Ik weet dat deze vraag al 1000x gesteld is maar ik heb alles af-gegoogled en gelezen maar ik blijf er erg onzeker over. Dus ik zou graag advies van jullie krijgen! Mijn dochter is nu een maandje oud en slaapt als sinds dat ze 3,5 week is 's nachts door. De eerste weken moest ik haar toch voeden omdat ze nog te licht was (geboren met 2830 gram, teruggevallen naar 2580 gram). Nu is ze rond de 3500 en is deze week terug gegaan van 7 voedingen naar 6 voedingen. Nu kom ik alleen zo onhandig uit met die tijden want 6 voedingen is natuurlijk leuk maar dan zou ik haar 's nachts wakker moeten maken en dat doe ik niet (geprobeerd en werkt niet, erg chagrijnig kind en moeder. En van slapen wordt ze ook groot) De tijden zijn nu ongeveer zo (ik voed wel op verzoek hoor) 5-6:30 9-10 13:00-14:00 17:00-18:00 En nu pakken we meestal rond 21:00 uur en dan rond 24:00 om de nacht door te komen. We geven nu sinds deze week alle flessen 120 cc. Ik heb een tijdje aangeklooid en geëxperimenteerd met hoeveelheden omdat ze die tijden liet vallen en ben dus van 90 cc naar 100cc en nu naar 120 cc gegaan. Ze drinkt ze meestal wel op alleen ik heb het idee dat die van 21:00 uur misschien wel minder moet/kan omdat ze er niet zelf om komt en ook niet echt opdrinkt.. Alle adviezen en ervaringen die ik op internet en boeken lees gaan allemaal over veel meer cc's voor haar leeftijd maar aangezien zij nu pas 3500 gram weegt EN al doorslaapt weet ik niet zo goed wat ik met die 6 voedingen moet doen..wat zouden jullie doen? Die van 21:00 laten vallen en die van 24:00 ophogen? Maar aangezien ze zo klein is denk ik niet dat haar maatje dat aankan of die van 21:00 minder aanbieden? Ik hoor het graag!
Gewoon een rekensommetje op los laten toch? 150 cc per kg lichaamsgewicht. Dus 150 x 3,5 = 525 cc op 1 dag Gedeeld door 6 voedingen = 88 cc per voeding Daar zit je nu met die 120 cc overheen, maar mijn zoontje zat tot 6/7 weken ook iets boven die 150 cc per kg. Hij had dat gewoon even nodig om op gang te komen. Let wel op dat je niet over 30 schepjes op een dag gaat. Of als je haar niet wakker maakt voor de voeding van 21:00 kom je zelfs op 5 voedingen. Omdat ze lekker lang slaapt kan dat wel hoor. Misschien wordt ze wel uit zichzelf wakker dan voor die laatste voeding bv om 23:00 Ik heb nooit aan wakker maken voor een voeding 's avonds 's nachts gedaan. Werkte hier alleen maar averechts omdat hij uit zijn ritme getrokken werd. Mijn zoontje maakt nu 1 ruk van 8 uur. En soms is dat van 21 tot 5 en soms van 20 tot 4. Echt een vast ritme hadden we hier nog niet
Nu heb je overdag ca 4 uur ertussen en in de avond 3 uur. Je zou ook de middag fles op jou verzoek iets eerder kunnen geven, dan heeft ze misschien om 21 wel meer honger.. Evt die fles ook iets kleiner dan.. Ik gaf alles op verzoek, dan maar dat 6e flesje in de nacht. Dan kwamen we in de ochtend vaak wel voorbij de 7 uur, en dat vond ik ook wel fijn .. Ken je de doorslaapregel? Dat ze zoveel uren mogen slapen als ze zwaar zijn in ponden. Dus bij 7 pond is 7 uur doorslapen. En dan de rest van de dag max 4 uur. Is maar een richtlijn, maar iets wat me hielp om het schema wat bij te sturen.