Niet reageren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama81, 2 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 6,5 week oud. Hij is geboren na een zwangerschap van 36 weken. Alles was goed en hij kon direct bij mij blijven in het ziekenhuis.

Na een paar weekjes begonnen de krampjes, hier hebben we wat aan gedaan door andere voeding en kindicol van VSM, dit leek te helpen. Op een gegeven moment begon hij steeds vaker en steeds meer voeding terug te geven, de huisarts constateerde reflux. Hier krijgt hij zantac voor. Nu de laatste dagen is hij zo vreselijk onrustig, hij huilt alleen maar, slaapt overdag heel erg weinig en schokt steeds met zijn lijfje en schudt met zijn hoofdje. Je merkt gewoon echt dat ie niet lekker is.
    Ook zit ie vaak met zijn handjes in zijn mondje, alsof hij honger heeft, maar dit doet ie ook als hij net zijn flesje gehad heeft. Ik begrijp dus niet echt wat dat betekent.

Verder merken we dat hij weinig op ons reageert, hij volgt ons niet met zijn ogen, hij lacht nog niet bewust en reageert niet vrolijk. Wel word ie rustig als we hem oppakken. Nu vraag ik me af of dit komt doordat hij niet lekker is of omdat ie een achterstand heeft omdat ie toch een maand te vroeg geboren is.

Herkent iemand dit? Ik maak me nl zorgen en zit om de haverklap samen met mijn zoon een potje mee te janken...

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Kan begrijpen dat je je zorgen maakt, maar je moet er rekening mee houden dat je zoontje toch 4 weken te vroeg geboren is en dat moet je van z'n huidige leeftijd aftrekken. Moest hij op tijd geboren zijn, zou hij nu ongeveer 2 weken zijn.
    Dan is het normaal dat hij nog niet glimlacht en volgt enzo.
    Dus daarover hoef je je echt (nog) geen zorgen te maken hoor.

Die handjes in z'n mond, zou dit geen zuigbehoefte kunnen zijn? Heeft ie een speentje?

Wat dat onrustig zijn betreft, is iets wat ik niet herken, als je je echt veel zorgen maakt, kun je misschien toch maar eens beter naar de arts gaan en het zo vertellen zoals je het hier neergeschreven hebt.

3. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Wat vervelend dat je je zo rot voelt! Kan het me goed voorstellen als ik je verhaal zo hoor! Als je je zorgen maakt zou ik zeker contact opnemen met de huisarts (of in het weekend naar de HAP gaan). Misschien heeft hij wel een oorontsteking oid, je weet niet of dit nu aan de reflux ligt of aan iets anders.

Als je je zorgen maakt over de ontwikkeling van je kindje: niet doen! Sommige kindjes lachen nog veel later! Ieder kindje ontwikkelt zich op zijn/haar eigen manier. Niet teveel vergelijken, daar wordt je mega-onzeker van! Een aanrader om te lezen: Baby's eerste jaar van Heidi Murkoff, Arlene Esenberg en Sandee Hathaway. Briljant boek waarin alles, maar dan ook alles over je baby's eerste jaar wordt beschreven. Je kunt het je niet voorstellen of het staat er in. Ook over wat je kindje waarschijnlijk al kan, en waneer hij het ook moet kunnen. Heerlijk relativerend, ik vind het echt heel fijn, zeker bij mijn eerste kindje (ook zo'n onzekere muts).

En in de tussentijd je kindje lekker troosten, niet laten huilen. Dan voelt ie zich nog eenzamer en ellendiger en zo kun je nog iets voor hem doen. Succes!

4. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hey meid!

met dat schokken zou ik naar de huisarts gaan als je het niet vertrouwd...

maar idd het lachen en volgen hoeft hij écht nog niet te doen hoor! je moet die 4 weken eraf trekken. zoals je weet is milan 6 weken te vroeg geboren en ik denk dat we gewoon te snel van alles van ze verwachten, maar ze hebben toch die weken extra in de buik gemist en de ontwikkeling van de hersens blijft hetzelfde, of het nu in de baarmoeder zit of erbuiten, dus jou zoontje is in zijn ontwikkeling 4 weken minder ver dan zijn leeftijd. dit trekt in een half jaar tot een jaar bij, dus die tijd moeten we ze ook geven. ;)

liefs rebbel

5. batje

batje Actief lid

6 sep 2008
    113
    0
    16
    Ons kindje met een Reflux had na een paar dagen Zantac ook weer een terugslag. Wat je beschrijft klinkt precies als ons kleintje. Het sabbelen na een voeding is om het maagzuur naar beneden te zuigen. Strekt hij ook achterwaarts? (rug hol, buikje bol, hoofdje in de nek?)

Wij zijn overgestapt naar Losec, dat werkte helemaal niet en nu krijgt hij een hogere dosis Zantac en ons kind is voor het eerst in weken weer gelukkig! Niet te lang mee lopen dus, maagzuur kan echt enorm veel pijn veroorzaken (ons mannetje had zelfs een bloedende slokdarm!) en het is vrij simpel te verhelpen.

Over het potje meejanken kan ik meepraten; hou de moed erin en blijf op je strepen staan.. tis jouw kindje en JIJ weet wanneer er iets niet goed is. Als de arts je niet kan/wil helpen, ga dan naar een ander..

Sterkte!

6. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties, ik voel me al een stuk beter! Vandaag gaat het gelukkig ook al iets beter met Daan. Van de 4 voedingen die hij vandaag al op heeft, heeft ie er maar bij 1 gespuugd! Dus dat is al een hele grote vooruitgang. Verder was hij vandaag iets minder aan het gillen en brullen. Slapen heeft ie nog steeds niet veel gedaan, hooguit 2 uur over de hele dag, maar het hysterische is er vandaag af. Maar goed, dat kan morgen zomaar weer anders zijn hoor!

Wat betreft de zogenaamde achterstand, daar moet ik me ook niet zo druk om maken, komt vanzelf wel allemaal en wat jullie ook al zeggen, die maand moet ik nu van zijn leeftijd afhalen. Dat moet ik niet vergeten. Komt allemaal wel goed dus.

Ik kijk het morgen nog heel even aan wbt reflux en anders hang ik gelijk aan de telefoon bij de dokter!

7. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    fijn dat het al iets beter gaat en mocht je het allemaal toch niet vertrouwen dan gewoon de dokter bellen hoor

Deel Deze Pagina