Ok, hij krijgt dus wel al fruit als tussendoortje.. Misschien lukt fruit anders wel na de lunch en dan om 15u een boterham ofzo? Ja, dat is wel erg lang dat hij niets eet anders.. Krijgt hij dan echt geen honger?! Kan best een fase/groeispurt zijn ook. Mijn dochter eet ook de ene periode (nog) meer dan de andere Hier op school wisselt het wanneer ze lunchen. Er zijn 4 kleuterklassen, en die moeten 2 om 2 buiten spelen (continurooster). Ene dag rond 12u, andere dag 12:45 ofzo. Maar dan klagen de meeste kinderen wel over honger, dus geeft de juf vaak 1 boterham voor het buitenspelen en 1/de rest erna. Dat zou je misschien ook nog kunnen proberen? Ofwel later lunchen idd (heeft ie dan wat meer honger) of een uurtje later nog wat eten als het in 1x niet gaat..
Zet hem vast een bord warm eten voor als hij om 15.00 honger heeft, gewoon een keer om uit te proberen. Als hij echt zo'n honger heeft, zal hij dat wel opeten. Een kindje van bijna 4 jaar kan je dat wel uitleggen denk ik.
Ik ben daar niet zo moeilijk in. Als hij honger heeft krijgt hij eten. Als het dan een keer voorkomt dat hij om 1600-1700 al wilt avondeten. Naja prima dan. Hij krijgt dan later nog 2 rijstwafels en thee
Mijn zoontje was altijd een slechte eter maar sinds een tijdje nu eet hij zo goed en veel. Waar het eerst met moeite een boterham over de hele dag was en een half stukje fruit en een klein beetje avondeten of niets, eet hij nu 's ochtends al twee boterhammen. Daarna twee stuks fruit. Bij de lunch weer boterhammen of een eitje of zoiets en avondeten gaat heel goed nu. En ik hoor de hele dag ik heb honger. Maar hij groeit ook eindelijk waar hij heel lang stilstond. Ik zou dus denken dat hij aan het groeien is. En gewoon aan zijn vraag voldoen. Evt in de middag warm eten. Kijken of dat beter gaat. Dan kun je hem in de namiddag ook gewoon boterhammetjes geven of iets anders. Of je geeft rond 15u als hij honger heeft warm eten. Gewoon kijken wat werkt voor jullie. Ik heb daar voorheen ook een tijd gedaan. Hij in de middag warm. Ik was al blij als hij iets at. Verder zou ik me denk ik niet zo druk maken aangezien hij niet klein of dun is voor zijn leeftijd. Als hij er erder goed uitziet komt het vanzelf.
Heb niet alles gelezen, maar kun je hem geen wortel geven oid? Hier is meisje daar dol op. Het vult, en je hebt vast wat groente binnen dus als hij dan minder avondeet is het ook niet zo erg.
Mijn zoontje eet rond 12.00 twee boterhammen (soms wel 3) dus die hoor ik niet over honger. Wel krijgt hij standaard 's middags nog een koekje of snoepje en drinken. Kop thee oid. Ik zou hem eerst wat meer laten eten tijdens de lunch. Evt afwisselen met crackers of beschuit. Gebakken eitje oid?
het ging goed. vandaag na pianoles om 12:30 lunch een hele grote glas melk+ 3 boterhampjes op(zonderkorst) nou we zullen zien hoe het zal gaan in de avond!15:00uur afspraak met de juf.hij komt ook mee/hij wil dat zelf graag. dat wordt een beproeving!
Ik bedoelde na of tegelijk met de appel, sorry dat dat niet duidelijk was. Als hij een paar worteltjes mag eten vult dat echt wel en dat lijkt voor hem misschien meer op "eten" dan een meer sappige en zoete appel. Kan ook dat hij iets zoutigs of hartigs wil om die tijd. Een cup a soupje doen we hier ook wel eens.
vandaag is het heel goed gegaan! omdat hij bij de lunch goed at! en ja hij krijgt een echte leuke stoere juf!we zijn er heel blij om!
