Hi meiden! Even een vraagje....maak me namelijk een beetje zorgen... Bij mijn zoontje van nu bijna 6 weken is vorige week dinsdag spruw geconstateerd. Nu heb ik daar nystatine voor gekregen en dat gebruiken we een dikke week. Het lijkt in zijn mondje z'n werk te doen, want de spruw is minder (nog niet weg) en hij hapt ook z'n fles weer goed aan. Maar nu het volgende...Voor het doktersbezoek huilde hij van de pijn in z'n mondje, duidelijk te zien, want hij kreeg de speen van z'n fles niet in z'n mondje. Dat lukt hem nu goed. Maar hij huilt zo hard bij de tweede helft van z'n fles dat het hem vaak niet lukt om de rest op te drinken. Voordat hij überhaupt last had van spruw lukte hem dit prima. Ik vraag me af of het aan de nystatine kan liggen, z'n speen van de fles of iets anders???? Hebben jullie enig idee? Ik vind het zo sneu om hem zo te zien! Echte darmkrampjes krijgen ze meestal enige tijd na de voeding toch? Hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen... Ik ha morgen trouwens ook naar de dokter hoor! Maar ik ben gewoon even op zoek naar lotgenoten
Oh ja, als je hem tussendoor kalmeert met z'n speentje is ie vaak rustig en valt ie eigenlijk zowat in slaap...
Misschien toch nog last van de spruw? Zou iig nog even een 2e kuurtje vragen. Klinkt opzich wel herkenbaar..mijn dochtertje had ook last van spruw en de 2e helft vd fles was een drama! Uiteindelijk wel snel goedgekomen, maar toen waren we 4 kuurtjes verder. Speentje pakte ze overigens ook goed dus ik denk dat het echt de melk was wat zeer deed in haar mondje.
Spruw kan zich verspreiden naar het maag/darmkanaal. Dus het kan zijn dat hij daar last van heeft bij de tweede helft van de fles. Zou inderdaad om een tweede kuurtje vragen. Hier recent een peuter met spruw. Die had twee kuren nodig om er doorheen te komen. Hij had er ook vreselijke luieruitslag van die niet over ging.
Ik herken wat je schrijft! Zoontje heeft op dit moment ook spruw en bij hem zit het alleen in zn keel. Ook hij begon elke keer te huilen en te kronkelen bij de laatste 70cc. Inmiddels een week met de Nystatine bezig en verbetereng is er, maar weg zeker nog niet. Hoe lang moet je het gebruiken? wij 2 weken
Bedankt voor jullie reacties meiden! Wij zitten inmiddels al op kuurtje nr. 3, zometeen naar de dokter dus ben benieuwd! Gelukkig is onze kleine man niet de enige en "hoort" het er blijkbaar bij, maar het is zo zielig! En hij drinkt ook gewoon veel minder dan voorheen....Maar jullie kunnen zoals ik lees er prima over mee praten. Super balen dit!
En hoe was het bij de dokter? Nystatine moet je net zolang gebruiken totdat het helemaal weg is! Anders kan het weer terug komen.
Volgens de dokter was de spruw volledig weg! Nu zag ik zelf vandaag ook niks meer...hopen dat het wegblijft! De krampen kunnen door de nystatine komen, dus even afwachten wat dat doet. Als er na het weekend geen verschil is tijdens de flesjes moet ik volgende week terug voor verder onderzoek. Duimen dat het beter gaat, anders is er nog geen duidelijkheid!