Hoi Dames, Mijn dochter van 2,5 jaar weegt nu krap 11kg bij een lengte van 89cm. Nu heeft ze vanaf het begin al op de onderlijn van de groeicurve gezeten en dit was niet erg omdat dit schijnbaar bij haar hoorde maar inmiddels zit ze onder de onderlijn. Volgende week moet ik met haar naar het CB dus dan ga ik het sowieso voorleggen maar ik wilde toch vast tips aan jullie vragen wat ik kan doen om haar wat meer aan te laten komen. ( Wat ik zelf kan bedenken is in ieder geval volle producten geven, dit ga ik dus ook doen) Op dit moment eet ze: Ontbijt: Vol bordje bambix pap Tussendoor: Rijstewafel + 1 stuk fruit Lunch: 1 a 2 boterhammen Tussendoor: 1 stuk fruit Avondeten: Ongeveer 100 tot 250 gram ( meer wil ze de laatste tijd niet eten) Erna nog een toetje Wat het avondeten betreft, de laatste tijd wil ze dus ook geen enkele groente meer eten. Ik moet het malen of ergens doorheen doen en met een beetje geluk eet ze het dan maar ze is vooral erg op vlees gericht. Het liefste eet ze alleen vlees. Alle soorten groenten, rauw/gekookt of gebakken, vindt ze niet lekker en wil ze niet eten. Eet mijn kind nu zo weinig? Alvast bedankt voor de tips!
Lastig Ik zou denk ik inderdaad gaan voor volle produkten en dergelijke.. Maar als ze niet meer wil eten, eet ze niet meer lijkt me. Overigens eet ze ong hetzelfde als mijn dochter. Alleen eet ze ipv rijstewafel weleens liga of van die Hema-kiderkoekjes. En mijn dochter is juist te zwaar en nauwelijks groter dan jouw dochter. Ze wordt over iets meer dan een maand 4 en is pas 96cm Hier is het altijd gemopper dat ze te klein en te dik is. Vorige keer maar gevraagd wat ze in gedachten hadden.. Juist meer of minder eten? Sinds die tijd mopperden ze minder. Nu vinden ze dat we naar een voedingsdeskundige moeten... Zucht. En later is ze er maar wat blij als ze lekker slank is *grinnik* ze is verder niet vaker ziek of iets dergelijks? Niet iedereen kan voldoen aan de gemiddelden tenslotte want dan is het geen gemiddelde meer.
Wat vettere of meer calorierijke tussendoortjes geven, bijvoorbeeld pinda's, walnoten. Zijn gezond en zitten veel calorieën in. En bijvoorbeeld pindakaas op brood. Na het avondeten voor ze naar bed gaat nog wat laten eten. En volle melk geven, weet niet of je dat al doet.
Ik vind dat je dochter een mooi voedingschema heeft. Ik zie alleen niet wat ze drinkt. Daar zou je volle melkproducten kunnen gebruiken. Hier eet onze dochter al een jaar minimaal bij het avondeten. De verhouding lengte-gewicht is bij haar ook niet echt goed, maar ze is vrolijk, actief en ontwikkeld zich goed. Ik maak me dus nergens zorgen over. Blijkbaar is de bouw van jouw dochter heel fijntjes gebouwd. Als ze goed in haar vel zit en haar lijntje maar blijft volgen is er niets aan de hand en hoef je haar echt niet te laten aankomen.
sam heeft ook een tijdje vollere produkten moeten eten. Door de pap moesten we klontje margarine of roomboter doen. Dat proef je niet, en dat zet wat meer aan. Dit op advies van een dietiste. Vollere jus maken voor over de aardappelen enz. succes
Onze zoon is ook een spriet. Is nu 2,5 jaar en moet van de week extra naar het bureau voor iets anders maar ze houden zijn gewicht wel in de gaten. Hij eet als een dijker, is een echte snoeper maar weegt niet zo veel. Hij krijgt genoeg binnen en is bijna nooit ziek. Ik maak me dus totaal geen zorgen want je kunt er verder toch niets aan doen.
mn dochter was bij 2jr en 4mnd 86cm en 10,8 kg. Ze eet net zoiets als jouw dochter, heeft ook een tijdje geen avondeten gegeten, maar begint dat nu weer een beetje te doen. Op t CB vonden ze t geen probleem, gewoon een tenger meisje, wat vrolijk en gezond is. Ikzelf vind t ook geen probleem. En idd, mocht je toch willen dat ze wat aankomt, volle melk, volle joghurt geven, pindakaas, noten enz
Toen mijn schrielkipje aan moest komen, moesten we roomboter op brood gaan smeren, volle melk en volle yoghurt gaan geven. Hij is nu 3 jaar en 2 maanden, en nog steeds een lichtgewichtje : zo'n 13 kilo ( of zelfs iets minder ) en een centimeter of 97. Dat is gewoon zijn bouw, hij lijkt op zijn vader wat dat betreft.
Ieder kindje is weer anders he...ik was vroeger ook een sprietje en peutermeisje ook. Bij 2 jaar was ze 92cm en 12,2kg. 'Moest' van het CB bij 2,5 jaar een keer extra komen zodat ze nog een keer naar haar gewicht kunnen kijken maar doe tot die tijd niets anders hoor... Ze is bijna nooit ziek, levendig en ontwikkelt zich verder idd goed, als dat allemaal zo is dan lijkt het me dat er verder niets aan de hand is en het gewoon bij haar hoort...
