Ik ben op zoek naar een engels voorleesboek voor mijn dochter van (net) 3. Een beetje in het idee van jip en janneke. Hebben jullie tips??
die ken ik inderdaad maar aangezien we de nederlandse versie al hebben, lijkt me dat niet echt handig. Wat ik bedoel, vraag een nederlander een typisch kinderboek titel, en hij komt waarschijnlijk met jip en janneke aan zetten. Maar nu wil ik dus een engels boek..... mijn schoonfamilie zijn niet zo van het lezen, dus die hadden niet echt ideeen zeg maar...als ik bij bol.com bedtime stories in typ krijg ik ook niet echt leuke boeken vind ik zelf.... Zoek echt iets met verhaaltjes van ongeveer 1 pagina lang, voor het voorlezen. Dat moet er toch wel zijn???
Een echt boek met meer verhaaltjes weet ik zo niet. Mijn dochter vindt Maisy erg leuk (Muis) en Nighty Night Noah is ook een leuk 'bedtime book'. Allebei wel losse boeken, niet meer verhaaltjes...
http://www.amazon.co.uk/gp/product/1405252138/ref=pd_lpo_k2_dp_sr_3/276-6774983-2781106?pf_rd_m=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_s=lpo-top-stripe&pf_rd_r=0BK8N3FDZZT3AY8PBVC1&pf_rd_t=201&pf_rd_p=103612307&pf_rd_i=1405254106 meestal TV figuren hebben mooie boeken. ik heb die niet (ik wil geen engels stimuleren)maar we houden wel van jess en postman pat.
we hebben andere boeken van jess die we als deumes hadden gebruikt. heel leuk allemaal. de serie is ook heel leuk.
The gruffalo! Little red engine Dr Zeuss Monkey puzzle Eigenlijk is alles van Julia Donaldson erg leuk!!
ja, mijn schoonzus kwam gister nog met julia donaldson, dus ik geloof dat zij daarvoor gaat kjiken als kerst kado. Hebben nu wel iets gevonden, hoop dat het wat is... @ belize, aangezien mijn man engels is, en het moeilijk vind om steeds te switchen van het nederlands naar het engels, zijn dit soort dingen dus juist ideaal voor ons. Dvds worden ookv aak in het engels gekeken bijvoorbeeld. Bedankt voor de tips!, meer ideeen blijven welkom watn heb een hele collectie nederlandse boeken, en wil dus ook graag net zo veel engelse
ik dacht al dat een van jullie engelstalig was hoor. maar hier is engels de 3de taal die zoontje zelf van tv geleerd heeft. beter dan zijn turks(mijn taal) helaas. met 20 maande oud heb ik gestopt met engelse tv en boeken(ik was niet bewust engels aan t leren of zo, ik dacht dat is n baby wat maakt het uit als hij in het engels tv kijkt).omdat het me toen al opviel dat hij het gewoon volgde en vragen gewoon beantwoordde(where are your ears, how are u,where is the dog? etc). pfff.maar mijn taal(turks)wil hij niet echt goed leren of spreken. hij kan al heel veel woorden vertalen naar engels of andersom. daarom, ik wil dat hij mijn taal eens gaat spreken.ik ben hier wel verdrietig over. ik kan me voorstellen dat je man ook zijn eigen taal aan jullie kinderen wil leren. ik vond jess dus heel lief en leerzaam. zoontje is er nog steeds gek op.
als we daar nog meer van in huis krijgen kan ik zelf wel een winkel beginnen Ik vind peppa zelf heel leuk, dus vind het leuk dat ze daar gek op is maar tis een keer genoeg daarbij, die zijn vaak weer wat korter, ben op zoek naar een stap verder... tenminste heb nog nooit een boek gevonden met meerdere verhalen er in...
Een tipje is misschien www.bookdepository.com: Engelse boeken bestellen zonder verzendkosten (en de prijzen zijn vaak lager dan bij Amazon). Een leuk boek vind ik 'Giraffes can't dance'. Charlie and lola zijn hier ook heel succesvol, daar hebben we een luisterboek van voor in de auto (dochter zit op Internationale School in Frankrijk, vandaar dat ze Engels spreekt, verder lezen en luisteren we vooral ook veel Nederlands zodat ze dat niet kwijtraakt)