Moet ik het slaapritme van mijn kleine meid veranderen? Ze is nu 3 maanden oud Ze slaapt de hele nacht door tot 10:00 uur 's ochtends, dan krijgt ze om 11 uur de fles en gaat ze rond 12:00 weer naar bed. Dan slaapt ze meestal tot 14:00 maar dan begint het....hierna wil ze nauwelijks meer gaan slapen, hooguit 30-60 min in twee verschillende slaapjes en dan is ze dus wakker tot 23:00 uur. Dan slaapt ze daarna weer tot 10:00 maar dat is wel heeel hard werken s avonds want ze wil echt bezig gehouden worden, gedragen worden, en huilt dan ook veel. Zou ik dit kunnen veranderen zodat ze bijv s avonds om 21:00 gaat slapen tot 8:00?
Ik lees mee! Ons zoontje slaapt vanaf zijn laatste fles (tussen 22 en 23) tot 8.30. Dan wordt hij wakker drinkt en gaat na een 1 a 1,5 uur weer naar bed en slaapt dan zo 1,5-2 uur. Vervolgens komt hij om 12.15 en gaat dan om 13.30 weer naar bed en slaapt dan weer 1,5 a 2 uur. Dan einde van de dag slaapt hij nog 3 kwartier en dan blijft hij wakker tot de laatste voeding. Hij is wel moe en vecht tegen zijn slaap. Huilt veel, wil bezig gehouden worden, rond gedragen worden. Best uitputtend voor hem en ons! Ik wil het ook graag veranderen maar weet niet hoe!
ja dan heb jij dus een beetje hetzelfde als ik... ze slapen gewoon s nachts en in de ochtend, vroege middag heel veel en zijn daarna heel lang wakker. Ik ben ook benieuwd of we nog goede tips krijgen
Ja want het is inderdaad wel pittig. Het is niet dat hij gewoon lekker chill in de box wil liggen of zo. Dus inderdaad nogal slopend. Met geluk kunnen we altijd even snel eten. Ik ook. Wacht met smart op tips
Proberen kan altijd, maar meestal doen ze wat ze zelf willen. De uurtjes avonds kunnen best de huiluurtjes zijn, de verwerk uurtjes.
ik zou dan 's ochtends eerder uit bed halen. En dan zo langzaamaan de tijd vervroegen. Je kunt bijvoorbeeld 's ochtends de gordijnen opendoen, zodat ze zien dat het dag is en dan zelf boven gaan rommelen? Dan kunnen ze langzaam wakker worden en zo het ritme vervroegen.
Hier moet ik zeggen dat hij tot twee dagen geleden ook gewoon om 7 uur wakker werd hoor. En hetzelfde deed. Hier lijkt het echt verwerken...
Ohhhh ik heb echt precies het omgekeerde! Mijn zoon is vanaf 17:00 niet meer wakker te krijgen. Met als gevolg dat hij sowieso nog een nachtvoeding wil rond 3:00 (en ook nog een fles om 23:00), en....heel fijn.....zijn dag begint echt om 5:00! We halen hem nog wel uit bed om 18:30, oa om hem even wakker te hebben doen we hem lekker in bad. En hij drinkt ook nog wat. Dit doen we in de hoop dat we zijn ritme een beetje kunnen doorbreken, maar dat lukt dus niet. Hij gaat echt rond 17:00 knock out! Gelukkig huilt ie dan weer bijna nooit. Maar ik kan me de laatste nacht dat ik lekker heb geslapen niet meer herinneren. Gaap....
Je kan altijd proberen of het zin heeft om de dag wat eerder te laten beginnen. Echter, die avonden zijn soms gewoon zo. Mijn dochter is nu 18 weken en sinds een week gaat ze eindelijk "gewoon" slapen tussen 19:00/19:30. Hiervoor was ze elke avond uren wakker met veel huilen. En opeens legde ik d'r in bed...en ging ze slapen.
Hier had ik er eentje die overdag helemaal niet wou slapen. Ze kwam om 6 uur uit bed en pakt dan een slaapje om half 10 (hooguit half uur) en dan wou ze pas weer om 19h) Ik heb langzaam aan de tijd wat gerekt rond die leeftijd. Maar dan wel echt gekeken of ze slaapsignalen ging geven. Hier ook eentje die (nog steeds) altijd vermaakt wou worden. Ik heb het daarom echt gezocht in bezigheidsdingetjes zodat ik haar slaap wat kon rekken. hier kwam het veel beter uit met haar energie, door het ochtendslaapje richting 12 uur te krijgen en die heb ik tot 2 maanden terug dus zo gehouden. Als ze nu een goede nacht pakt, gaat ze pas om half 3 voor haar middagdutje en dan gaat ze vanavond om 20h naar bed.
Ja andersom lijkt me helemaal verschrikkelijk, dan liever laat slapen dan zo heel vroeg wakker want ik ben echt geen ochtendmens. Was er al wel een beetje bang voor dat ze toch zelf bepaald wat ze wil. Heb nog 1 week vakantie en ga dan weer aan het werk, dan zal sowieso alles eventjes anders zijn
Ik zou haar ritme gaan sturen........ Ook ik heb in verschillende ritmes gezeten maar wat hier goed werkte was tussen 9 en 10 de laatste fles en dan de nacht in. gewoon proberen!
Ja echt, ik bleef gewoon proberen haar de rust te geven 's avonds en haar in bed leggen. Als het niet ging, ging ze mee naar de woonkamer. En opeens ging het wel. Het is mijn tweede, maar ook dan twijfel je wel eens, zo van wat moet ik hier nou mee.. Maar dan dacht ik wel eens, tja mijn peuter ligt rustig te slapen..is ook goed gekomen. Maar als je er middenin zit is het gewoon rot.