Bang voor de WC (jaaaa... zindelijkheidstopic)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mejosje, 17 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ik weet het niet zeker hoor, want ze gaat er wel op zitten, vindt het wel interessant... maar plassen en/of poepen, ho maar!

Ondertussen blijft ze al wel de hele nacht droog. Ook al zetten we haar een half uur op de wc, het plasje gaat de luier in. Dwingen wil ik niet, want straks krijgt ze een antipathie tegen de wc.

Ik weet het echt gewoon even niet meer en denk echt dat ze bang is voor de wc. Wat kan ik daar nou aan doen? (potje wil ze ook niet op zitten... dus het is niet alleen de wc)

2. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

21 aug 2012
    840
    0
    0
    Ja, heel herkenbaar! Dochterlief kan haar plas heel goed ophouden, wel een hele ochtend. Want ze vertikt t om op de wc te plassen. Zodra ze een luier omheeft gaat ze plassen.

Vorige week gaf ze opeens zelf aan dat ze geen luier wilde, en heeft ze ook 1 plas op de wc gedaan. Daar is ze zo van geschrokken dat ze nu niet meer wil.

Ik lees dus mee. Iemand de gouden tip??

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wachten tot het vanzelf komt! Niet de op de wc zetten als ze niet willen, dat werkt averechts. Koop gewoon een mooie pot en zet die in de kamer. Gewoon middein de kamer. Je kan wel vragen of ze geen luier om wil of dat ze op de pot wil plassen, maar je kan dat toch echt niet dwingen.

Mijn zoontje is nu sinds een maand zindelijk (bij 3,5 dus). Poep- en plaszindelijk. Luier voorgoed af op dag 10.

4. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Ik sluit me bij zogelukkig aan, niet dwingen en wachten tot het vanzelf komt.

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.664
    1.426
    113
    Geduld geduld geduld. Hier een jongetje dat thuis zindelijk is gaat zelf op het potje en de grote wc maar ergens anders durft hij niet naar de wc dus als we weg gaan is het mama luier om en jas aan :D. Ach ja rustig aan doen komt vanzelf, van de week een kleine plas op de psz dus dat vond ik al super knap, komt wel goed ;)

En hier was het potje of de wc ook eerst eng dus hij ging er met luier en kleren aan opzitten om te plassen en telkens een kledingstuk minder in de loop van de tijd totdat hij met liet billen ging.

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ze is waarschijnlijk lichaamlijk klaar maar ze moet het nog snappen en een overgang maken. je kunt haar tijd geven tothet vanzelf komt.of een voorleesboekje kopen over op wc plassen etc. zo een boekje kreeg de buurjongen en dat hielp. je kunt het bij cb krijgen(of kopen).

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    en niet op wc zetten. zij moet dat zelf doen!

8. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Hier hielp ook niet om zoontje er om de zoveel tijd op te zetten, hij ging zelf als hij het voelde (zelfs heel in 't begin al) Wat hier ook wel wat hielp (denk ik) is dat z'n 9m oudere nichtje rond diezelfde tijd ook op het potje ging, en als zij ging, ging hij ook ;)

9. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Omdat ik echt niet dwingend wil doen hebben we het voorleesboekje al reeds geprobeerd. Ook reeds neefje van dezelfde leeftijd ongeveer dat al helemaal zindelijk is en waar ze graag mee speelt dat ze samen naar de wc gaan; Kinderen op de opvang, maar zelf... zitten soms wel, maar iets doen dat dus niet.

Ik wacht me dus wel suf! Ze zal ook heus wel zindelijk worden, had gehoopt op een trucje dat ze minder bang zou zijn om die overgang ook daadwerkelijk te maken.

Deel Deze Pagina