Hoi, Ik heb deze vraag ook bij de verloskundige gesteld maar ik wilde vragen of jullie hier misschien ook ervaring mee hebben? Ben best wel ongerust nu. Ik ben nu ongeveer 5 weken zwanger. Mijn zoontje ligt 's nachts wel eens in ons bed. Vannacht leunde hij heel hard met zijn elleboog precies op het gedeelte van mijn buik waar het kleintje zit. Ik had daarna wat lichte krampjes op die plek. Ik ben nu heel erg bang dat het daardoor mis is. Of kan het geen kwaad? Groetjes
Wat zei je verloskundige? Ik heb een paar weken terug het stuur van mijn fiets hard in mijn buik gekregen doordat ik plots moest stoppen. Had mijn gyn gebeld, maar die zei dat het geen kwaad kan omdat het vruchtwater een bumper is en de baby's nu voldoende ruimte hebben om te bewegen. En de week daarna zag ik op de echo twee zeer beweeglijke baby's.
Het vruchtje zit nog heeeel goed verstopt onder je schaambeen, dus ik denk dat het je darmen waren die je voelde 😜
Bedankt voor de reacties @Joiedevivre: Ik heb de vraag aan de vk op het forum gesteld, ik heb nog geen antwoord. Maar ik dacht dat de kleine pas beschermd is door het vruchtwater later in de zwangerschap? Ik wist niet dat dat al bij 5 weken zo kan zijn. @Mamayo: Dankje, ja hij leunde dus ook precies op het gedeelte helemaal onderaan.. dus echt bij het schaambeen volgens mij.
Ik zag net dit plaatje op internet maar op die hoogte ongeveer leunde hij wel, zit het schaambot daar? Ik dacht dat het schaambot ongeveer zit bij het witte gedeelte op het plaatje
Dankjewel Ik ga er misschien een beetje over door, maar ik hoop gewoon dat alles goed zit, vandaar dat ik het zeker wil weten.
Hier een plaatje over de hoogte van je baarmoeder. Staat er wel pas op vanaf 12 weken, maar zoals je ziet komt hij dan pas bij de bovenrand van je schaambeen. Bij 5 weken dus nog ver daar onder!
Dit.. Daarbij leunt onze dochter nu regelmatig op mijn buik (onbewust) verder doet ze wel voorzichtig. Ook heb ik tijdens het peuterzwemmen een trap in m'n buik van haar gehad (per ongeluk). Ik schat zo in dat dit nog wel vaker gebeurd de komende maanden. Baby zit goed beschermt en als het geen extreem harde klappen zijn zou ik me niet teveel zorgen maken.
Dankje voor je reactie Hij leunde alleen best wel hard met zijn elleboog. Ik schrok ook omdat het pijn deed.
Je baby zit nu echt nog diep achter het schaambot, je schaambot dient ter bescherming. Ik kreeg laatst ook echt een harde trap.. Terwijl mijn baarmoeder al ver voorbij het schaambot is. Vruchtwater ed. dient ook ter bescherming. Er moet echt heel wat gebeuren wil het schade aanrichten. Probeer je niet te druk te maken.. .
Heeft mijn dochtertje ook gedaan nu nog placenta ligt voor kreeg soms echt krampen door ze deed niet express maar pijn deed wel baby maakt het prima..Nu als ze op mijn buik inslaap valt schopt de baby haar vanuit de buik van ga is weg..Het vruchtwater werkt echt als een bumper zolang je niet van de trap valt of je man met volledige kracht het zou doen of groter persoon zou ik mij geen zorgen maken maar als je dat wel doet kan je altijd vragen om een eerdere echo al zal er niet veel te zien zijn misschien stelt het jou wel gerust en daar gaat het om
Ik heb een cursus zelfverdediging gedaan tijdens het begin van mijn zwangerschap (t/m +/- 6 weken). Ik wist toen niet dat ik zwanger was. Je wilt niet weten hoeveel trappen en stoten ik o.a. in mijn buik heb gehad en alles is goed gegaan. Het kindje ligt bij 5 weken nog achter het schaambeen en daarbij beschermen je baarmoeder en vruchtwater je kindje ook. De elleboog van je zoontje kan dus geen kwaad op het moment.
Idd je kleintje zit goed verstopt! Mijn dochter mishandeld me zwaar..trapt,knijpt,en duwt vaak hard in me buik omdat ze de baby wilt ''voelen'' ze snapt dat nog niet natuurlijk. Ik zei al tegen haar, wacht maar tot je broertje er is en hij weet dat jij hem zo zat te pesten! Soms doet het ook echt mega zeer! maar gelukkig zitten de kleintjes goed beschermd bij ons Fijne zwangerschap toegewenst!