Willen jullie even mee kijken? Valt dit onder de noemer 'te kort lipbandje'? (Lipriempje) Mijn baby is nu 18 dagen oud en blijft moeite houden met t goed pakken van de flesspeen en de fopspeen. Hij drinkt zijn flessen (brede Dr. Brown, want de smalle waren helemaal drama) wel leeg, maar dit duurt lang (+20 min) en hij smakt veel. Hierdoor krijgt hij lucht binnen en daarna weer last van darmkrampen. Hij boert gelukkig redelijk goed, maar moet dit tijdens het flessen minimaal 3x doen. Zijn fopspeen pakt hij de ene keer wel gelijk en de andere keer lukt het hem niet. Dan is het net alsof ie vergeten is wat hij er mee moet doen. Hij schudt zijn hoofdje dan heen en weer met z'n mond open (net een vogeltje) en raakt dan gefrustreerd en boos. Dit doet hij soms ook tijdens de fles. Is het raadzaam om hier iemand naar te laten kijken?
Bij twijfel iemand naar laten kijken. Onze jongste had het, maar geen probleem met drinken (borstvoeding). Vorig jaar een keer gescheurd toen hij is gevallen. Ik heb weinig ervaring met flesvoeding, maar volgens mij is 20 minuten niet te lang hoor.
Het is wel een heel duidelijk lipbandje, maar of dat problemen geeft is niet te zeggen van een foto. Ik zou er zeker eens naar laten kijken. Vaak gaat lipbandje samen met te kort tongriem.
Moeilijk te beoordelen inderdaad. Mijn jongste heeft er ook 1. Viel me pas op toen ze een jaar of 2 was. Ze deed het tot die tijd prima. Het zat toen door haar tanden heen zeg maar. Tandarts adviseerde om er wat aan te doen als ze aan het wisselen is of eerder als het problemen geeft. Ze is er vorig jaar flink op gevallen en het is nu gedeeltelijk gescheurd. "Jammer" dat ze niet wat harder gevallen was, dan was het helemaal door geweest (grapje hoor)
20 minuten over een fles doen is juist helemaal in orde en zeker niet lang, al helemaal niet voor een pasgeboren baby. Bij twijfel een lactatiekundige raadplegen, die kunnen het goed beoordelen.
Zijn tongriempje lijkt niet te kort te zijn, t is vooral de rest erbij opgeteld. Hij hoeft moeite om zijn mond netjes om de speen heen te krullen, zuigt heel gespannen (zoals wanneer volwassenen een dikke milkshake door een rietje drinken) en hij blijft steeds maar als een vogeltje naar die speen zoeken. Wat hem vervolgens weer onrustig en gefrustreerd maakt. Ik ga t sowieso laten beoordelen, maar was benieuwd naar ervaringen hier.
Oeps beetje laat maar toch nog een reactie. Hier hetzelfde meegemaakt en pas met 10mnd er zelf achter gekomen dat er zoiets bestaat als een lipbandje... speen is nooit gelukt, fles ook niet (borstvoeding). Ik zou het zeker laten controleren maar let op; 9 van de 10 zullen zeggen dat het in orde is! Wij zijn uiteindelijk naar de tongriem kliniek in Groningen gegaan, hij is toen gelaserd en het verschil was enorm.. dronk ineens rustig en ik had direct geen pijn meer (borstvoeding). Ook is de brede spleet tussen zijn tanden toen binnen een paar weken weg gegaan. Achteraf baal ik enorm, het had ons maanden van krampen en erge reflux kunnen besparen als we eerder waren gegaan! Helaas durf ik ook niet te zeggen of het nodig is, je kunt wel een foto mailen naar de tongriem kliniek dan beoordelen ze het vanaf afstand! Succes!
Nja dit dus… Ik vind het lipbandje er wel heeel strak uitzien… even laten checken, het liefst bij een KNO