Vanaf hoeveel weken/maanden buiten.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sill, 21 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Hoi dames!

Mijn zoontje is nu 6 weken oud. Het is mooi weer en ik ga dagelijks met hem wandelen buiten. Alleen nu vroeg ik me af, vanaf welke leeftijd je met hem buiten kan zitten met dit lekkere weer?
    Ik weet dat je een baby in de schaduw moet houden, goede kleertjes aan en insmeren met zonnebrandcreme. Maar zijn ze met deze leeftijd wel in staat om zich te kunnen weren tegen eventuele wind en de zon? Of moet je hem toch echt een jasje en muts opdoen? Of gewoon helemaal niet mee naar buiten alleen in de kinderwagen?

Liefs,
    Sill

2. adi

adi Niet meer actief

Het eerste jaar moet je sowieso voorzichtig zijn met de zon. Kindje liefst in de schaduw houden en goed insmeren, in de zon een zonnehoedje op.

Met wind is het vrij snel niet erg, zolang je ervoor zorgt dat ie niet in de tocht zit.

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik denk dat je hem gewoon normaal kunt kleden, dus romper korte mouw, shirtje lange mouw, lekker luichtig broekje
    en dan geen jasje,
    gewoon lekker buiten op een boxkleed ofzo,

wel zou ik een muts op doen, een leuk zomerhoedje kan ook,
    het hoofdje verbrand gauw, .

4. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    En dit kan allemaal al met 6 weken? :D
    We gaan vanmiddag naar vrienden toe en daar kunnen we lekker in de tuin zitten, wel onder een partytent! ( in de schaduw ).
    Als hij wakker is heb ik hem liever bij me! En laat ik hem liever niet continue in de reiswieg liggen.

5. adi

adi Niet meer actief

Zolang hij in de schaduw ligt, maakt het echt niet uit of hij in de reiswieg ligt of bij jou op schoot. Buiten is ie toch wel ;)
    Bij mama op schoot is het een stuk koeler dan in de reiswieg, dus lekkerder.

Alleen goed oppassen voor de tocht onder zo'n tent. En met 6 weken alleen door de zon lopen, niet in de zon liggen!

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Je kunt hem net zo mee naar buiten nemen als hoe je hem mee neemt om te wandelen. Als het te warm is, merk je het vanzelf. Buiten zitten en buiten wandelen is natuurlijk niet anders. Zeker met dit weer, hardstikke lekker! Ik zou hem lange mouwen aan doen, maar verder geen bijzonder dikke kleren. Het is heerlijk!

Wel volledig uit de zon houden, dus de kinderwagen lekker in de schaduw zetten. Grote kans dat hij heel lekker slaapt buiten!

Deel Deze Pagina