Hallo dames Onze dochter heeft de typische 'slapped wang' die de 5e ziekte kenmerkt. Na wat te hebben gegoogled las ik dt de 5e ziekte pas voorkomt bij kindjes vanaf 4-5 jaar. Onze dochter is pas 2,5 geworden. Ook heeft ze 4 pokjes (althans dat denk ik) op de rechterkant van haar rompje. Afgelopen nacht heeft ze veel gehuild en onrustig geslapen en zei dat ze oorpijn had. Na een paracetamolletje (overigens de allereerste keer dat ik dat heb gebruikt in haar leventje) is ze weer in slaap gevallen en heeft nog goed geslapen. Vandaag even energiek als altijd, maar met een beetje hangerige oogjes. Ook lijkt het of haar rechterwang iets opgezet is. Die is nog steeds onwijs rood met grillige plekjes. Links ook, maar niet zo fel als rechts. Wat is dit nou weer???? Ohja, ze heeft geen koorts, maar is wel erg verkouden ook, afgelopen 2 nachten erg gehoest en nu lopen de snottebellen er zo uit. Wie ook zoiets meegemaakt? van alles wat dus... Zal ik even naar de dokter?
Ik zou even langs de HA gaan, voor de zekerheid. het kan van alles zijn, een dikke wang doet mij weer denken aan de bof, maar ik ga niet gissen. Ik zou het even na laten kijken.
Nou ik ken ook wat kindjes jonger dan dat die het gehad hebben hoor dus ik denk dat dat wel zou kunnen!
mijn zoontje had met met ander half jaar dus dat lijkt me niet. Maar die rode wang is dat niet een bijwerking van de bof? Ik heb hier een boek met allerlei kinderziektes met kenmerken en wat je er tegen kan doen. (echt super handig dit boek, al vaak gebruikt. Van sneetjes tot kinderziektes echt vanalles) In het boek staat de kenmerken van de bof: pijnlijke zwellingen van de speekselklieren. pijn bij het kauwen en bij bewegingen met het hoofd. koorts. buikpijn. en van de 5de ziekte zijn: rode vlindervormige uitslag op de neus en wangen die zich uitbreidt en die vaak jeukt. de uitslag wordt streepachtig en breidt zich uit naar de strekzijden van de armen en benen. de plekken worden bleker en schijnen opnieuw. Hoop dat je er wat mee kan en anders even langs de ha heb ik toen ook gedaan en die heeft toen de 5de ziekte vast gesteld. Heel veel suc6 ermee groetjes miranda
Vandaag veel minder vurige wangen en ze heeft niet gehoest afgelopen nacht en niet gehuild. Pokjes of plekjes, wat het dan ook is (zitten er nu 4-5 dagen) zijn ook weer bijna weg. Waarschijnlijk heeft het dan toch iets met de verkoudheid te maken gehad. Beetje verminderde weerstand en hup... Nouja, ze lijkt weer fit. Even nog over de bof, ze had geen enkele ander symptoom van de bof, dus dat lijkt me niet. Geen koorts, eet en drinkt verder goed. Volgens mij zijn ze van de bof ook écht goed ziek, mijn broertje heeft het gehad toen hij heel klein was en belandde in het ziekenhuis omdat ze dachten dat hij meningokokken had, dus de bof lijkt me zeer onwaarschijnlijk. De vlekken hebben zich ook niet uitgebreid naar de rest van haar lijfje. Kijk het nog een dagje aan en anders maak ik morgen even een afspraak, maar volgens mij valt het allemaal mee en zet niets door. Soms weet je het gewoon ook écht niet he..irri vind ik dat soms..8) Lieve groetjes Mirjam
oke das wel mooi dat het allemaal wat minder is geworden!!! Ja voor al in die eerste jaren he, kan altijd van alles zijn, wij helemaal in de stress en uiteindelijk niet veel aan de hand. Nou ja hopen dat het zo door zet en dat ze overal snel vanaf is groetjes