Zoontje kopje onder in bad, waarop letten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Picolientje, 24 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik snap wat je bedoelt.

Kreeg je de indruk dat hij door schrik ingeademd heeft onder water?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Inderdaad. Ik schrik eerder van al die adviezen over met spoed de HAP bellen. Hier zijn beide kinderen al eens achterover kopje onder gegaan in het bad. Finley was zelfs nog veel jonger. Het is nooit in me opgekomen om de HAP daarvoor te bellen. Heb ze weer boven water gehaald/gevist en ze waren gelijk weer vrolijk namelijk.
    Moeten ze daarvoor niet wat langer onder water hebben gelegen?

Maar goed, je hebt al voor advies gebeld en dat is uiteraard helemaal prima.

Jessi79 vindt dit leuk.
  3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Goed dat je gebeld hebt. Wanneer het om je kinderen gaat kan je altijd maar beter naar je eigen gevoel luisteren dan dat van een andere.

Blijdorp en sydneys vinden dit leuk.
  4. hollandsenieuwe

hollandsenieuwe Niet meer actief

Vind dit een beetje een vreemde reactie! Niemand heeft het over spoed, alleen even overleggen. Ts was bang voor late verdrinking daar kan een klein slokje genoeg voor zijn. Als jij water hoort met ademen ja dan zou ik wel even overleggen ja! Buiten dat blijven ze soms met late verdrinking eerst nog vrolijk.

5. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.188
    6.589
    113
    Tip: nooit snel boven water halen, maar in een rustige beweging. Door je snelle handelen, schrikt een kind en neemt dan hierdoor een hapje lucht (in dit geval dus water).

6. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Hoe kon hij uitglijden? Misschien een badmat in bad leggen zodat het niet glad is.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Ik vind het wel een beetje overdreven eigenlijk. Ik snap je angst, maar als je het artikel leest komt late verdrinking voor bij een kind wat bijna verdronken is. Dus wanneer ze lang onder water zijn en hun bewustzijn verloren hebben. Jouw kindje is even koppie onder geweest....

Misschien is ouder-kindzwemmen een goed idee, dan wordt je kind lekker watervrij en jij als ouder weet ook beter wat ze kunnen en wat er gebeurd als ze een keer koppie onder gaan.
    Mijn zoontje (3) wilde ik laatst proberen zonder bandjes, met alleen kurkjes om. Mijn dochter kon dat prima op die leeftijd. Nou meneer zakte als een baksteen naar de bodem, blubblub.. Gewoon weer boven water trekken en dus die bandjes maar weer om (volgens de zwemjuf blijven meisjes makkelijker drijven en ze moeten ook even leren dat ze dan zelf iets meer moeten doen). Maar dan ga ik toch echt niet de huisarts voor bellen.....

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Mijn kinderen zitten in bad dus ze kunnen niet vallen maar als ze spelen roetsjen ze toch regelmatig onderuit op hun gladde billetjes. Nou en?

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja hier ook. Zoontje speelt zelfs rustig in bad maar draait dan graag van rug naar buik en dan kan hij wel eens schuiven.
    Als je het niet vertrouwd gewoon bellen. Wij hebben het niet gezien.

10. jupke

jupke Niet meer actief

Mijn dochter is toen ze net 2 was in het zwembad in het diepe gevallen.

Eer ze weer boven was was er toch wel wat tijd verstreken.
    Ik stond op een brugje, moest daar eerst omheen. 38wkn zwanger dus niet snel. Had zelf kleding aan, schoenen, jas. (kijkles).

En toch heeft ze geen water binnen gehad. Blijkbaar toch de intuïtie om haar adem in te houden.

Zal dat beeld nooit vergeten...
    Mijn kleine meisje die naar de bodem zakt, met haar handen grijpend naar de oppervlakte :(

Als ik het hier lees snap ik van mezelf niet dat ik zelf geen arts geraadpleegd heb.

11. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Euh nou als ze uitglijden en dan zoveel water binnenkrijgen dat de hap gebeld wordt lijkt een badmat me toch geen rare tip.

De mijne van bijna 4 die staat vaak in bad. Dan is ze met haar my little ponys op de rand aan het spelen. Of ze loopt door het bad enzo. Dus er ligt een badmat in zodat de kans dat ze valt en met haar hoofd op de kraan klapt (daar ben ik dan weer bang voor) kleiner wordt.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik ben eigenlijk verbaasd, dat mensen zo makkelijk zijn... We zitten achter een laptop, waren er niet bij. Overleggen met iemand die daarvoor opgeleid is- kan nooit kwaad denk ik. Ik voel me verantwoordelijk voor wat ik typ- en in het geval met water, zou ik zelf nooit die verantwoordelijkheid willen dragen door te zeggen; oh er is niets aan de hand. Dat is het waarschijnlijk ook niet, in 99,99 procent van de gevallen. Maar wat als kindje van ts net tot die 0,001 hoort.. dan hoor ik bij diegene die gezegd heeft - oh... er is niets aan de hand. Brr.. nee dat zou ik niet aandurven.

einad, Saaaraaa, Liedx en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Precies dit! Vind het nogal wat hoe sommigen op basis van eigen ervaring met adviezen rondstrooien alsof het pepernoten zijn.
    Ik verbaas me niet over hoe vaak mensen de huisarts bellen om advies, ik verbaas me juist over hoe vaak hier, vanachter een computerscherm, wordt gezegd dat er niets aan de hand is. Wist niet dat we zoveel doctorandussen op dit forum hadden.

mutskuh en Blijdorp vinden dit leuk.
  14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit inderdaad.
    Waarom zou je niet mogen bellen als je je zorgen maakt?

15. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik vraag me dan weer af waarom iemand zulke vragen op een forum stelt. Doe gewoon waar je aan denkt. Niemand kan de situatie beoordelen, dus iedereen zal advies geven vanuit een situatie die hij/zij denkt.

olleke vindt dit leuk.
  16. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Mee eens. Net zoals ik het vreemd vind dat iemand vanachter een computerscherm medisch advies geeft vind ik het ook vreemd dat iemand om medisch advies vraagt op een forum.

Nescio en jupke vinden dit leuk.
  17. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.850
    4.104
    113
    Precies.
    TS zit ergens mee en opent een topic.
    Dan kan ze ook antwoorden krijgen die juist wel of juist niet haar mening delen.
    Uiteindelijk beslist ze zelf wat ze ermee doet en niemand anders.

18. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland

Getsie... ik zie het helemaal voor me met mijn eigen kind in de hoofdrol. En geen wonder dat je geen arts hebt geraadpleegd. Het hele late verdrinken is hier lang niet zo bekend ;)

jupke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina