inbakeren? (puckababy)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mimi1987, 4 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1987

mimi1987 Actief lid

20 mrt 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey hey!
    ik heb al heel veel gelezen over het inbakeren en puckababy en ik lees erg veel positieve dingen. Mijn zoontje van vandaag precies 4 weken slaapt erg onrustig als we thuis zijn. Als we onderweg zijn in de auto, wandelen slaapt hij als een blok. Gisteren middag (we waren middagje weg) zelfs niet wakker te krijgen voor zijn voeding waardoor er dus 6 uur tussen zat! Het valt me dus op dat hij erg lang ligt te kreunen, woelen, maaien met armpjes en beentjes, nu na 1,5 uur ligt hij rustig te slapen maar waarschijnlijk word hij zo weer wakker voor zijn voeding. Voor mijn gevoel lijkt het of hij tegen zijn slaap vecht of hem gewoon niet kan vatten. Wel hebben wij de fout gemaakt hem steeds in onze armen in slaap te laten vallen en dat proberen we nu anders. Hierdoor zit ik er dus sterk over na te denken om puckababy te kopen. Hoop alleen niet dat hij boos word aangezien meneer altijd zijn handjes in de lucht legt terwijl ze onder de deken liggen als ik hem in zijn bedje leg. Wat vinden jullie moet ik het gewoon doen?

2. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Mijn tip:: probeer het uit met een goedkopere versie... Ik had de puckababy aangeschaft, maar dl werd hier alleen maar onrustiger van. Hier werkte helemaal inbakeren fijner, maar dat is natuurlijk bij elk kindje anders. Swaddle me heeft vergelijkbare slaapzakjes en inbakerzakjes, maar dan veel goedkoper!

3. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Mijn dochter heeft ook vanaf een week of 5 in de puckababy gelegen. Het hielp haar niet zozeer met langer slapen (ze had gewoon genoeg aan een slaapcyclus), maar het hielp haar wel om rustiger te worden en zelf in slaap te komen. De eerste 5 weken was echt een gevecht om haar in slaap te krijgen, maar de puckababy gaf haar de rust om zich aan haar slaap over te geven, het voelde vertrouwd voor haar. Ze heeft geen moeite gehad met het feit dat ze haar armen niet meer kon rondzwaaien, ze lag gewoon heel schattig met haar armpjes gebogen, met haar vuistjes tegen haar kin (ze hebben in de puckababy nog wel ruimte om met de armen te bewegen, maar ze kunnen er niet meer mee rondzwaaien).Dus uitproberen kan zeker geen kwaad en wellicht helpt het je zoontje ook om rustiger tijdens het slapen te worden.
    Op marktplaats staan er veel te koop, voor vaak de helft van de reguliere prijs. Bevalt het toch niet, dan kun je ze zo weer door verkopen, de puckababy's zijn zeer gewild.

4. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier ook positief over de Puckababy. Dochter mepte zichzelf wakker. Eerste 2x in de puck waren geen succes maar het was even wennen. Het hielp om in te slapen en door te slapen. Probeer het gewoon uit, wie weet helpt het heel goed. Zo niet, weet je dat ook weer.

5. bsmits

bsmits Actief lid

29 apr 2014
    127
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ook het inbakeren moet je weer afleren, voordat ze kunnen gaan rollen. Meestal is dat rond 6 maanden, maar er zitten soms ook snelle jelle's tussen die al eerder kunnen rollen.
    Als hij nu al beter vanuit zichzelf kan inslapen, zou je dat kunnen afwachten. Als het niet beter gaat, kan je er een aanschaffen. De armpjes kunnen nog wel bewegen in de puckababy. Een echte inbakerdoek werkt dan beter.
    Zijn al wel de heupjes gecontroleerd op het CB?

6. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Ook hier positieve ervaringen!
    Onze jongste was overdag erg onrustig en viel eigenlijk alleen aan de borst in slaap. Toen ik gevoelsmatig alleen nog maar op de bank zat met baby op schoot en nergens anders aan toe kwam, hebben we op advies van het CB een puckababy aangeschaft. Of eigenlijk was het advies een Pacco doek, maar die vond ik te duur omdat ik niet wist of het zou gaan helpen. Vanwege positieve verhalen over puckababy en aanbieding bij Prenatal hebben we er zo een gekocht en nog geen moment spijt van gehad!

De eerste keren helpt het misschien niet meteen met in slaap komen, maar wel met in slaap blijven (omdat ze zichzelf niet weer wakker slaan door het gemaai met armen). Na een paar keer lijkt de kleine ook eerder tot rust te komen. Waar hij eerst nog boos werd van het 'opgesloten zitten in een zak' lijkt hij nu te weten dat hij geen kant op kan en dat geeft ergens toch rust.

Nieuw zijn ze best duur. Ik heb vandaag via marktplaats een tweede puckababy gekocht, voor 15 euro een heel net exemplaar. Nadeel van die dingen is dat ze niet heel lang mee kunnen ivm de groei, maar tegelijk heeft dat als voordeel dat ze ook tweedehands vaak wel in 'zo goed als nieuw' staat zijn (alleen veel goedkoper)

7. Nihal

Nihal Actief lid

1 feb 2015
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb zelf ook de puckababy gebruikt, positief ervaren. Maar het is voor mij een tijdelijke oplossing geweest want na twee maanden ingebakerd te hebben kon mijn baby al rollen, per direct gestopt! Alhoewel ze goed doorsliep van savonds 7 tot sochtends 6u ben ik weer sindsdien snachts 2x wakker voor haar voeding omdat de kleine zichzelf wakker maakt met haar maaiende armpjes. Dat afleren of meteen stoppen is wel heel wat althans voor mij. Succes!!

8. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier groot fan van Puckababy! En het afbouwen gaat ook makkelijker dan regulier inbakeren

9. mimi1987

mimi1987 Actief lid

20 mrt 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga het proberen. Volgende week maandag moet ik naar cb en zal het melden. Tegen die tijd weet ik waarschijnlijk ook al of het werkt of niet. Heb vandaag van half 2 tot 6 lopen sukkelen meneer kon de slaap niet vatten behalve in mijn armen. Van 6 tot half 9 geslapen, wakker moeten maken. Om 9 uur voeding en tot dit tijdstip aan het jengelen en huilen....

10. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Hier ook goeie ervaringen met de Puckababy. Wij zijn vrij laat begonnen, met 10 weken, maar het heeft mijn zoontje wel heel goed geholpen met in slaap vallen en in slaap blijven. Op een gegeven moment was hij er zelf klaar mee, hij werd enorm chagrijnig van dat ding als ie wakker werd. Was rond een maand of 4 geloof ik. We konden toen dus probleemloos over naar een slaapzak. En maar goed ook, want net voordat ie 5 maanden was kon ie omrollen :)

11. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Hier ook fan van de puckababy (ook van de pacco trouwens, maar dat is een iets 'zwaardere' inbakerzak)! Op marktplaats zijn de kleintjes, de piep, vaak al voor een tientje/12,50 euro te krijgen (tweedehands).

12. Summer sun

Summer sun Bekend lid

14 dec 2013
    570
    1
    0
    Wij hadden zelf de Pacco. Zelfde werking als Puckababy maar net wat anders. Onze kleine had er veel baat bij aangezien ze soms erg onrustig was tijdens het slapen waardoor ze zichzelf wakker maakte. Op marktplaats worden ze nog evenals de puckababy nog wel eens te koop aangeboden

13. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Ik ben ook fan! Zijn hem gaan gebruiken toen zl 2 wkn oud was. Eerste paar x vond ie niet leuk, maar wat sliep hij er heerlijk in.

Deel Deze Pagina