17:30 gegeten.boordje leg!ik denk dat dit de oplossing is.ik hoop dat hij dan zo door gaat met de lunch. half uur later lunchen hielp.hij at ook zijn fruit tegen 15uur.
hij sliep ook tot 8uur!12uur lang-wat zo zelden voorkomt- ipv om 5:30 wakker en honger in de ochtend(hij mag niks tot 7uur, moet gewoon in bed liggen=zielig maar ik ga hem echt niet laten wennen dat hij altijd iets kan eten of drinken) we gaan weer proberen om hem meer te laten eten bij de lunch.
Lunchen met fruit? Of voor de afwisseling een keer soep met brood? Of naast het brood een beetje kwark of yoghurt met vruchtjes. En dan rond 15.00 uur een koekje (eierkoek oid) met drinken. Of een stukje kaas.. Gewoon om de honger tussendoor iets te stillen. En ik heb hier een schaal net druiven e.d staan, waar ze gewoon van kan pakken bij trek.
Hier wordt ook beter gegeten bij de lunch als ik iets anders aanbied dan alleen btood. S middags warm eten is voor onze kindjes eigenlijk ideaal maar gord, dat kan niet altijd (restje macaroni of stampot van de dag ervoor kan natuurlijk wel). Maar een toetje, soep of eitje bij de lunch doet het hier ook goed. Wij eten wel altijd er op tijd.
Heb alleen pag 1 gelezen. Nou mijn zoontje had ook altijd rond die tijd honger en dan kreeg hij wat eten waardoor hij avondeten liet staan. Toen gaf ik hem een poos niks en at hij heel slecht. Tot op een dag gingen we om 4 uur warm eten en hij at me goed. Bleek dat hij om 6 uur echt kapot was en wel honger had maar gewoon te moe was. Nou nu eten we om max 5 uur en hij eet gewoon goed daarna speelt hij eveb en om 6 uur begint bedtijd en half 7/7 uur slaapt hij. Op cb en psz overlegd en het bleek echtvte liggen aan moeheid.
hahahah ja...het klinkt ernstiger dan het is hoor. zijn voetjes komen nie eens in de buurt van de pedalen en kan bij minder dan t helft van de toetsen, zonder lopen... hij hft wel wekenlang erover gezeurd. hij kan al lang bij n concert lekker 2 uurtjes zitten en luisteren met tempo bij houdend met het hoofdje en handje- dus ik heb toen rond gebeld. en sinds n paar maanden 20mn per week zit hij achter de piano met een lerares. heel leuk hoor. ik heb toen maar introductie lessen geregeld maar zijn piano lerares wilde echt door gaan met hem. hij is dan zo gelukkig. knuffel op de piano en dan een klein stukje nacht muziek van mozart proberen te spelen! heel speels doen ze het. een hele lieve lerares... hij moet daar alles gebruiken dat hij weet, cijfers, kleuren, tellen, letters,tekenen allemaal tegelijk.
zoontje lijkt niet echt moe om 17uur. leek je zoon wel moe? mijn zoon rent springt en doet van alles behalve eten als hij teveel gegeten heeft om rond 15uur. als het zo niet gaat dan geef ik hem wel vroeg warm eten hoor. en nog wat om 6uur inde avond. want ik wil echt niet dat hij vanaf 16uur tot de volgende ochtend niks werkt hier niet. dan is hij om 5uur in de ochtend wakker en heeft honger.
We legden de link ook niet eerst omdat hij gewoon heel actief was en niet moe leek maar dat was hij dan wel. Eetgedrag van me zoon is ontbijt 2/4 sneethes brood,lunch 2 sneetjes, hij eet als tussendoor vaak 2 stuks fruit, volkorenkoek, ( af en toe nog extra brood) en dan nog avondeten. En dan als hij tegen bedtijd tochiets wil krijgthij soms nog een broodje maar dan heeft hij over de gehele dag niet goed gegeten of hij is dan wat ziekjes.