Zoontje is nu extreem mager, hoe krijg ik hem op gezond gewicht?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hetlichtje, 29 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Mijn zoontje wordt zes in maart en is 103 cm en weegt krappe 13 kilo.

Hij is echt mager. Nou hebben we hem geadopteerd uit china en wij krijgen altijd van het cb, ja chinezen zijn ook niet groot.

Nee klopt, maar zoontje is ook klein en mager bij de aziatische groeicurve.

Daarbij heeft hij vaak buikpijn en eet amper.

De huisarts vraagt vaak goh hou oud is hij, wat weegt hij..maar doet verder ook niet meer dan dat. (hij heeft veel dingen hoor, schisis gr 3, vsd en nog het een en ander)we zien veel doktoren maar die zeggen ga maar eens langs de huisarts..

2. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Volle producten gebruiken.
    Waar kan slagroom erop.
    Kaas, vette cake of koekjes, romige kwark Etc

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Mijn dochtertje was ook een beetje mager, is een kilo aangekomen na verandering van menu. Ze krijgt nu 2x per week echt een vettere maaltijd (b.v. zalm, pasta, gebakken aardappeltjes, mini hamburgertjes van lamsgehakt) en elke dag soep van verse kippenbouillon (waar ik het vet niet afschep). Bouillon is ook goed voor de eetlust, na een paar happen bouillon eet ze ook meer brood.
    Avocado weigert ze helaas, anders had ik dat ook graag gegeven.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou het even afwachten. Na ziekte is er vaak veel vocht wat een kind kwijtraakt (volwassenen ook) en vaak is dat met een week of twee weer rechtgetrokken. Een verwijzing naar een diëtist kan natuurlijk sowieso nooit kwaad! Ik ben ook met de melkallergie van mijn jongste naar een diëtiste geweest. Niet per sé hoogstnodig, maar wel heel handig om even iemand te hebben die met je mee kijkt naar het dieet van je kind.

Mijn oudste was op die leeftijd 12 kilo en 92 cm, dus ik kan me best voorstellen dat je 11 kilo echt weinig vind (mijn oudste is ook altijd smal geweest). Ik zou het alleen zelf even afwachten tot hij weer een beetje bijgekomen is van het ziek zijn.

5. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Mijn meisje is ook mager.
    15 kilo bij 1m14 en is nu 3,1 jaar oud.
    Ze is een kilo afgevallen Door de griep. :(

Deel Deze Pagina