Zoontje in zijn gezicht gekrabd door vreemde kat in onze tuin

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluutje, 31 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Met de tuinslang je tuin uitspuiten?

2. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Daarmee heeft ze toch niet de kat weg die wel uithaalt? Echt als het mijn tuin was en een kat pakte mijn kind dan lanceerde de kat echt de tuin door hoor

3. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

De dierenambulance vind ik persoonlijk niet echt een top idee én volgens mij zijn ze er ook niet om dit soort situaties op te lossen.

Ik zou toch nog een rondje maken door de buurt, misschien een iets groter rondje om te kijken van wie de kat is.

Hoe je katten uit je tuin moet weren zou ik zo niet weten eigenlijk.
    Misschien niet aanhalen en geen aandacht geven? Zeker bij de kat die vooral op mensen is gericht?
    Ik heb zelf ook een kat die eigenlijk van niets onder de indruk is, die moet ik dus ook wat vaker met mijn voet een duwtje geven om te zorgen dat hij aan de kant/weg gaat.

4. Naast dat ik katten echt helemaal niks vind en ook echt boos zou zijn als zo'n beest uithaalt naar mijn kind, vind ik termen als 'kinderen aanvallen' of 'kinderen belagen' wel vreselijk overdreven hoor ;)

Ik zou het hem gewoon zo onaangenaam mogelijk maken in jullie tuin. Aaien en aandacht geven zou ik uit m'n hoofd laten, dan blijven ze juist terugkomen.

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Het lastige is natuurlijk dat TS zelf ook een kat heeft, dus dingen die zouden kunnen helpen om de katten weg te houden, zijn voor haar eigen kat ook vervelend..

Maar wat ik hier lees over katten die dan door de lucht zouden vliegen e.d., daar schrik ik toch wel erg van hoor..

Zou inderdaad ook de katten helemaal niet meer aaien, dan komen ze denk ik juist terug..

6. Ach..

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Je zou foto's kunnen maken van de katten, affiches ophangen met de vraag van wie de kat is en je laten bellen.

Wel vervelend hoor, lukt het de kinderen zolang er niets verandert om bij de katten uit de buurt te blijven? Met een bezem de bal naar zich toe halen bijv. Dan hoeft die kat zich niet bedreigt te voelen en jullie kinderen niet.
    Het kan namelijk ook zijn dat zo'n kat ergens anders altijd een flinke tik krijgt en het vertrouwen in de mens weer moet opbouwen.

Succes.

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik ga echt helemaal stuk hier :D

9. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Dus dan zou t zoontje van ts zich moeten aanpassen aan een kat wat niet van hun is... Nou mooi niet dat dat hier zou gebeuren! Ik zou beest lokken en idd naar de da brengen of t sieraden met de boodschap erbij dat ze hun kat maar bijzich moeten houden

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Haha, ik zie het al voor me.

Maar een tuinslang ofzo op die kat richten, dan is hij echt wel zo foetsie, heeft je eigen kat ook geen last van. Al weet ik niet of ze zo weg blijven.

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik vond die tip met dat bandje en jullie telefoonnummer wel een goede

12. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Tenzij z'n baasjes hem ook niet op kunnen pakken hahaha

13. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor het mee denken!

Ik heb het dierenasiel gebeld om te overleggen en zij vonden het vangen van de katten en naar hun toe brengen (ook) geen goed idee. Hun grootste bezwaar - en ook mijn puntje van twijfel - is dat ik poes en baas van elkaar scheid en als de baasjes op een of andere manier de gang naar het dierenasiel niet kennen, er straks twee katten die in principe een huisje hebben onnodig in het dierenasiel zitten te wachten op hun onwetende baasjes. Met al het verdriet vandien. En dat is absoluut niet mijn bedoeling. Ik wil geen verdriet veroorzaken, ik wil in contact komen met de eigenaren van de katten om te kijken of er een oplossing is.
    Daarnaast wilde het dierenasiel zich niet mengen "in deze problematiek ", dus zij gaan niet zeggen: "uw poes hier naar toe gebracht omdat deze wat overlast bezorgde bij de buren, maar u kunt haar bellen"... En dat laatste is nu juist wel de bedoeling, anders schiet deze actie zijn doel voorbij. Als ik de katten wegbreng en de katten door hun baasjes weer worden opgehaald en de volgende dag weer door mijn tuintje struinen zonder dat de eigenaar de reden weet van deze 'deportatie van zijn of haar poezenbeest'.
    Doel van het wegbrengen is om in contact te komen met de eigenaren, dus als het dierenasiel -op zich begrijpelijk - niet wil meewerken, dan gaat actie over.

Om een antwoord te geven op de opmerking van Knap "stel je voor dat jouw kat naar het asiel wordt gebracht, wat ik ervan zou vinden". Niet leuk, zeker omdat er aan dit tijdelijk verblijf in het asiel kosten zitten. Maar als het de enige manier is om met mij in contact te komen, zou ik er persoonlijk wel begrip voor hebben. Mijn kat, mijn verantwoordelijkheid.
    Maar ik vind het idee van Miron ook wel een goede. Even twee bandjes kopen met een kokertje en daar een briefje in.

