slechte drinker (9 maanden)

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Supernurse, 1 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    Hallo
    Ik heb het onderwerp al verschillende keren voorbij zien komen maar ga toch mijn vraag stellen
    Mijn zoontje is nu net 9 maanden en drinkt al een aantal weken erg slecht. Duwt de fles weg, krijg er soms iets in en soms helemaal niets.
    Ik zou graag willen weten wat jullie van mijn voedingsschema vinden.

7.00 200 cc pap, ik lepel dit op want de fles weigert hij
    9.30 200 cc fruit + wat drinken
    12.00 1 broodje en beetje drinken
    13.00 slapen
    15.00 50 cc flesvoeding
    16.00 koekje + drinken
    17.30 200 groente
    18.00 50-100 cc yoghurt
    22.30 100-150 cc melk

Tussendoor drinkt hij ongeveer 100-150 cc roosvicee, dit bied ik altijd aan na de melk.
    Zit meestal tussen de 350-450 cc melk dat hij per dag krijgt.
    Flessen staan hem erg tegen, vraag mij af hoe lang ik nog door moet gaan hiermee, is nu echt een strijd.
    Maak hem 's avonds ook wakker zodat hij nog iets drinkt.

groetjes Suzanne

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Suzanne,
    Het komt inderdaad vaker voor dat kindjes rond deze leeftijd de fles niet meer willen. Ze leren al snel ook om "nee" te zeggen. Vaak is ander eten en drinken ook interessanter. Soms kan het helpen om de melk koud aan te bieden, uit een beker, een keer wat fruit erdoorheen als een soort van fruitshake.
    Tot 10 maanden mag je kindje 600 ml opvolgmelk. Minimaal 500 ml heeft nog wel de voorkeur. Misschien kan je bij het broodje tussen de middag ook wat opvolgmelk aanbieden.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina