Hoi meiden, Net als vele anderen hier, heb ook ik het boek 'baby in een droomritme'. Mijn mannetje kan zelf goed in slaap vallen, mede dankzij dit boek. Hij slaapt alleen niet door overdag. Na 1 cyclus valt hij maar heel af en toe zelf opnieuw in slaap. Grotendeels slaapt hij bij mij verder. De nachten gaan wel goed. Hij krijgt rond 20 uur de laatste voeding en komt in de nacht 1x. Zijn dag start over het algemeen rond half 7 en 's avonds gaat hij tussen 18 en 18.30 naar bed. Vanaf dan plakt hij de cyclussen wel. Nu heb ik wat vragen mbt het boek: - houden jullie jezelf aan die grens van 16 uur/ 16.30? - stuur jij je kindje volgens zo'n voorbeeldritme? Mijn zoontje slaapt in de ochtend nog echt lang, vaak komen we op deze voedingstijden uit: - 6.30 - 10.30 - 14.00 - 17.30 - 20/ 20.30 Zoals jullie zien kom ik dus niet op die 16/16.30 uit. Normaal heb ik helemaal geen problemen met hoe het gaat, maar op dit moment zit ik weer in piekerstand ivm het niet kunnen plakken van de cyclussen. Doe ik iets verkeerd? Moet hij dit nog leren? Wanneer komt dit dan goed, hij is immers al ruim 4 maanden. Zucht...ik haat piekeren...
Mijn jongste ging rond 7 maanden langer slapen overdag. Hier sliep ze overigens een uur en was dan weer een uur wakker.
Hier ook tot 4 maanden wat aan het boek gehad maar bij benadering. Ging mij meer om die cyclussen langer te krijgen. Wat het was 1 uur op 1 uur in bed overdag... Nu met 7 maanden zie ik dat ie 2 langere slaapjes doet en om 17:00 nog een powernap nodig heeft. Ik denk dat je je er ook aan toe moet geven...
Ik ben het boek gisteren gelezen en vanmorgen mee aan de slag gegaan, ze slaapt zo waar al een uur! Mijn dochter is 3 maanden/ 13 weken. Ze krijgt 5 voedingen, in het boek wordt steeds uit gegaan van 6 voedingen, hierdoor komen we niet goed uit rond de tijd van 16.30 zoals in het boek aangegeven wordt. M'n dochter slaapt al sinds de derde week door, zou het dan echt zo nauw steken wanneer ze niet wakker is om 16.30 uur?
Nee dat denk ik niet. Het gaat erom dat jezelf rust en regelmaat creƫert. Hier washet toen ze 3 maanden was dat ze slaapjes deed en vaak de laatste rond half 5 nog een uurtje naar bed.