Mijn kindje zat opeens helemaal onder de rode vlekken. Het begon als 3 plekjes dacgt muggenbultjes. En binnen 6 uur zat ze helemaal onder Het jeukt wel. Is een afspraak dokter noodzakelijk? Bekijk bijlage 396425
T lijkt er wel op hoor . Volgens mij hoef je niet naar de ha. Gewoon ff iets halen tegen de jeuk bij de drogist .......
Lijkt mij ook de waterpokken. Ha is niet nodig tenzij ze hoge koorts krijgen of als je het niet vertrouwd
Ach gossie, duidelijk waterpokken. Binnenhouden totdat de blaasjes zijn ingedroogd want ze is nu zeer besmettelijk. Alleen ha bellen bij hoge koorts. Ik hoop dat jullie kleintje het niet krijgt, die hebben er vaak meer last van. Beterschap!
Ziet er idd uit als waterpokken. Hoop dat ze er niet helemaal onder komt. Hier net de waterpokken achter de rug. Beterschap
Het virus heeft een incubatietijd van 2-3 weken, wat inhoudt dat een kind al besmettelijk is zonder dat de waterpokken zichtbaar zijn. Binnenhouden heeft dus geen zin. Mijn dochter heeft ook waterpokken, ik heb daarvoor via de huisarts 2 middeltjes: een creme om de blaasje mee op te drogen en druppeltjes tegen de jeuk. Ze werken als een tierelier, na 5 dagen is dochter weer terug naar school gegaan. PS: bezoekje aan de huisarts is verplicht in Belgie om betaald verlof te krijgen van mijn werk, en om geen boete te hoeven betalen op de BSO
Ja, denk het ook. Mijn huisarts wou niet dat ik met waterpokken langs kwam wegens besmettingsgevaar in de wachtkamer! Niet alleen voor andere kindjes, maar voor mensen met een zwak immuunsysteem kan het virus gevaarlijk zijn! Je kunt gewoon naar de apotheek of drogisterij gaan en advies vragen. Bij ons hielp KidsClin en twee keer per dag een havermoutbadje goed. Topper was een goedje waarmee je de waterpokken moet aanstippen, maar dat heeft de apotheek zelf gemaakt en ik weet niet of ze dat overal hebben. Veel sterkte ermee, is geen pretje en dan zeker niet met dit weer!
Lijkt inderdaad op waterpokken. Mocht de jeuk erg worden kan je ook een badje met havermout maken, is echt een ouderwets iets. Trouwens.. Heb jij vroeger zelf ook de waterpokken gehad?