Ik heb 2 meiden; van 3,5 en 1,5. Ze zijn uiteraard de liefste, leukste dames van de hele wereld maar de laatste tijd is t vrij vermoeiend. De jongste wil alles kunnen en doen wat de oudste doet. Ze pakt dus ook regelmatig spullen af waarop de oudste boos wordt. Gevolg is dat de oudste soms al gaat gillen als de jongste in de buurt komt waardoor de jongste haar een mep geeft, enz... Meestal gaat t goed hoor, maar vandaag was t weer zo'n dag waarbij ze allebei vroeg wakker waren, dus humeurig en elkaar niet met rust lieten en ook niet zelf konden spelen. De tv heeft al een paar keer aangestaan en daar voel ik me dan weer zo schuldig over. We zijn uiteraard ook naar buiten geweest, etc. Is het herkenbaar en heeft iemand goede tips voor me?
nog een half jaartje en ze gaat naar school. Ik zeg sterkte en tel de dagen af. Voel je niet schuldig om die tv. So be it! En mama die goed in haar vel zit is belangrijker dan die tv hoor! Als jij je reilen en zeilen goed kan houden met tv. Lekker laten gaan! Zou voor je oudste wat meer speelgoed gaan vinden waar ze uitdaging in kan vinden www.lobbes.nl is leuk spul. Misschien je jongste dan voor de tv zetten? Of net anders om zodat je ook wat quality time kan vinden. Kan je de oudste niet boven in haar eigen kamer af en toe laten spelen. Kan de jongste alleen spelen en jij bv wat dingen doen die je dan moet doen?
Oow, erg he. Die van mij hadden het vandaag ook samen op hun heupen. Ben nu echt blij dat ze op bed liggen. De oudste gaat naar school en dat scheelt de helft. Als ze samen zijn, dan mag de oudste van mij niet met bijv. haar stiften kleuren, want dat wil de jongste ook. De oudste heeft ook een mooie grote kamer en daar staat haar playmobil. Soms zit ze daar heerlijk een uurtje te spelen, zonder dat haar zusje alles van tafel komt maaien. En hier gaat ook die tv dan wel aan hoor. Zeker rond de klok van 5 als ik eten wil gaan koken.
Pfff hier altijd moe lijkt het wel. En als mevrouwtje dan ook nog eens in relbui is... Pfoe. En dat is dan maar 1 kind
Herkenbaar hoor, maar ze weten hier dondersgoed dat ze moeten delen en samen moeten spelen. Zo heeft Eva eigen stiften, maar die mag Lisa dan wel van haar gebruiken. En als ze echt allebei iets willen hebben en er is er maar 1 van, dan mogen ze om de beurt. Vaak gaat het wel goed, soms dus ook niet . Vooral herkenbaar dat de jongste meteen begint te slaan als de oudste meteen heel boos wordt. We leren Eva nu dat ze het rustig aan Lisa moet uitleggen en dat Lisa dan meestal wel luistert en dan ook niet zo boos wordt. Zw begint het een beetje te leren nu.
@Snoopy; jouw meiden zijn allebei iets ouder dan de mijne, hoopt dat dat gaat schelen. Het ligt natuurlijk ook aan t karakter; ik heb 2 pittige dames Wb stiften; daar is de jongste idd erg jaloers op, maar ze mag ze echt nog niet; tekent zichzelf onder en stopt ze steeds in d'r mond. Ik merk dat vooral de oudste nog niet erg naar de kleinste toetrekt. Ze mist d''r wel als ze er niet is en vindt haar ook wel lief, maar daar blijft t bij. Als ik jouw filmpje van je kletsende dames zie (cute!!); dat gebeurt hier nog niet. De oudste heeft niet superveel geduld voor en interesse in haar zusje.
Het ligt inderdaad ook aan het karakter van de kinderen en hoe dat met elkaar gaat en dat gaat hier erg goed gelukkig en dat is altijd goed gegaan. Eva is dol op Lisa, ook heel geduldig, zit vaak echt te moederen over haar en Lisa vindt het meestal prima. Lisa kan wel pittig zijn, maar samen met Eva gaat het meestal prima. Tja stiften, Lisa doet ze meestal niet in haar mond, kleurt soms wel op haar handen , maar soms heeft ze een bui en is haar mond opeens wat groen , doe ik niet al te moeilijk over dan.
Snoopy, dat probeer ik de oudste ook bij te brengen om iets rustig uit te leggen ipv direct te gaan gillen of gelijk heel ruw terugpakken. Tja, die stiften. De jongste is best een boef en die kalkt niet haar zelf onder, maar ook de tafel, behang, stoelkussens , alles dus. Vandaar dat de oudste dat maar niet moet doen als haar zusje er is en zeker niet laten liggen. Maar ze kunnen ook heel leuk samen spelen en streken uithalen.
Hier morgen ze alleen aan de eettafel met stiften, hebben we dan een knutselkleed over liggen en Lisa zit vast in de ikea stoel, dus ze kan dan alleen maar haar tekening of zichzelf inkleuren . We hebben net de ikea stoel naar zolder gedaan, dus Lisa zit nu op een meegroeistoel waar ze zelf uit kan, dus even kijken hoe dat gaat. Maar Eva is dan wel weer zo dat ze gaat roepen als Lisa met stift van haar stoel af gaat