nieuwe klas.."probleemkind" wat zouden jullie vinden??

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door tuc, 13 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

In het nieuwe schooljaar wordt de hele kleuterbouw door elkaar gegooid hier. 5 klassen worden dus helemaal opnieuw ingedeeld. 1 van de redenen is dat er in een kleuterklas een grote groep zat die voor problemen zorgde. Deze kinderen willen ze nu dus verdelen onder de 5 klassen. Met 1 meisje was het zelfs zo erg dat zij dit schooljaar tussentijds naar een andere kleuterklas is overgeplaatst om rust in de andere klas te brengen.

Nu hebben wij de nieuwe indeling gehad en dit meisje komt nu dus bij mijn dochter in de klas.:( Weliswaar zonder de andere kinderen die toen voor problemen zorgden maar toch??

Mijn vraag...zouden jullie ondanks deze wetenschap daar blanco in kunnen stappen. Dat zou ik wel graag willen, maar toch ben ik er echt niet blij mee dat ze in mijn dochters klas zit.

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Misschien komt ze wel in die klas, omdat die juf daarin heel veel kan doen?

Hier ook gehad en de klas is alleen maar ten positieve veranderd.

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    PS Als het niet lukt met alle ouders gezamelijk aan de bel trekken.

4. tuc

tuc Niet meer actief

ja de 5 klassen zijn idd heel bewust door elkaar gegooid om dit soort gedrag proberen te stoppen/ te kunnen verminderen, in elke klas zitten 4 a 5 kinderen van elke klas, zo hebben ze dus 5 nieuwe klassen gemaakt. Dit kindje is ook echt niet echt het enige kindje met zulk gedrag, maar tis wel 1 van de extreemste blijkbaar. Vind het gewoon wel een minder fijn idee dat mijn kindje daarbij in de klas komt. Mijn kindje is heel rustig, net zoals heel veel kindjes die nu in die klas komen, daar hebben ze dat meisje natuurlijk expres bijgezet om te kijken of ze zo wat rustiger wordt. Ook de leerkrachten die ervoor staan, zijn daar zeker wel geschikt voor. Ik ben ook niet van plan om dat kindje meteen te veroordelen ofzo, maar moest toch even slikken toen ik haar naam op de lijst las. Misschien erg, maar kan er niks aan doen.

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Tuurlijk hadden wij ook. Maar nu gaat het onwijs goed.

De oude klas zal zich als een front vormen tegen dat meisje, dan heeft dat meisje toch wel door dat het niet zo leuk is en gaat ze zich ook normaal gedragen. Tenminste zo werkte het hier.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het is wel jammer dat ze net bij je dochtertje in de klas komt. Maar die kans heb je altijd. En de juf kan beter 1-2 van die moeilijke kindjes handhaven dan zo'n hele groep.

Ik zou het gewoon aankijken, maar wel vlot aan de bel trekken als je merkt dat het niet goed gaat. Blanco zou ik er niet instappen, ik zou eerder iets melden als ik iets aan mijn kindje zou merken. Dan kan de leerkracht ook sneller ingrijpen en bijsturen..

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Logisch wel.. Maar ik dek dat ze het meisje in de klas hebben gezet waar de kans van slagen het grootst is...
    Voor alle partijen toch.

Maar goed.. Fijn om te horen is het niet.

Hier eenzelfde geval.. Jongetje ging naar groep 3 omdat hij alle jongsten manipuleerde en de oudsten die pikten het niet.
    Dus toch maar mee naar groep 3 om verdere problemen te voorkomen.
    Z'n vriendje ging naar een andere klas... *opgelost*
    Behalve dat nu blijkt ondanks intensief bijles hij het echt niet redt in groep 3.
    Gelukkig heeft de juf plechtig belooft dat hij niet in onze klas komt ter bescherming van zijn grootste slachtoffer.
    Pfoe... Het is misschien niet netjes en niet aardig. Maar ik was er erg blij mee.

Snap dus heel goed waarom jij niet blij bent.

8. knap

knap Niet meer actief

Misschien brengt het wel rust. En heeft dat meisje juist ( lieve kinderen en wat rustige kinderen nodig om ook verder te komen op school) geef het kind een kans het zijn allemaal nog kleine kinderen waarmee problemen waren/zijn. Misschien is het wel de beste oplossing en valt dat meisje straks reuze mee. Je weet het maar nooit..

Snap het wel hoor. zie topic raar verhaal van zoon lief wat waar is. Daar zijn ze op school nu nog mee bezig.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Tnx voor de reacties...

Ze zullen,idd de beste indeling gemaakt hebben. Al voelt het voor ons een beetje alsof onze "rustige" kinderen de dupe zijn van de branieschoppers, want er zijn door de,indeling natuurlijk heel wat vriendjes uit,elkaar gehaald.
    Ben,heel blij dat mijn dochter nog samen met,haar vriendin zit, maar een ander jongetje uit hun,klas is bv al zn vriendjes kwijt omdat ook al die rustige jongetjes verdeeld zijn.

We hopen maar op het beste;)

Deel Deze Pagina