Mijn dochter was vorige week bij het CB, ze was 84 cm en 11 kilo. En ze eet een stuk minder dan die van jou, dus ik begrijp je volkomen Wat ideeën: - volle melk en volle toetjes - volkoren cracker/mueslireep ipv rijstwafel - 's middags ook nog een koekje erbij (mss ontbijtkoek, eierkoek) - 's avonds na het eten een wat voller toetje (wij hebben vaak vruchtenyoghurt, biogarde, griesmeelpap) Op brood krijg Julia vaak worst, smeerworst, pindakaas. Sinds kort geen gewone boter meer, maar roomboter. Als ze 's ochtends ook gewoon brood zou willen eten, is dat misschien nog wel beter. Ik weet het niet precies eigenlijk, of dat meer zou doen dan pap. En verder lees ik dat de anderen dat ook zeggen, ze zijn zoals ze zijn. Julia zit bij alles op de -1 lijn, qua gewicht, lengte en ook verhouding gewicht-lengte. Tsja, een kleine dunne, maar als je haar ziet is ze absoluut niet uitgemergeld ofzo. Gewoon lekker slank. Altijd geweest! Ik probeer vooral iets vettere/vollere producten te geven omdat ze niet zo goed eet. Ze moeten natuurlijk wel ergens van groeien, en ik merk op mijn eigen weegschaal dat ze nog schommelt tussen 10,5 en 11 kilo, en dan zie je precies of ze een paar dagen goed heeft gegeten of minder goed
Mijn zoontje was ook een spriet op die leeftijf en avond eten was een ramp! Hij zat ook echt binnen de lijntjes. We hebben er niets aan gedaan maar ik zie hem nu echt groeien en zwaarder worden. Pas met 4 jaar gaat ie weer na het cb dus ben benieuwd.
Heel fijn om jullie geruststellende berichten te lezen en met de tips ga ik zeker wat doen. Ik had eerst ook altijd zoiets van, ach dat hoort bij haar, maar omdat ze nu dalende is in de groeilijn en ze ook minder wil eten maakte ik me wat meer zorgen. Daarbij is het ook nog eens zo dat ik veel moeders spreek van kindjes die soms wel een jaar jonger zijn en nog zwaarder wegen dan mijn dochter. Ben benieuwd wat t cb er over zegt. Ik ga in ieder geval de tips uitproberen en kijken of het effect heeft. En blij te lezen dat mijn dochter toch niet zo'n uitzondering is hihi Hartstikke bedankt! Wel grappig trouwens dat mijn zoontje, vandaag vier maanden, al 8kg weegt haha, die zit helemaal op de bovenste lijn
hey, hier ook een dunnertje. (het grappige is dat mijn dochter van 3 maand ook al de helft weegt van mijn oudste). Ik geef: Volle melkproducten, notenpasta op brood. Tussendoortjes met goede vetten, bijv avocado, noten, plakje kaas is ook lekker. Ik doe boter op brood, meer boter erbij als ik haar vlees(vervanger) bak. De volste yoghurt die er is is trouwens Griekse (10% vet) en bij jumbo hebben ze ook kwark met 10% vet. Je kan ook nog bij het eten creme fraiche geven om de aardappeltjes in te dippen. Bevat ook al gauw 15% vet. Of de aardappeltjes lekker bakken. En dat ze voornamelijk vlees lekker vind is toch niet erg, vaak eten ze wat ze nodig hebben. Toen mijn dochter een tijdje wat voller was at ze minder vlees en meer groenten. Nu is ze weer superdun en eet ze eerst het vlees op en de aardappels. Ze weten vaak zelf wat ze nodig hebben lijkt het!
Mijn peutertje is ook niet zo'n dikke en ook geen grote avondeter. Tis niet anders Ze was licht bij geboorte, en dat is nooit veranderd. Ze krijgt vanaf dat ze gewone melk krijgt, al volle melk, volle yoghurt en gewone margarine op brood en ik kijk dus niet op een beetje vet bijvoorbeeld bij het koken maar meer ga ik niet doen. Ik weet niet, ik heb niet een goed gevoel bij extra veel vette dingen geven of dan maar tussendoortjes met suiker geven oid. Ze geeft zelf gewoon heel goed aan wat ze wil en hoe veel of hoe weinig ze wil eten, ze is superbeweeglijk en een heerlijk kind met een onwijs sterk en gespierd lijfje (en een ijzersterke peuter-wil ), ik vind haar zooooo prachtig! Overigens hier ook een tweede baby die wat gewicht betreft mooi op het gemiddelde zit en in vergelijking met de oudste dus echt vetjes heeft, ik wist niet wat ik zag en vroeg me zelfs af of dat wel normaal was, hahaha!
ik vind dat je dochter een mooi voedingsschema heeft. Mijn zoon is ook niet dik, maar wel erg lang. Ik ben ook op advies "volle" produkten gaan gebruiken en ik moet zeggen dat dit wel helpt, hij ziet er nu veel steviger uit nl. Ik kon altijd zijn ribben tellen, maar inm. zie ik zijn ribben niet meer. en ook heeft hij een dikker hoofd gekregen. Mijn zoon is een grote eter alleen met een snelle stofwisseling, poept minimaal 3 x per dag nl het CB zegt hij is lang en slank, dus zijn gewicht zit in zijn lengte. het buurmeisje van mij die even oud is als mijn zoon is een kop kleiner en zit in maat 86 nu, maar dit is haar aanleg. Je moet je er niet druk overmaken, en ja je zou idd eens vollere produkten kunnen gaan proberen, hier helpt het nl wel.