ik had dit ook aan mijn kraamverzorgster gevraagd. Zij zei op het moment dat een kind er aan toe is vraagt die het zelf wel. Mijn oudste zoon was ongeveer 2,5 jaar toen hij ook een kussen wou. Maar hij heeft hem een hele tijd allen als sier gehad dus niet op gelegen maar ernaast
ik heb die van de ikea. die is ook niet zo dik. iris gaf het trouwens al zelf aan. als we met haar naar boven gingen sleepte ze onze kussen mee. dus dan zelf maar 1tje
Mijn dochter is bijna 5 en slaapt nog steeds zonder kussen. Ze vraagt er ook niet naar en ik zie er geen meerwaarde in om hem haar te geven.
Mijn zoontje is bijna 3 jaar en slaapt sinds 2 weken in een groot bed en dus ook met een kussen. Wel heb ik een speciaal peuterkussen aangeschaft met een rits, waarbij je een binnenkussen eruit kunt halen en deze er terug indoen wanneer je kindje aan een dikker kussen toe is en zo bijvullen tot hoever je wilt. Je kunt beide kussens op 60 wassen en is anti allergisch dus voor mijn zoontje wel goed met zijn astma.