Hoi mama's, ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen. Onze zoon heeft reflux, eerst spuugde hij niet zoveel (wel meer dan een gemiddelde baby), maar je hoorde het constant omhoog komen. Om zijn zuurgraad in zijn maagje minder zuur te maken hebben we daar medicijnen voor (nog maar een kleine week, dan moeten we even stoppen van de HA om te kijken wat het doet). Maar goed.. het lijkt wel of hij steeds meer gaat spugen!! Ben er echt helemaal klaar mee en de tranen schieten vaak genoeg in mijn ogen omdat ik het gewoon niet kan stoppen! Hij krijgt nu 2x 150/5 (3 schepjes omneo + 2 schepjes standaard + 2 schepjes Nitriton) en 3x 180/6 (3 schepjes omneo + 3 schepjes standaard + 2 schepjes Nitriton). Tussendoor boeren is echt geen optie, krijg ik een ontzettend driftig jongetje op mijn schoot en krijgt hij alleen nog maar meer lucht binnen. Als de fles echt helemaal op is en dat gebeurd altijd, zet hij het op het krijsen alsof hij meer wilt (is niet van de pijn, echt niet). Weer driftig. Daarna gaat het wel als hij een boer voelt opkomen. Maar de hele dag door spuugt hij en het wordt steeds meer! Ik ben het echt 'spuug'zat! (Alle eigen huis en tuin dingen hebben we al geprobeerd, indikken, rechtop houden, maakt niet uit, bedje ophoog enz.) Heeft iemand DE tip? Of dit voorleggen aan het CB morgen? Hij groeit verder wel goed. Hij zal nu rond de 5,5 kilo wegen.
Waarom meng je 3 voedingen? Het kan juist klachten veroorzaken en stadaard voeding met reflux moet je eigenlikk helemaal niet geven.. We geven frisocomfort en ik dacht fruso hongerige baby avond geven of mengen en ik merk dat ze daar gewoon last van krijgt ook al is het 1 schepje per dag die extra is aan comfort toegevoegd. Al naar osteopaat geweest? Kiss syndroom etc? Medicatie help vaak ik of tijdelijk waardoor steeds hogere dosis nodig is.. Helaas. Verder weet ik het niet zo goed.. Bij ons hielp voeding friso comfort, osteopaat en inbakeren af en toe...
Tja zolang hij geen last heeft van het spugen zelf so be it. Hier liet ik haar vaak wel boeren. Deed snel de speen in haar mond en ze was weer ok. Boeren tussendoor had bij mijn dochter niet zoveel zin. Want tijdens het boeren kwam dat beetje er ook uit. Mn dochter had de heledag een slabber om om het meeste op te vangen. Hier nooit medicijnen gehad ze had geen last groeide redelijk goed en ontwikkelde prima.
Je gebruikt ook weinig nutriton, ik gebruik pure jhbpm van de natuurwinkel, en ik gebruik nu nog 3 halve theelepels, toendertijd wel 4/5 halve theelepels. Haar melk was zo dik als kwark maar het hielp wel. En verder eens met bovenstaande reactie.
welke fles gebruik je met welke speen? ik zou nog een schepje nutriton erbij doen,of de flesjes kleiner maken ik deed 150ml bv met 3scheppen nurtiton in een difrax fles
Waarom stoppen met de medicijnen?? Dat is echt bull shit Juist de medicatie ophogen desnoods over naar andere welke heb je nu? De omneo heb je voor de krampjes denk ik? Mengen met standaard is niet erg alleen beetje lastig met klaar maken maar daar ben je vast aan gewend. De nutriton zou ik vervangen door pure jbpm en meer in de fles sterk in dikken. Bed etc staat al scheef neem ik aan? Vraag aan je huisarts een verwijzing kinderarts die heeft er meer verstand van! Hogere dosering medicatie en desnoods een extra medicijn erbij als in domperidom om de maag sneller leeg te maken en dus minder kans op spugen.
Dat had ik nog niet gezien. Kleinere flessen aanbieden en vaker dan heeft je kindje niet zon enorme sloot in zijn maag wat hij er uit kan gooien.
Hij is bijna 13 weken. Maar ik gebruik difrax s, speenstand 1. Hij krijgt deze combinatie voeding al sinds zijn geboorte op aanrader van de verloskundige. Hij krijgt 40cc meer dan hij 'mag' hebben. Dus dat lijkt mij prima. Wat doet een osteopaat? En wat is het Kiss Syndroom? Hij heeft ook niet echt last van het spugen, maar ik wordt er echt zo verdrietig van. Slap heeft hij idd de hele dag om. Maar er gaan daarnaast ook nog 8 spuugdoekjes doorheen en 5 shirtjes. Ik wist helemaal niet dat je meer JBPM van Nitriton dan 2 schepjes mocht geven. Hoeveel zouden jullie erbij doen op 150 en op 180? Verder jullie er niet ontzettend verdrietig van? Ik kan mijn kind nog niet eens even neerleggen en iets gaan doen of hij ligt al met zijn haardos in een plas met spuug. Inbakeren doen we ook. Eerst altijd in doeken en sinds gister in de puckababy. Daar doet hij het nog niet echt goed in, slaapt kort. Omdat hij meer bewegingsvrijheid heeft denk ik? Die doeken is hij te sterk voor geworden en wurmt zijn armpjes er in de nacht uit, resultaat: wakker!
