Sinds een paar maanden na de geboorte is onze dochter bekend met eczeem. Na een periode van verschillende kuren hormoonzalf is het een tijd best rustig geweest. Echter, sinds een week of twee lijkt het weer op te vlammen. Op de voor ons bekende plekken, zoals knie-holtes en borst, maar nu ook onder haar onderlip. Tenminste... het lijkt mij eczeem. Het ziet er een beetje uit alsof je in de winter te veel je lippen hebt afgelikt, waardoor de huid rond de mond extreem schraal en rood is geworden. Herkent iemand dit? Tip? Ik bedoel, ik kan toch geen hormoonzalf op haar lippen gaan smeren?
Likt hij ook veel aan zijn lip. Het kan namelijk het lipliksyndroom zijn. Dat is een vorm van eczeem. Volgens mij is goed vet houden al genoeg, maar wellicht gaat het met de hormoonzalf nog net even wat sneller weg.
onze zoon van 2,5 is ook bekend met eczeem hij heeft al wel tig tubes op zijn lichaam zitten maar wees aub voorzichtig. Ik heb ook op de plekken op zijn armen en gezicht, romp, benen gesmeerd en in de zomer als hij in de zon loopt worden die plekken enorm wit. Ik heb dus vorig jaar na de zomer besloten om niet meer te smeren en heb nu alleen nog vette vaceline. Gaat wel wat langer duren voordat het weg is maar het doet me zeer de witte vlekken te zien. Hij heeft ze nu al weer op zijn wangen en dan is de zon nog maar amper geweest in nederland. hihi Verder heeft hij s nachts een padycare pakje aan. Wat een topding. Hij wil het liefst de hele dag deze aanhouden. Het geeft 80 % minder jeuk en voor de eczeem op de armen, benen, romp is het zo weer verdwenen na 1 a 2 dagen. Echt een aanrader
Padycare-pakje? Nooit van gehoord. Ik ga het gelijk opzoeken. Dank voor de tip. Wat betreft likken: ik heb mijn dochter nog nooit haar lippen zien likken, of erop bijten. Dan had ik de link wel gelegd. Heb ook nog even gedacht aan iets van voedsel allergie, maar denk nu toch dat het eczeem is.