Normaal vertellen ze wel dat je kind kleding aan moet doen wat vies mag worden. Omdat ze lekker buiten spelen. Gaan knutselen/verven. maar hoe jouw zoontje thuis komt is wel heel erg vies. Het luier verhaal komt heel erg bekend voor. Bij mijn dochtertje (die naar een peuterspeelzaal gaat) verschonen ze haar luier zelden!. Terwijl wij (partner en ik) velen malen duidelijk hebben gemaakt dat ons dochtertje als zij te lang met een volle plas enof poepluier aanloopt zij hele rode/pijnlijke billetjes krijgt. We hebben zelfs zalf in haar tasje gestopt voor het geval dat! Maar ze verschonen dat meisje gewoon niet. En vervolgens heeft zij dagen lang last van rode/pijnlijke billen waardoor het erg moeilijk is om har billen af te vegen als zij gepoept heeft!!!. (inmiddels is ze al bijna zindelijk, en zal dat probleem snel opgelost zijn... Maar toch!) Hoor van vele ouders dat het verschonen van de luier een probleem is op de crèche enof peuterspeelzaal/kinderdagverblijf.
Voor mij is het niet herkenbaar. Natuurlijk heeft hij vaak een vieze broek van het buitenspelen maar dat vind ik eigenlijk geen enkel probleem. Hier worden rompers gelijk verschoont bij doorlekken en ook als er drinken over zijn shirt is gegaan wordt deze gelijk vervangen. Krijg heel vaak zakjes mee met zijn eigen kleding. En mocht zijn reserve kleding ook op zijn dan krijgt hij leenkleding aan.
Psz zijn de regels vaak anders dan bij het kdv. Diverse psz hebben de regel om in principe geen luiers te verschonen tenzij het een poepluier is. Daarnaast is een kind vaak maar 3 uur op een psz. Op het kdv zijn de regels anders omdat de meeste kinderen daar circa 9 tot 10 uur per dag zijn. Dus de poepluiers zouden niet mogen, maar 3 uur in 1 luier is vaak geen ramp.
Nee dat zou ik ook niet normaal vinden hoor. Ik zie het duidelijk als mijn dochter buiten heeft gespeeld (grasknieen, soms vieze nageltjes, zand in haar haar), maar etensresten of vuile rompers/kleding echt niet. Ik zou het aankaarten.
mijne zit bij een gastouder en krijg haar regelmatig ook niet schoon terug. Vieze broek van het buitenspelen vind ik best. Maar gisteren kreeg ik haar terug met jam en melk in het haar geplakt en nog opgedroogde jam op haar gezicht en oren.Terwijl ik altijd snoetenpoets en 2 handdoekjes en 2 washandjes mee geef. Ook zit haar shirt regelmatig helemaal onder het eten. Krijg haar zo wel vaker terug. Ook wel is moet poepvlekken in de romper. Heb het al een paar keer aangekaart bij de gastouder. Dan gaat het weer ff goed. En dan is het weer bal. Toch maar is aankaarten bij het bemiddelingsbureau
Poep of urine in de romper vind ik niet kunnen Evenals etensresten in t haar/oor en srukjes poep aan de billen sorry maar dit is gewoon niet hygienisch en zou ik zelfs een klacht over indienen! 1x kan gebeuren maar niet iedere keer. vieze kleren vind ik niet erg. Ze moeten kunnen ravotten en ik zou niet willen dat mijn kind hierin beperkt wordt. Dl krijgt dan ook altijd goednope of tweedejands kleren aan naar de creche.
Vies van het spelen vind ik prima. Ik hou al rekening met de kleding. Broek vol vlekken, kilo zand in de schoenen en haren, stoepkrijt op haar trui, vaker wel dan niet als ik haar ophaal. Maar: op een sporadisch streepje appelstroop in haar haar na, nooit etensresten. Nooit vieze kleding van het doorlekken. Nooit natte kleding. Wel af en toe een verkeerde maat luier. Ach, kan gebeuren. Maar altijd schone billen. Geef aan wat voor jou belangrijk is. Het hoeft niet zoals thuis, maar kan wel beter dan dit.
Ik vind je absoluut geen zeur. Wat Averlhach al zegt, er zit verschil in vies en vies. Vieze kleren van het buitenspelen, geen probleem, modder, zand etc. hoort erbij. Maar etensresten, poep? Nee, dat hoort niet en ik vraag me ook af wat voor excuus ze daarvoor zouden kunnen hebben.
Ik snap op zich dat ze geen tijd hebben om elk kind een speelbroek aan te trekken...maar andere dingen die ik lees (van jou en in andere reacties) poepresten aan de billetjes, jam of andere etensresten in het haar of in de oren.....OMG ik weet niet wat ik lees. dames DIT IS NIET NORMAAL en dit hoef je zeker niet te pikken. Ik zou mij kapotschamen als ik een kind zo aan zn ouders teruggaf.
Hier alleen een vieze broek van het kruipen. Verder worden ze bij de kleinste vlek al omgekleed. Soms een vlekje waar ik niet eens meteen iets schoons voor aan zou doen haha. Nog nooit etensresten in haren of oortjes.
