Zoontje loopt achter met praten

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by carretje25, Jan 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn zoon is 21 maanden en wordt binnenkort nagekeken door eht audiologisch centrum. dit omdat zijn broer doof is geweest en hijzelf ook nog steeds alleen in een eigen taaltje praat. ikzelf vind het niet echt nodig want ik weet inmiddels hoe een doof kind doet en reageerd en zo doet hij absoluut niet. ik vind dat er tegenwoordig heel snel stampij gemaakt wordt door de cb's over dit soort dingen. je kan nu eenmaal niet alles tegelijk leren. de ene praat snel en loopt laat bij ons was het andersom. ik maak me er zelf ( nog ) niet echt druk om.ik doe de testen dan ook om dingen uit te sluiten en om van het gezeur af te zijn. naar de logepodie met amper 2 dat denk ik niet dat ze al snel zullen doen zonder onderliggende oorzaak.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, voor de KNO moet je een doorverwijzing hebben. HA wilde die bij ons niet geven, maar gelukkig lopen we ook nog bij de KA en die vond het maar niets dat Thirza minimaal elke maand oorontsteking had....
    Als je erom vraagt, geef dan vooral heel duidelijk aan dat het je om de spraakontwikkeling te doen is, dan zal de huisarts misschien eerder denken dat het wel verstandig is om eens verder te kijken...

3. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon is nu 2,5 jaar en begint nu wat duidelijk te praten. eerst echt volkomen zijn eigen taal die ik alleen kon verstaan. nu begint hij volle zinnen te zeggen en ook in oed nederlands. Nog wel woorden er tussen van zijn eigen taal maar het begint te komen ook op de creche zeggen ze nu dat hij verstaanbaar wordt. Ik zelf denk dat ik een late prater heb, zijn lichamelijke ontwikkeling ging namelijk heel snel en nu is het praten pas aan de beurt.

4. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Die van mij maakt nu ook ineens een spurt met praten, tot voor kort was het wat gebrabbel en wat losse woordjes en nu houdt hij geen 2 tellen zijn mond dicht hahaha. Ik heb me er geen zorgen om gemaakt, hij is nooit de vlotste geweest en houdt zijn eigen tempo aan, prima!

Share This Page