zoontje klaagt over 'auw' aan zijn tong.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ennas86, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    de titel zegt het al...
    mijn zoontje klaagt dat hij pijn aan zijn tong heeft.
    Hij heeft niks heets gegeten/gedronken. Ik mag er niet naar kijken.

verder is hij koortsig gisteravond en vandaag. Ik vroeg me af of die misschien een symptoom kan zijn van een kinderziekte ofzo?

2. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    onze oudste had ook pijn aan zijn tong toen ik er eindelijk naar mocht kijken zag een paar helekleine bultjes => het klwam bij hem door te veel fruit de kiwi's waren de boosdoender

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    oke, hij krijgt niet heel veel fruit, 's ochtends een appeltje ofzo, net wat ik in huis heb. Kiwi krijgt hij nauwelijks, omdat hij daar op reageert qua dunne luiers.

4. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    oke dan zou ik het zo niet weten (misschien op de tong gebeten) hoop dat andere moeders het herkennen en jouw meer duidelijkheid kunnen geven
    sterkte. niets aan dat de kleintjes ergens last van hebben

5. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ja zat ik zelf ook al aan te denken, tong gebeten, maar ik denk, misschien er nog andere dingen die zouden kunnen.

Dankjewel voor je reactie

6. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Heb je al op zijn tong gekeken of je wat ziet? Iets van bultjes o.i.d.?
    Of heeft hij misschien een snoepje gehad waar een scherp randje aan zit?

7. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik mag niet kijken. hij stopt zn vinger ver in zn keel om te vertellen dat ie auw heeft. En als ik dan als voorbeeld mijn tong helemaal uitsteekt, van: doe mij eens na, kan ik even kijken, steekt ie m maar een klein stukje uit.
    hij heeft ook geen hard snoepje gehad, hij is beetje ziek, dus qua koek heeft een eierkoek op...

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik herken wel iets van bij mezelf. keelpijn achterin mijn mond aan de zijkanten zeg maar. Dan doet het bij mij zeer om mijn mond ver open te doen en mijn tong uit steken voelt ook niet fijn.

als het keelpijn is: geen mandarijn en sinaasappelsap en verder gaat het (als het goed is) vanzelf over. veel drinken zoals kleine slokjes thee helpt ook. maar goed,ik weet niet of dit het is.

9. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Als hij ver in zijn keel wijst, denk ik dat het inderdaad "gewoon" keelpijn is. Dat voel je natuurlijk als je slikt of al beweegt met je tong.
    En als je probeert om met een klein lampje in zijn keel te kijken, dat hij z'n mond heel ver open doet?

10. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik denk dat het inderdaad met het ziek zijn te maken heeft. ik heb zelf altijd "keelpijn"maar dan voor het slikgedeelte zeg maar. bij kinderen zitten de amandelen vaak dwars, maar die heb ik niet meer. hij kan ook uitslag hebben omdat hij zich niet lekker voelt of aften. ( lastig dat je niet mag kijken). of een allergie, maar dat lijkt je onwaarschijnlijk zeg je zelf al, of misschien komt er een kies door? rond deze leeftijd komen de tweede grote kiezen door.

beterschap voor je ventje.

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Mijn dochter heeft nu een keelontsteking, en klaagde over pijn in haar mond...

12. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    oke, dank jullie wel voor de reacties. ik kijk t wel even aan.. vandaag heeft ie nog niet geklaagd.

Deel Deze Pagina