Wat een reacties! Super. Dat zn kleertjes vies worden van het spelen vind ik uiteraard geen probleem! Dat hoort erbij. Dat hij een hele dag in een half natte modderbroek rondkruipt, vind ik wel jammer. Ik mag aannemen dat ze dat bij hun eigen kinderen ook niet zouden willen. Die broek gaat thuis gewoon de wasmachine in. En verder hebben wij ook onze badderdagen aangepast op de crechedagen. Het ging mij meer om de hygienevraag en wat jullie ervaring is. Het is ons eerste kindje en dus de eerste ervaring met de opvang. Het zal ook wel druk zijn met zoveel kindjes, maar toch begon het me steeds meer tegen te staan. Vandaar mijn vraag. Ik denk dat ik de volgende keer bij het ophalen even gauw kijk hoe hij eruit ziet. De poepvlekken in zn romper zagen wij afgelopen keer voor het eerst. Ik hoop dat dat een incident was. Zodra ik weer etensresten zie, als ik hem aan het einde van de middag ophaal, zeg ik daar gelijk wat van. En zodra ik weer een vieze romper tegenkom, vraag ik een jaargesprek aan. Want dat gaat me echt te ver. Bij onze creche hebben ze niet standaard een jaargesprek, dit is alleen op aanvraag. Bedankt voor alle reacties!
Nee gelukkig hier geen last van. Soms zitten er vuile kleren in de tas waar ik de vlek echt moet zoeken. Ik vraag me soms af hoe zij mijn peuter zo schoon houden al zijn er ook weleens lekkere buitenspeelvlekken. Grootste slordigheid hier was toen dochterlief toch wel wat verbrand was op een van de eerste mooie dagen. Inschattingsfoutje denk ik, gelukkig is het verder de hele zomer goed gegaan ondanks vele uren in de waterspeeltuin
Alleen een jaargesprek op aanvraag? Dat vind ik wel vreemd. Bij ons op het kdv houden ze nl bij wat de ontwikkelingen zijn van je kind. Dus of je kind zich goed ontwikkeld met tekenen, praten, bewegen etc. Daarover krijgen we jaarlijks een gesprek. Je kan het ook gewoon even rustig bespreken met een leidster, zonder direct een jaargesprek.
ik zou hier zeker om uitleg over vragen, vind het ook gek dat er geen standaard gesprekken zijn...welke vve methode gebruiken zij en heb je wel eens iets van observaties gezien of gehoord?? Bij pyramide bv moet je elk kind jaarlijks observeren en een gesprek aanbieden, alleen wanneer ouders echt niet willen laat je hen een formulier ondertekenen dat ze ervan af zien. Qua hygiëne vind ik het echt bar gesteld.
Hier nog nooit zoiets gehad. Krijg semih (meestal) keurig mee. De kleertjes zijn soms wel vies geworden van het kruipen of er zit een vlek op. Maar verder is alles altijd tiptop in orde. Zou zoiets als wat jij beschrijft echt niet accepteren! Als het niet verbeterd zou ik een andere opvang zoeken.
Ik ging ervan uit dat hij lekker zwart thuis kwam. Veel in de zandbak en modder, is goed voor ze. Maar ik heb nog nooit klachten gehad over poep of plas. Wel vond ik de luiers heel slecht, die lekten heel snel door. Sinds ze andere luiers hadden hoefde ik minder te wassen.
Ik of mijn man halen mijn dochter altijd weer fris op. Natuurlijk komt het echt wel een keer voor bij een witte legging dat de knietjes viezig zijn van het spelen maar nog nooit met een vieze romper etc thuis gekomen. Ze wordt bij de minste doorlek vlekjes al verschoont. Ook zijn de handjes en het gezicht altijd schoongepoetst. Zo hoort het volgens ook.
Dochter altijd relatief schoon. Noem het maar even relatief want als ze de hele dag lekker buiten gespeeld hebben zit er zand in de schoentjes..soms ook in dr kleertjes. Maar bij vlekken krijgt ze haar reserve kleding aan of kleding van kdv. Gezicht en handen altijd schoon..behalve schmink of wat restjes verf ofzo wat er met handjes wasswn niet vanaf ging.
Ik zou de afweging maken of je vind dat je kind genoeg aandacht krijgt. Zelf zou ik het heel belangrijk vinden dat er gespeeld en geknuffeld wordt met je kind. Als de aandacht er wel is zou ik me niet druk maken om viezigheid.... lastig dus heb je het gevoel dat de aandacht er niet is of wordt er juist gezellig gespeeld met je kindje en blijft er misschien minder tijd over om schoon te maken. Denk ik een gevoels kwestie...
Hier ook vaak de kleren mee in een plastic zakje, vaak niet eens echt vies. Ook wel nat en daar laat ik de kids liever ook niet in lopen. Bij poep of plas wordt er altijd verschoond maar een enkele keer missen ze een vlek, dat kan gebeuren. In ieder geval ligt het altijd ruim binnen onze normen vam wat kan of niet.