Zoonlief is nu 14 maandjes oud en vroeg me dus af wanneer je je kindje in een grotere bedje kan laten slapen Hij is nu bijna zo groot dat hij uit zijn ledikant kan klimmen...
dat is wel heel vroeg volgens mij, mijn zoontje is 17 maanden en dit past nog prima hoor. Kun je het niet iets laten zakken?
mn dochter word in feb 3 en slaapt ook nog steeds in ledikantje. ze klimt er wel zelf uit maar vind dat geen probleem
Jammer genoeg is het bedje al op het laagst gezet... Weet je toevallig hoe oud je dan over gaat naar een peuterbedje?
Mijn zoontje is bijna 2 en groot voor zijn leeftijd 90 cm maar die past nog prima in z'n bedje! Zolang hij er lekker in slaapt vind ik het prima maar er zijn er genoeg die al eerder overgaan naar een peuterbedje...vind 14 maanden wel erg jong maar hangt ook van je kindje af natuurlijk!
Kun je geen slaapzak aandoen? Er is niet echt een leeftijd voor ieder kind is natuurlijk anders. Weet dat er een hoop kindjes zijn die met 1,5 jaar al in een peuterbed liggen. Mijn dochtertje is bijna 2 maar die slaapt voorlopig nog lekker in haar ledikant
onze zoon was 15 maanden toen hij naar een 1 persoonsbed ging, we hebben er een bedhek bij gekocht zodat hij er aan de zijkan niet uit kan vallen, het ging meteen goed, hij ging er zelfs een uur langer door slapen !! gewoon omdat hij meer vrijheid had, niet meer vast zat tussen de spijlen, hij is ook nog nooit uit bed gevallen
Mijn zoontje is rond zijn 2e verjaardag over gegaan naar een juniorbed. Ik had graag gezien dat hij nog wat langer in zijn ledikant was gebleven maar helaas.. hij klom eruit. Dat vond ik niet zo erg maar als hij moe werd, kon hij niet terug klimmen en viel hij achter de deur in slaap.. zo zielig. We vonden hem dan altijd wel weer vrij snel maar toch..het is niet de bedoeling. In zijn juniorbed kan hij gewoon zelf weer terugklimmen. Mijn zoontje is een enorm aapje maar uit zijn bed klimmen met slaapzak heeft toch wel lang geduurd! Zolang ze er niet uitkomen.. lekker in het ledikant laten... Dat is de veiligste slaapplek.
hier ook ongeveer met 2 jaar, van mij had het nog niet gehoeven, maar ze werd steeds een paar keer per nacht wakker omdat ze met een arm of been klem lag tussen de spijlen met een slaapzak aan zelfs. Nu in dr grote bedje ligt ze ook helemaal uitgespreid. Maar ik vind 14 maanden ook wel erg jong hoor.
Is ie al een keer uit geklommen of ben jij er alleen bang voor dat ie dat doet? Mijn zoontje klimt ook overal op en uit, maar uit een ledikant klimmen met slaapzak aan zie ik hem echt nog niet doen hoor! Ik weet niet of je zoontje zich geborgen gaat voelen in een bedje met 14 maanden, maar als jullie het de tijd vinden, kun je het altijd proberen.
Och, zie het helemaal voor me, achter de deur in slaap, arm jochie...! Zat me dus juist af te vragen wat er zo erg aan is als ze er uit klimmen, dit dus. Natuurlijk, ze kunnen niet terug!
Julia is ook een klimaapje, maar uit haar bed komt ze nog niet. Wij gaan ergens in de zomer verhuizen hopelijk, en dan wil ik haar nieuwe kamer daar toch wel met het nieuwe bedje gaan neerzetten. Tot die tijd hoop ik dat ze in haar ledikantje kan blijven! Ik hoop voor je dat hij nog even lekker in zijn ledikantje blijft!
hier rond haar 2e verjaardag.... en eerder kan altijd, maar of het handig is? Want dan moeten ze ook in het bed blijven liggen en daarbij is het voor sommige kindjes gewoon té groot al, een groter bed. Maar als het nodig is, is het nodig en het kan natuurlijk altijd goed gaan . Het kindje van een collega lag met 14 maanden in een juniorbedje (even simpel gezegd: dat was daar een stuk praktischer) en dat ging hartstikke goed. Maar dat was/is juist een heel rustig mannetje...
ik gaf mijn kids een groter bed toen ze er uit begonnen te klimmen en ze stevig genoeg konden lopen en klimmen om zelfstandig en in uit bed te komen zonder hulp. dochter ging met 13 maanden naar een peuterbedje en sliep meteen vanaf dag 1 goed. snahcts bleef ze prima liggen en kwam er pas uit als dat van mijn mocht en dus smorgens na 7 uur (had een nachtlampje op er kamer die 7 uur aanging dus was zo aangeleerd) zoontje ging met bijna bijna 17 maanden naar een 1 persoonsbed (autobed) en vond de 1e nacht eng en wilde in zijn ledikant. natuurlijk niet toegegeven en daarna ging het slapen in een groot bed ook prima. ook hij blijft prima liggen snachts. overdag het dutje dan gaat hij nog wel is spelen maar als hij dan moe is gata hij alsnog op bed liggen om te slapen. wel grappig dat je dan ineens een accumotor voorbij hoort komen op de babyfoon haha
Mijn zoontje is nu 15 maanden en aangezien er een 2e op komst is gaat hij naar een peuterbedje. Hij zal dan zo'n 20 maanden zijn. Moet kunnen.
Ons zoontje is 20 maanden en blijft zoals het nu gaat voorlopig nog in zijn ledikant. Het past ook nog prima en hij klimt er niet uit. Maar wat de andere al zeggen het verschilt per kind. Maar als je kindje eruit klimt kan het wel gevaarlijk worden, dus misschien voor jullie wel een slimme oplossing naar peuterbedje.
WHITE.. hier slaapt marijn al een jaar in een peuterbed!!...gaat prima hoor... Ik heb een peuterbed die je eerst met de voorkant zeg maar tegen de muur zet.. zo zit de achterleuning (zo noem ik t maar ff) aan de voor kant en kan hij er niet uit.. inmiddels heeft ie ook dat uitgevonden en staat t bedje sinds een week normaal.. even wennen, maar hij komt er niet meer iedere keer uit.. soms 1 x als ie er net in ligt, maar daarna blijft ie netjes liggen..
Hier een meid van 19 maanden, maar ik vind het ledikant nog ideaal! Ben zo bang dat als ze eventjes wakker wordt, ze er dan gelijk uitklimt en dat ze dan 3x per nacht aan mijn bed staat! Xe slaapt nu gewoon super (van 19.15 tot 09.00), dus ik durf nog niks te veranderen. Al vind ik die bedjes wel erg leuk
Ook hier ben ik het wel mee eens! Merk dat we onze kinderen soms heel snel groot willen maken maar als het nog niet nodig is waarom dan in een groot bed? Ik ga het hier doen wanneer ze er dus uit gaat klimmen eerder niet. Lijkt me best schattig hoor een peuterbedje maar dat komt vanzelf. Bij de komst van een 2e zou ik het ook doen trouwens.