Sowieso meer indikken en een grote speen. Maak de melk maar zo dik als dikke yoghurt kan al een heel verschil maken.
Ik werd vooral verdrietig van het huilen van Lisa... Dat spugen erbij was wel vervelend inderdaad, maar goed, daar had ze op zich niet veel last van. Probeer je erbij neer te leggen, het is lastig maar meer ook niet.
Ik heb een spugertje gehad. Het duurde 9 maanden... Hij kreeg bv, van indikken werden zijn klachten alleen maar erger. Dus hij kreeg nexium. Hielp niks tegen het spugen, maar hij werd er wel een blijere baby van. Er gingen bij ons veel hydrofiele doeken doorheen en veel kleertjes, maar van het spugen zelf had hij niet zoveel last. ik zou hem vaker en minder per keer geven. Dan is het maatje niet zo vol en komt er minder uit. Klinkt hard, maar je zult eraan moeten wennen, vaak gaat het pas over tussen 6 maanden en een jaar.
Ik begrijp je frustratie helemaal. Wij konden zelfs niet indikken omdat mijn dochter er krampen van kreeg. Ze is nu 9 maanden en nu wordt het eindelijk pas wat beter. Zolang hij er geen pijn van heeft, valt het gelukkig nog mee... Succes!
Swaddle me is goede optie na doeken. Hier werd siem ook te sterkt. Of de mum 2 mum Mbt je reflux, wat zegt de kinderarts van het cb?
Ik droeg mijn dochter in de draagdoek rechtop. Of in de doomoo schuin. Heb je de box en bed schuin staan?
Volgens mij hadden wij 3 scheppen nutriton op 150ml. Zo heel dik was het niet want het ging nog door de sonde. Weet alleen even niet meer of dat de oude of nieuwe dosering was, toen wij het gebruikten kwam er een vernieuwde nutriton waarvan je minder nodig hebt.
Bedankt voor al jullie tips en de woorden van; so be it (van soort gelijke strekking). Morgen naar het CB. Ik sta inmiddels wel op het punt dat ik vind dat ze er iets aan moeten doen. Ha, laat dat nou niet kunnen... Gevoelsmatig dan. Ik zal de voeding meer gaan indikken. Bedje staat al schuin. Box niet, maar daar leg ik hem altijd op zijn buik in, dan spuugt hij minder. De dosering van de medicijnen te verhogen lijkt mij ook een goede optie, ik ga echt niet stoppen met die medicatie en maar 'afwachten'. Eerst vastere voeding met 4 maanden en dan zien we wel verder. Op zulke momenten als hij spuugt, hoop ik wel eens dat hij wat ouder al was. Verder is het echt wel een blij mannetje en is hij verkikkerd op zijn moeder.
Ik weet wat je bedoelt, heb zelf 2 kids (gehad) met Reflux. Alleen dat je het zat bent tsja... je kind doet het niet om je te pesten hoor Je kind zal het nog wel veel meer zat zijn want het is bijzonder pijnlijk. Reflux moet echt heel serieus worden genomen. En de medicatie stop zetten zeker niet, eerder ophogen. En ik zou de voedingen NOG dikker maken. Desnoods een grotere speen erop als het niet goed gaat. Je hebt BTW ook te maken met krampjes, hoeft niet alleen de Reflux te zijn he. Ik kan je wel de dr. Browns fles aanraden en dan met de opvolgspeen 2. Dan gaat het drinken niet zo vlug en kan ingedikte melk toch goed gedronken worden.
Beetje gekke opmerking niet? Ik neem het mijn kind ook niet kwalijk en daar vraag ik ook niet om. Het komt misschien over als een egoïstisch standpunt, maar je snapt wel dat het daar niet om gaat toch? Krampjes heeft hij niet/weinig gehad. We hadden altijd de speen op stand 3, totdat hij vorige week ineens heeft besloten om zijn fles in 10 min weg te drinken, vandaar de stand 1 nu. (drinkt het nog erg snel weg trouwens). Kan veel spugen ook met een sprongetje te maken hebben? Dus nu de 12-weken sprong?
Het lijkt alsof ik mijn eigenverhaal lees,2 kids met reflux,bij de eerste ging het pas over met vaste voeding,nu bij de tweede ben ik bij een osteopaat geweest,kan het alleen maar aanraden! Spugen is niet over,wel minder maar hij heeft geen pijn meer,ook kiss erbij. Sterkte meid!