Buurt nog eens rond om te vragen heeft volgens mij niet zoveel zin. Van die rode kat, die hier vanaf dag 1 dat wij hier 4 jaar geleden zijn komen wonen, het leven van onze kat zuur maakt, weet ik zeker dat hij ergens dichtbij woont. Ik heb al verschillende keren mensen aangesproken waarvan ik dacht dat zij de eigenaar waren. Maar geen van deze personen was zijn baasje: ze kenden de kat wel, maar wisten ook niet waar hij thuis hoort.
    Die zwarte kat is een nieuwkomer in de buurt, waarvan ik vermoed dat hij ergens in de grote woonwijk aan de overkant van de weg woont. Ik zie hem ten minste wel eens die kant op gaan.

Die zwarte (de krabbert van vanochtend) is dus heel vrijpostig, die wandelt echt zonder enige schroom hier het huis binnen, alsof hij hier al jaren woont (en nee onze vorige bewoners hadden geen kat). Het beestje is gewoon echt heel vrij. Een paar weken geleden zat ik aan de keukentafel te werken toen ik plotseling wat harigs langs mijn benen voelde strijken. Mijn hart sloeg over en ik dacht: "poes! na al die jaren! ineens deze blijk van genegenheid". Dus ik doe mijn hand onder de tafel om te aaien... 'knauw' (niet hard maar een duidelijk signaal dat hij de mate van genegenheid bepaald)! Ik kijk: en ja hoor 'the black cat'. En hij gaat op zijn dooie akkertje met zijn strijktocht.

De zwarte overigens komt hier niet zo vaak. Soms een paar dagen achter elkaar, dan weken niet. Rooie Roderik zit hier serieus elke dag. Maar die laat zich dan weer betrekkelijk makkelijk verjagen met wat geschreeuw of geklap. Water houdt hij ook niet van... Alleen de boodschap dat hij niet welkom is in onze tuin is na ruim 3 jaar nog niet geland.

De zwarte kat (we noemen vanaf nu Karel Krabbert of Sjakie Slagraag) is echt nergens van onder de indruk. We hebben een paar weken geleden helemaal nat gespoten, omdat hij zat te vechten met onze kat. Hij liep er geen stap harder door. Ik heb er met de buurman vol verbazing naar zitten kijken.

Maar goed, tot zover heb ik de volgende opties:
    1. toch nog een keer de buurt rond
    2. briefjes op hangen
    Kindjes weten dat ze geen vreemde katten mogen aaien. En na de actie van vanochtend zal de drang om dit te doen wel flink zijn afgenomen.

... De bal waarmee mijn zoontje speelde was overigens een gewone voetbal, dus ik betwijfel dat Karel K. daar geïnteresseerd in was. Ik denk dat hij gewoon zijn persoonlijke space wilde verdedigen.

14. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    De kat een paar keer goed weg jagen. Hier kwam ook steeds een kat / poes, die blijkbaar onze kat leuk vond. Echter sproeide deze kat tegen onze tuinmeubels en onder onze overkapping. Beestje kwam dagelijks en meerdere keren per dag. Mijn vriend heeft hem een aantal keer uit de tuin gejaagd en sindsdien komt deze kat niet meer.

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Natspuiten helpt niet.. een emmer water misschien?

16. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    De tuinslang met waterdruk er op in je tuin leggen, zo heb ik de rotkat van de buren weg gekregen, als ik hem alleen al zag lopen ging de tuinslang erop! Duurd even maar dan heb je ook wat!

Het kreng van de buren vloog mij aan toen ik alleen maar langs liep en hij op de schutting zat:$ en omdat ik bang was dat hij het ook bij mijn dochter zou doen ben ik meteen actie gaan ondernemen.

Succes!

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahaha Karel Krabbert, ik zie dan echt zo'n vieze ouwe kerel voor me met jeuk aan zijn zak.

18. Rannie

Rannie Actief lid

21 dec 2012
    442
    56
    28
    Vrouw
    Ik zou kijken of de beestjes geholpen zijn (het knokken is territoriaal gedrag) en dan de baasjes proberen te achterhalen. Grote kans dat ze een stuk rustiger en liever worden als de geholpen zijn. En als ze in je tuin komen gewoon wegjagen met een plantenspuit met water.

19. rums

rums Niet meer actief

:D

Nat spuiten inderdaad.

20. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik neem aan dat je de kat bedoeld ;)

@Rannie: zover ik heb kunnen zien zijn het beide gecastreerde katers. Rode Roderik is er zeker eentje. Die zwarte - Karel K.- daarvan heb ik een zwaar vermoeden dat het een gecastreerde kater is, maar dat is dan een beetje type metrosexueel. Er hangt in ieder geval niks onder het staartje en tussen de poten.
    En het vinden van hun baasjes, daar zit nu juist de uitdaging.

Deel Deze Pagina