Zoontje heeft het koud in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BuffySummers, 12 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Nee dat heb ik nog niet gedaan eigenlijk...Bedankt goede tip!
    Vanacht hadden we hem toevallig wel getempt en toen was ie rond 36,5. Maar ik had van mn kraamhulp gehoord in het nekje te voelen en dat doe ik dus steeds nu.
    Maar vanavond doen we de mouwen eraan en dan even kijken hoe dat gaat.

2. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    misschien is een elektrische krujik een idee? minder eng (vind ik)
    en zo`n dikke pyjama in een slaapzak met deken?
    je kan die kruik ook bijvoorbeeld snachts een keer opladen en dan weer bij hem in bed leggen zodat hij het warm heeft tot de volgende ochtend

3. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Eeen lekkere flanellen pyama helpt ook al een beetje. Is warmer dan een gewone pyama.

Ik heb hier winterslaapzak van de hema met mouwtjes (sla ze om want zijn iets te groot.

Jille

4. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Toevallig ook die dikke witte? :p

5. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Mijn zoontje heeft nu maat 62 en ik trek hem een slaapzak met mouwtjes in maat 70 aan. De mouwtjes zijn te lang, maar dat vind ik niet erg, blijven zijn handjes in ieder geval ook lekker warm. Ik ben er ook aan begonnen omdat hij koud aanvoelde en ineens wakker begon te worden 's nachts. Ik zou het gewoon doen hoor, een slaapzak met lange mouwen.

6. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Mijn mannetje heeft ook altijd van die koude handjes. Heb het overlegt met cb en koude handjes is niet erg, koude voetjes is erger. En dat klopt ook wel, als ik koude voeten heb dan kan ik niet slapen, met koude handen wel. Ik wrijf ze nu dus iedere ochtend warm.
    Ooh ik vond die kruiken ook doodeng, maar mijn kraamhulp had een oliekruik. Ideaal, die kan niet lekken.
    Je zou de temperatuur van je slaapkamer even moeten meten, die zou tussen de 15 en de 18 graden moeten zitten.
    Wij hebben de verwarming wel iets aan in de slaapkamer, het moet nu gewoon ff voor die kleine.'
    Ook wij hadden in het begin wat hoofdpijn, maar het went en we hebben er nu geen last meer van!

Succes ermee! Grtjes Pip

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    Kun je de mouwen niet omslaan?
    En anders een combisleeper, op MP voor redelijke prijs te kopen als je em nieuw te duur vind.

8. Fleurrebel

Fleurrebel Niet meer actief

Ik vind voelen in het nekje momenteel niet een goede methode, in deze tijd van het jaar hebben veel mensen koude handen en dan voelt het al gauw lekker warm. Als je denkt dat je kindje het koud heeft dan doe je daar toch wat aan.

9. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Charlotte heeft het ook regelmatig koud, vannacht ook weer. Huilend wakker en als ik haar dan even opwarm en instop slaapt ze weer. Heb vanmorgen de aerosleep uit haar bedje gehaald, met dat ding ligt ze volgens mij ook niet echt warm op het matrasje omdat de lucht meer circuleert of zo. Gewoon maar eens wat proberen, weet het ook niet. Hier trouwens een warme slaapzak met mouwen en een dubbele deken en romper met lange mouw. Komende nacht doe ik haar nog een pyjamajasje aan denk ik, is het nekje nog wat meer bedekt.

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik heb vanacht met mouwen geprobeerd en hij was lekker warm, niet wakker geweest. Dus ik denk dat dat al heel veel helpt!
    Had de mouwtjes omgeslagen en dat ging prima verder.

11. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Een lekkere warme kruik?? Wie weet helpt dat wel.

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik vind het nekje ook geen goede methode. Ties zijn nek is altijd warm (maar idd, ik heb koude handen!) en toch werd hij steeds wakker. hij slaapt ingebakerd dus ik geef hem nu een extra deken en een warm waterkruik. (die ik 10.000 keer check op lekken, ik vind het ook best eng)

we zijn het inbakeren aan het afbouwen, de slaapzak met lange mouwen ligt al klaar.

is het trouwens erg als de slaapzak ietsje te lang is?

13. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Uhm misch dom maar sokjes aan op bed? als de voeten warm zijn is de rest van het lichaam ook warm nl. Ik heb inm de verwarming bij mijn zoon een beetje opengedraaid was net ijskeldertje op zijn kamer ;) Hij heeft er tot nu toe nog geen last van... Mijn zoon is nl erg snel warm en wordt daardoor wakker. Het is echt even proberen momenteel wat lekker warm ligt en wat niet te koud of te warm is...

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @marieke slaapzak is hier ook veel te lang maar dat geeft niet:)

@annetske hij heeft al vanaf oktober sokjes aan in bed;):)

Deel Deze Pagina