Zoontje krassen in gezicht na ochtendje psz

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Faye80, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL

Hey Boordevol, heb inderdaad wel even gezegd dat ik het vervelend om zo weg te gaan, hij heeft al erg veel moeite met het afscheid,gaat na een paar minuutjes als ik weg ben wel beter hoor maar hij gaat in eerste instantie al huilend naar binnen en dan meteen zo'n jongetje op je dak. Verder heeft hij het er gelukkig erg leuk. En dan maar een 'overdreven' moeder hoor in de ogen van anderen. Kom op zeg, hij is twee.. Mag ik nog een beetje voor hem opkomen.. Ik vind het juist vreemd als je kind wekelijks met blauwe plekken thuis komt en je, je daar vervolgens niet druk om maakt..

2. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hoi Fay ik vind ook niet dat je overdreven reageert hoor. Hier soortgelijk verhaal. maar dan met een gastouder met 6 kindjes. Mijn dochter was 2 toen ze daarnaartoe ging. En daar zat een jongetje 3 jaar oud met gedragsproblemen. Mijn dochtertje was bang van het jongetje en hij moest mijn dochter ook altijd hebben, slaan, bijten, schoppen. aantal keer met gebitsafdruk thuis gekomen of ziek of huilerig. En dan kan je zeggen kinderen doen dat onder elkaar. Dat klopt!! maar na de zoveelste keer is de lol eraf. Kinderen onder elkaar stoeien enzz. maar er zijn ook gewoon kindjes die niet met elkaar overweg kunnen.

Tot ze ook voortaan smorgens huilend bij de deur stond dat ze niet meer naar binnen wilde. Heb haar lekker naar een andere gastouder gedaan en dat ging meteen goed. Ze gaat er vrolijk naartoe en heeft het goed naar haar zin. Voelt voor jezelf ook beter als je net een gerust hart weg kan gaan. Goed dat de leidsters nu op gaan letten maar als dit blijft zou ik toch gaan kijken om ze ergens anders naartoe te brengen.

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Poeh, lijkt me ook erg vervelend als dat gebeurt! Ik zou ook echt not amused zijn hoor.. Het is inderdaad wel jou kindje. Natuurlijk kan zoiets een keer gebeuren maar leuk is het niet. Je doet je kindje naar de PSZ om te leren spelen en delen me anderen, maar niet om kennis te laten maken met tandafdrukken en blauwe plekken gegeven door andere kids...

Ik vind trouwens dat de PSZ je wel meteen op de hoogte had mogen brengen hiervan en vind het niet netjes dat je er zelf om hebt moeten vragen.

Onze dochter start in Januari bij de PSZ en hoop echt niet dat haar zoiets overkomt. Ze is super gevoelig dus dat zou voor haar een averechts effect hebben.

4. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Tja er valt hier niets aan te doen dan proberen te wennen aan het feit dat kinderen niet altijd lief doen tegen elkaar. Mijn zoon zit nu op school en hij komt ook weleens met een kras of blauwe plek thuis. In het begin, op de psz maakte ik me er ook druk om maar nu heb ik me er overheen gezet. Tuurlijk is het niet normaal als het elke keer gebeurd. Dit maakt de psz niet een onveilige plek voor je kind maar juist een plek waar hij kan leren voor zichzelf op te komen en weerbaar kan worden.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Natuurlijk is het goed om het te melden als ze er zelf in eerste instantie niks van gezegd hebben. En nee, denk dat geen enkele ouder dit leuk vindt!
    Maar vindt persoonlijk dat je er zelf vooral rustig onder moet blijven en niet teveel aandacht aan moet besteden bij het weer brengen. Houdt het ontspannen...
    Het is nu aan de juffen om hier goed op te letten en het desbetreffende kindje hier op aan te spreken... of het 'uit te praten' met allebei de kindjes erbij!

En ja, het komt nu eenmaal veel vaker voor vanaf de peuterspeelzaal en kleuterschool. Maar ze leren er ook van om voor zichzelf op te komen. Hier is ze in de eerste week bij de peuters ook in het gezicht geslagen door een ander kindje en dat hebben de juffen goed opgelost...
    Thuis nog even kort over gehad en ook tegen haar gezegd wat ze dan het beste kan doen (zeggen dat het niet mag en als het kindje door gaat naar de juf gaan als die het niet ziet). Maar goed, die is ook al wel wat ouder en kan goed praten.

Als het weer voorkomt zou ik het zeker wel weer even melden bij de juffen en vragen hoe ze het aanpakken als ze het zien gebeuren..

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Nee hoor...logisch dat je dan rot weg gaat. Zou ik ook hebben.

2 is nog heel klein ook.

Deel Deze Pagina