Zoontje komt viezig van de creche

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jeanette17, 30 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeanette17

14 aug 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben echt nog nooit kleding in een zakje meegekregen omdat het vies was.... Ik heb diverse reacties gezien waarin werd gezegd dat men kleding meekrijgt omdat het vies is. Hij houdt gewoon de vieze kleertjes aan. Ik heb er een heel naar gevoel bij zo. Het is een grote organisatie en ik ga er wel vanuit dat het incidenten zijn, dat hoop ik althans. Hij krijgt volgens mij wel voldoende aandacht. Meestal haal ik hem met een blij koppie op en dat is natuurlijk heel belangrijk. Hij lijkt het naar zn zin te hebben.

Een jaargesprek hebben wij ook nog niet gehad en ik heb van de week de papieren erop nagezocht en dit is op aanvraag. Vreemd als ik jullie reacties lees. Ze nemen bij het ophalen altijd wel ruim de tijd om de dag door te nemen. Dat wordt absoluut niet afgeraffeld ofzo.. Maar over een jaargesprek/ observatie heb ik ze nog nooit gehoord. Hij heeft wel een mentor. Dus een vaste leidster die hoofdverantwoordelijk voor hem is. Als er bijzonderheden zijn horen we dat ook altijd van haar tijdens het ophalen.

Ik kijk het nog eens een weekje aan..

2. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Toevallig ging het er hier op het kdv gisteren over. Haar trui was erg vies toen ik haar ophaalde en de leidster gaf aan dat ze niet zo goed had geweten of ze een schone aan had moeten doen. Ik heb aangegeven dat dit niet hoeft, want dan zit ik met twee vieze truien te kijken als ze thuis komt. Wij hebben nou eenmaal een knoei kind.
    Maar dat ik hygiëne wel erg belangrijk vind en baal dat ze nog wel is met rode billen daar weg komt. Ze hebben vaste verschoningsmomenten, maar blijkbaar is dit voor mijn dochter te weinig. Ze gaan het oppakken. Ik ga het een paar weken aan kijken en anders vraag. Ik een gesprek aan

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier gaan de vieze kleertjes ook in een zakje, uitgespoeld zijn ze dan ook al. Maar af en toe zit er echt nog wel wat opgedroogd brood in zijn haar, maar zijn billetjes zijn altijd schoon gelukkig. Dat laatste vind ik echt het belangrijkste. Op tijd een schone luier en geen vieze "restjes".
    Wij hebben overigens bewust voor een kleinschalige creche gekozen en we krijgen om de zoveel maanden een gesprekje als we dat willen. Tot nu toe vonden we dat nog niet nodig, maar als hij straks wat ouder is, dan vinden we dat toch wel belangrijk.

4. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Hier krijg ik dl ook zelden netjes terug, maar ook niet zoals jij omschrijft. Van eten- of poeprestjes etc. zie ik gelukkig nooit iets. Zou ik echt vuil vinden! Wel gebeurd het dat dl eens een vuile romper heeft (aan de mouwen wel te verstaan, van te morsen met eten :)), al voelde de oppas zich daar laatst ook vervelend over omdat ze het niet had opgemerkt, anders had ze een andere aangedaan. Kleren en broekjes zijn ook altijd wel wat vuil, maar vind ik ook niet meer dan logisch. Dl tijgert de hele crèche door, dus proper kunnen de kleren sowieso niet blijven, ook thuis niet ;).

Maar van de etensresten enz. zou ik toch wel een opmerking maken!

5. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik heb zelf bij een kdv gewerkt en wat jij zegt kan echt niet hoor.. Als ik de kinderen zo afleverde zou ik dat wel te horen hebben gekregen. Dat ze een keer door de luier heen lekken kan gebeuren maar wij trokken ze altijd schone kleertjes aan. Daar zijn die reserve kleertjes toch voor! Je kunt op het kdv niet alle kindjes helemaal schoon houden, ze mogen daar gewoon spelen maar vind een poepromper echt niet kunnen.

6. Luminis

Luminis Fanatiek lid

13 mrt 2014
    1.204
    46
    48
    Groningen
    Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en daar gebeuren dit soort dingen nooit! We maken de kinderen altijd netjes schoon na het eten en verschonen, ze krijgen de juiste maat luiers aan en krijgen schone kleren als er resten van poep/urine op zit. Ik zou dit zeker aankaarten bij de pedagogisch medewerkers en eventueel ook bij de leiding.

Deel Deze Pagina