mijn verkouden moppie en drinken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nikkie83, 24 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    aaah ik vind het zo sneu voor Ise , ze is net als mama in het weekend was snot verkouden :( ik zlef heb me kunnen redden met pcm en htk-middeltjes
    Enige wat ik nu voor Ise kan doen voor zover ik weet is neusspray stomen onder de douche en n ui bij der wiegje , mn slaapkamer meurt als de pest bah
    haar neusje zit zo verstopt dat drinken ook slecht gaat en ik nu n kloof heb
    Ise houd dus haar adem in neemt n paar slokken en laat los en dat zo 20min maar daarna krijgt ze krampjes
    als ik haar neerleg krijgt ze t ook weer benauwd dus gisteravond heeft ze n paar uurtjes in de wipstoel gelegen

nu weet ik t dus niet meer iemand nog tips ?

2. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Je kunt op recept neusspray xylometazoline krijgen voor zo'n kleintje. Ik geloof alleen dat ha's dat niet zo graag voorschrijven maar in het geval van jouw dochtertje lijkt t me toch wel nodig!

Wat ik ook heb, is druppeltjes mirte voor op het hoofdeinde van het bedje. Lijkt op eucalyptus maar is iets milder voor de kleintjes. Kun je krijgen bij de reformwinkel.

Succes ermee, zo zielig voor die kleintjes hè!

3. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    O, 1 of max 2 druppeltjes trouwens, anders blijft ze klaarwakker ;)
    En je kunt ook tijdens het douchen een paar druppels in de badkamer laten vallen, helpt ook mee tijdens stomen.

4. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt misschien vreemd, maar even een druppeltje mama-melk in haar beide neusgaten laten vallen. Hierdoor slinkt het slijmvlies!

5. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    insmeren met luuf na het stomen en echt een kwartier flink stomen. Dan goed rechtop houden. Als het slijm dan niet vanzelf loopt even met een neuspeertje haar neusje leegmaken, dan neusdruppels en even plat leggen(drogen de slijmvliezen wat in).

Bedje iets schuin zetten en las de tip dat je een kom met heet water en stoomspul(methol badje van etos bijvoorbeeld) onder het bedje kan zetten.

Vaseline om het neusje smeren tegen irritatie.

uuhmmmm nu is de trukendoos wel leeg:D Succes en beterschap!

6. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ja luuf heb ik ook aan gedacht maar ze is pas 6 weken oud dus mag het nog niet gebruiken bij der ;)

ik ga straks de HA ff bellen voor die spray hopelijk lost dat meer op dan zoutoplossing .
    en mamamelk haha dat klinkt idd vreemd maar kan het proberen moet toch kolven :)

7. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Heb het hier wel gebruikt toen hij zo klein was.. Heel klein beetje maar gemengd met vaseline.

Deel Deze Pagina