op een dag eet en dan inderdaad ook een vol bord avondeten, met een toetje.

19. mary12

mary12 Bekend lid

Apr 27, 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    @stelpie ze heeft tot 1 jaar goed gegeten. Nu groeit ze niet meer zo hard maar gezien haar voeding vind ik haar toch zwaar. Ze krijgt inderdaad nog haar babymelk omdat ze slecht sliep maar dat flesje weegt niet op tegen het slechte eten. soms eet ze ook niet haar avondeten vind het niks om haar met letterlijk wat muizehapjes over de hele dag in bed te stoppen. flesje is nog het enigste wat beetje vult.

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kinderen groeien in spurts en vaak zie je ze eerst in gewicht aankomen en dan volgt de lengte: eerst de spekjes opbouwen om de groeiende botten enzo ook weer mee te kunnen bedekken ;)
    Ik denk dat je dus over een paar weken een paar cm er bij zult hebben :)

Share This Page