In het boek wordt inbakeren ook duidelijk omschreven. En succes Ik weet hoe frustrerend het kan zijn. Hier ging het eens een tijdje beter en toen hadden we opeens weer een terugslag van 2 dagen. Ik werd er echt verdrietig van, maar daarna ging het opeens weer veel beter. Het is dus echt volhouden. En nog steeds kijk ik gespannen naar de babyfoon, bang dat hij alweer wakker gaat worden.
ohja ik had ook inbakeren geprobeerd..maar hier hielp heel strak instoppen al genoeg of iets in zn handjes geven...dus een knuffeldoekje ofzo... hij sliep dan ook in zn wagen, dan wringt ie zich er niet zo snel uit
Nou dan ga ik het zsm eens huren om te zien wat ik kan gebruiken, thanks voor de tip! Pfff echt erg is het soms! gisteravond zag ik het gewoon ff niet meer zitten toen ie zo erg overstuur was en als een plank in mijn armen niet te troosten was. Vooral als er dikke tranen bij komen kijken krijg ik het echt ff benauwd en laat mijn man het overnemen anders voelt ie mijn spanning ook nog erbij. Hahaha dat van die babyfoon ken ik ja! ik ben echt gelijk in spanning als er een lichtje aan gaat van is ie nou alweer wakker??? wat gaat ie doen?? maar dat probeer ik nu ook van me af te zetten. Gewoon eraan toegeven bij het zware huilen naar boven en hem troosten of voeden
ik heb in zn bedje ook altijd iets aan de spijlen hangen...speelgoedje/knuffeltje iets gewoon, daar gata ie dan naar kijken en dan valt ie in slaap... ja het is lastig allemaal heh...even uitproberen wat werkt voor jouw kindje, is natuurlijk bij ieder kindje anders
Klopt, ik zal het eens uittesten of ie het wat vind. Nou heeft ie een voorkeurszijde naar rechts dus als ik iets links neerleg ziet ie het niet eens, hahaha. Maar toch eens kijken wat ie ervan vind als ik het eens vast leg in zijn bedje of ie dan ook gelijk naar links leert kijken.... En hij is weer wakker hahahaha
Die van mij ligt alweer 50 minuten te slapen en ben nog geen 1 keer naar hem toe geweest! Af en toe ligt hij flink te woelen, maar slaapt dan toch weer verder. En de oudste ligt ook al 50 minuten onder zeil Ze gingen vandaag toevallig gelijk op, wat een mazzel heb ik
Je boft maar hahahaha Nou ik heb hem even een beetje voeding gegeven maar na 4 min vond ie het wel genoeg want als ik hem dan weer wil aanleggen gaat ie heel erg huilen, dus dan heeft ie wel genoeg gehad denk ik zo hahahah Erna hup gapen en huilen, dus luier even overgeslagen en in bed. Meneer ging maaien met zijn armen, hup kruiken naast hem en hij sliep binnen 10 min....niet te geloven hahaha Maar ik hoor nu weer een mopperbeertje dus ik blijf even duimen
wij hebben ook ingebakerd met de PACCO zo heet die doek,kun je niet verkeerd doen! zit een beschrijving bij,vind ik nog makkelijker dan met losse doeken enzo. ze zijn wel prijzig, maar op marktplaats is het goed te doen,zou het echt gaan proberen want dat werkt echt goed. en verder hebben wij hier een babyfoon met nachtlampje,daar kijkt hij altijd naar. oppassen met voorkeurs houding! juist iets aan de andere kant hangen wat hij echt leuk vind. of het bedje andersom opmaken. en echt niet langer dan 1,5 wakker houden,als hij na 3 kwartier weer wakker word,speentje geven,of aai en kusje en weer weg gaan. hoop dat je wat aan de tips hebt!
Ik draai stiekem zijn hoofdje ook altijd om als ie eenmaal slaapt en als ik in onze armen ligt te spelen doe ik hem altijd zo leggen dat ie naar links kijkt ipv zijn voorkeurshouding Heb een osteopaat overwogen of een kinderfysio maar ik ben bang dat die meer kapot maken dat lief is. Ik heb namelijk een programma op tv gezien waarin dit onder de loep is genomen en je wilt niet weten hoeveel kindjes sterven nav een verkeerde behandeling via een van zulke artsen.... Maar we houden er rekening mee en op het CB weten ze ervan dus kijken ook altijd even naar de vorm van zijn hoofd. Die was nog mooi rond dus het gaat nog steeds goed Zo'n doek is misschien ook een optie maar ik hou persoonlijk niet zo van 2dehands als het voor de kleine is, dus ik zou sneller een nieuwe kopen. Ik zal eens even overleggen met de grote man des huizes om te zien wat ie ervan vind. Maar de methode met de kruiken werkt nu ook wel goed en dat kost niks
nou een kinderfysio doet niets engs hoor, hier gelijk gegaan voor de voorkeur...zij kijkt alleen naar bepaalde oefeningen/ontwikkelingen....die hij wel moet kunnen...dan laat ze dingen zien hoe je em meer moet stimuleren...omdat hij die andere kant wel goed moet leren gebruiken..de spieren! hij had ook en afplatting links, ik ben erg aan de slag gegaan en nu is zn hoofdje helemaal rond en voorkeur was weg met 3 mnd....
Hai Sandra, Wat leuk en goed om te zien dat je vanalles uitprobeert voor je zoon! Super herkenbaar dat het erg vermoeiend is en dat het aan je vreet, ik heb dat precies zo. Vandaag was dag 5 voor ons en gister en vandaag ging het minder goed. Het is best lastig het vol te houden dan, vind ik, maar het moet natuurlijk wel. Ik vind je idee van de kruiken super goed trouwens, ik ga het ook doen als ik ons meisje moet laten afwennen van de doek! (Als ze dan niet sterk genoeg is om ze weg te rollen trouwens ). Succes de komende dagen en hoop dat het steeds beter gaat! Babel
Nou hier even een 24 uurs verslag: Gister overdag sliep ie netjes op "schema". Sliep ongeveer een uur a anderhalf uur na elke voeding. Rond 20.30 uur wilde hij vervelend doen dus is ie in bad gegaan,erna even eten en naar bed. Rond half 3 kwam ie al, terwijl ie voorheen rond 4 uur pas kwam. Gelijk etenb en weer naar bed. Daar was hij het niet mee eens en heeft een tijd liggen brabbelen in bed terwijl ie normaal ging slapen. Rond half 7 was hij r weer en na een voeding weigert ie echt om te slapen en moesten we eruit, normaal sliep hij wel door Kennen jullie deze fase als je een baby een ritme leert? Of zou ie nu ineens teveel slapen overdag? Soms slaapt ie een uur en valt na 20 min voeding + luier in slaap. Moet ik hem anders overdag echt een uur wakker houden of laat ik hem na de slaaptekens maar geluk slapen ondanks dat ie dan pas net wakker is? Zou het overgaan zodat ie snachts beter gaat slapen?
Oh okee, was nogal geschrokken van die aflevering hoevaak het mis gaat en ik ben daar dus bang voor geworden. Ik ga toch maar eens bellen want die voorkeur blijft ie toch houden denk ik.
Hoi Babel, Dank je wel,doe mn best maar t valt niet mee. Vanacht was zwaarder dan normaal. Vind het voor hem beter werken want hij zal het nodig hebben maar voor ons is het even vermoeiend.....hopelijk gaat t snel beter moet natuurlijk niet zo zijn dat ie beter slaapt overdag dan snachts... Dat van die kruiken werkt goed hoor, kreeg de tip van mijn mams want ik had t vroeger ook nodig hahaha
mischien heb ik er overheen gelezen,maat wat voor voeding krijgt hij? mischien dan toch inbakeren,dat strakke gevoel om de schouders voelt een beetje aan als in de baarmoeder.... is niet alleen voor het wakker slaan. bij ons sliep hij met 7 dagen al van 23uur tot 7uur hierdoor even terug gelezen,zie dat het bv is. ik kolfde overdag een flinke hoeveelheid af,en deed dat in een fles als laatste voeding...zat hij langer vol
nou maar met dit slapen moet het eerst goed gaan...je kindje is nog heel jong en heel normaal dat ie in de nacht ngo komt... ik zou niet van alles gaan doen...en zeker niet wakker houden of wakker maken..volg hem gewoon en uiteindelijk maakt ie er een mooi ritme van, zolang er continue regelmaat wordt geboden...weet ie straks precies hoe de dingen lopen.. zo kan hij zijn rust pakken...elke dag savonds (mits hij een goed huidje heeft) in bad voor het slapen gaan heeft hier geleid tot goed ne diep slapen (doorslapen)... hij kwam een hele tijd na voeding van 22u om 3 uur....dit verschoof hij met de week...naar 4 uur...dan weer 5 uur...soms 0530 en ineens liet ie die voeding vallen!... geduld en volhouden
Dat doe ik ook nog weleens, dan geeft mijn man de fles rond zijn laatste voeding en dan lijkt ie vol te zitten maar alsnog komt ie gewoon nog even gezellig snachts wakker Ik gebruik zelfs kruiken om hem zijn armen stil te leggen omdat men op het CB me niet wilt adviseren voor inbakeren dus ik weet niet zo goed hoe het moet en waarmee ik hem het beste kan inbakeren.....volgende x maar eens andere arts vragen denk ik. Ben bang dat ik het niet goed doe of er iets medisch is en dan zijn we nog verder van huis.
Thanks!! ik heb hem heel even een week gewekt voor voeding want dat adviseerde het CB, dan krijgen ze een beter nachtritme zei ze....nou het werkte totaal niet dus want Thijs was niet wakker te krijgen en dan at ie bijna niks. Ik ben toen gelijk weer overgestapt op verzoek voeden, werkt veel beter voor ons beide en op zich komt ie tussen de 2 a 3 uur. Hij heeft volgens mij wel een goed huidje, alleen in zijn gezichtje beetje droog maar dat komt toch niet onder water Hoelaat doe je hem dan ongeveer in bad? voor zijn laatste voeding of eerder? Want vaak slaapt ie voor zijn laatste voeding en ik ga hem niet wekken voor een badje Wel lekker joh dat je kindje lekker door slaapt, dan heb je toch meer energie voor op de dag lijkt me Ik durf al bijna niet meer de deur uit omdat ik bang ben hem uit zijn nieuwe ritme te halen en dat ie gevoelig is voor prikkels denk ik.