Buikslapen baby 3 maanden.

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by a flower, Jul 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. a flower

a flower Actief lid

Aug 13, 2013
    295
    0
    16
    Mijn zoontje slaapt in een slaapzak in zijn ledikantje. We leggen hem altijd op de rug te slapen maar laatst vonden wij hem 's ochtends op de buik. Sinds een tijdje heeft hij het draaien op zijn buik ontdekt, maar hij kan nog niet terugdraaien op zijn rug.

Nu slaapt hij veel liever op zijn buik! Altijd als wij hem in zijn bedje leggen op de rug draait hij zich gelijk om.
    In de nacht leg ik hem altijd met een lakentje te slapen om het buikliggen te voorkomen, meestal wordt hij dan wakker in de nacht op zijn zij en wil hij duidelijk omdraaien, wat hem niet lukt. Hij raakt dan gefrustreerd en gaat hard huilen.
    Overdag laat ik hem op zijn buik slapen en controleer ik hem vaak.

Mag ik hem nu ook in de nacht laten slapen op zijn buik? Of moet ik hem totaal tegen zijn zin in op de rug laten slapen.
    Ik ben heel bang voor wiegedood, maar als hij zichzelf op de buik kan draaien is het bijna geen doen om hem tegen te houden en hem telkens weer op de rug te leggen. Hij slaapt ook veel langer op zijn buik.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Een baby die op zijn buik slaapt en zich van buik naar rug kan draaien en andersom draait zichzelf toch om.

Groetjes Adrienne

Share This Page