Vraag over de laatste voeding baby 14 wk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cinta, 11 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinta

Cinta Lid

12 dec 2012
    32
    1
    8
    Goedemorgen,

Ik ben heel benieuwd: hoelaat geven jullie de laatste fles en tot hoelaat houdt de kleine dit vol?

Onze dochter is nu 14 weken. 's avonds gaat ze in badje en krijgt ze rond 19.00 de fles. Ze slaapt daarna heerlijk. De laatste fles krijgt ze om 00.00 en dan houdt ze het vol tot 5/6 uur. Wij vinden dit best een luxe.

Voor die 00.00 fles maken we haar echter wel wakker uit een diepe slaap. We zijn bang dat als we dit niet doen ze 's nachts met honger wakker wordt (dit was voorheen namelijk zo). Ik vraag me alleen af hoelang we het wakker maken nog moeten doen. Ik hoor soms verhalen van ouders die om 19.00 de laatste fles geven en om 07.00 s'ochtends de volgende :$, maar dat lijkt mij wel héél lang.

Wij willen kijken of we die laatste fles van 00.00 iets naar voren kunnen halen en of ze dan ook nog doorslaapt tot de ochtend :) Ik zet zelf de wekker en ga dan voor die 00.00 voeding uit bed. Ik kan me alleen niet voorstellen dat onze dochter tot 07.00 doorslaapt wanneer wij de 00.00 voeding compleet weg laten. Ik denk er overna om te proberen haar eens eerder wakker te maken (22/23 uur). Ik ben heel benieuwd hoe zouden jullie dit doen/hoe hebben jullie dit gedaan?
    ;)
    Alvast bedankt!

2. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Ik deed dat ook die laatste fles rond 0.00u.
    Maar je moet haar gewoon niet wakker maken, maar de fles slapend geven. Ze drinken in hun slaap ook gewoon.
    Ik kon dat eerst ook niet geloven, maar het is echt zo haha:)
    Gewoon voorzichtig uit bedje pakken, flesje geven en weer terug leggen. Niet verschonen en geen boertje laten (alleen als het echt nodig is natuurlijk).
    Ik heb toen op een gegeven moment gewoon die fles van 0.00u eens weggelaten en gekeken wat mijn zoontje deed. Hij werd wel wakker maar was makkelijk te sussen. De fles van ongeveer 19.30u heb ik toen wel verdikt met een paar schepjes rijstebloem.
    Ik zou nog die late avondvoeding nog even erin laten, en steeds ietsjes vervroegen met bijv. een half uurtje en dan kijken hoe ze erop reageert.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Onze jongste hebben we ook steeds wakker moeten maken voor de laatste fles, wij hebben er wel voor gekozen haar niet meer wakker te maken, dan maar een nacht voeding, maar ze bleef slapen tot 05.30,

Om 05.30 rn fles, toen om 10.00 en 14.30 en om 19.00 uur, ze wou altijd om de 4,5 uur, haar dwingen tot eerder lukte echt niet,

Ze is steeds langer gaan slapen, nu Is het half 8 half 13 half 4 en half 8

Ze mag de nacht nu doortrekken, maar als je je daar niet fijn bij voelt zou ik haar gewoon om 23.00 uur wakker maken voor de fles, of in de ochtend om 05.30 als ze wakker word een klein flesje in bed, niet verschonen niet praten niet spelen flesje erin en verder slapen tot bijv 07.00 en dan de volle fles lekker spelen uit bed knuffelen, dat ze ook weet de de dag voor jou zo vroeg nog niet begonnen is, en op die manier maakt ze een ander ritme waardoor jij dus de fles kunt doen om 7 uur 11 uur 15.00 uur 19.00 uur en 23.00 uur

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Wij hebben nooit een "laatste" fles gegeven. Als ons mannetje niet wakker wordt, dan geven we gewoon niks. Hij werd namelijk wel wakker als we hem slapend de fles wilden geven. En dan wekten we hem dus uit zijn diepere slaap. Zij we na drie keer proberen van afgestapt. Dan maar een nachtvoeding, waarna hij wel weer lekker doortukt.
    Nu valt de laatste fles bij ons tussen 20 en 21 uur. En de laatste dagen slaapt hij door tot de vroege ochtend, moet ik wel rond een uurtje of drie er even uit om een speentje te geven. Kunnen toevalstreffers zijn, we wachten wel af hoe het zich ontwikkelt.
    Misschien is het voor jullie ook een idee om die voeding niet te geven en dan te kijken hoe lang ze doorslaapt?

5. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Hier ook geen avondvoeding meer en ze slaapt net zo lang als toen ik haar wel in de late avond voedde. Nu kan ik zelf in elk geval lekker op tijd gaan slapen en zien we wel hoe laat ze weer komt. Een enkele keer is dit om zes uur maar vaker rond vier uur. Allemaal prima: voor zeven uur is het nacht en gaat ze direct weer verder slapen. Rond acht uur s avonds slaapt ze.

6. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou ook proberen om eens geen late fles te geven. Gewoon kijken wat er gebeurd. Heb hier een paar weken geleden ook mee gezeten (zoontje werd boos van wakker maken) en toen werd me ook verteld hier, dat ze van die 23.00 uur fles juist ook weer nieuwe energie krijgen waardoor ze weer eerder wakker worden. Ik geef nu om de 3,5 uur ongeveer. Zo heeft hij nog wel 5 flessen op een dag. Als het niet werkt kun je het flesje gewoon weer geven toch?
    Bij mij krijgt hij de laatste fles rond 20.15 meestal, slaapt dan tot omgeveer 7.00
    Succes!

7. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Ik zou die fles eerst es om 22 uur gaan geven, gaat dat goed dan die fles weg!
    Zo hebben wij dat ook altijd gedaan..
    mn dochter en zoon sliepen allebei met 3 maanden van 7 tot 7 :)

8. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Wij geven sinds 2 weken 5 voedingen, de laatste om 22 uur, dan wordt ze om 5.30 vaak wakker. Gewoon proberen zou ik zeggen :) is voor je eigen nachtrust ook wel lekker om wat eerder te slapen lijkt me.

9. Cinta

Cinta Lid

12 dec 2012
    32
    1
    8
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga vanavond kijken of ze doorslaapt als ik haar niet wakker maak voor de laatste fles. Mocht dat geen succes zijn dan weet ik dat ook weer, en dan misschien voor de volgende dag die 00.00 fles wat eerder geven :)

10. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hoer hadden we de laatste fles rond 23:30 en ze sliep tot minimaal 7:00. Maakte wel een iets grotere fles.
    Nu zijn we van het weekend begonnen met groente (rond 19:30) en daarna een papfles (rond 20:00). Dan gaat ze rond 20:30 in bed en slaapt door tot de volgende ochtend 7:00. Laatste fles is er dus helemaal vanaf. Hebben hier wel mee gewacht tot we met groente en pap zouden beginnen. Aangezien die papfles best zwaar is, had ik de goede hoop dat ze idd lekker door zou slapen.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier sinds 12 weken de laatste voeding rond 20:00 (borstvoeding) en dan slapen tot 7:30-8:00

12. Domiej

Domiej Actief lid

15 mrt 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik snap helemaal hoe je je voelt. Ik heb ook erg lang mijn zoontje wakker gemaakt voor de laatste voeding van 23:00u. Ik dacht ook; ja liever een voeding om 23:00u dan om 03:00u. Van het CB moesten we een voeding eraf halen (van 5 naar 4) als het zou lukken..

En wat bleek; pff die voeding miste hij niet eens!! Ik moet wel ongeveer iedere nacht ff speentje komen brengen maar dan slaapt hij meteen weer.. Dus nu slaapt hij van ongeveer 20:30u tot 07:45u..
    Lekker proberen.
    Ik ben benieuwd voor je vanavond...

13. Cinta

Cinta Lid

12 dec 2012
    32
    1
    8
    Oké! bedankt voor de reacties :) Zo dachten wij ook Domiej! Gisteravond heb ik haar voor het eerst niet wakker gemaakt en wat bleek... ze sliep heerlijk door en ik moest haar vanochtend zelfs wakker maken omdat ik naar het werk moest. Ik ben benieuwd of het vanavond ook zo gaat :)

Deel Deze Pagina