zoontje lust geen koemelk, wat te doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Love M, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zoete melkproducten zijn zwaarder verteerbaar voor ons lichaam dan zure melkproducten, (kaas, yoghurt, kwark).
    Als je daarnaast zet dat ons lijf calcium uit melkproducten slecht opneemt en we onze calcium veel meer uit groene groente halen, is de conclusie dat melk helemaal niet zo´n fijne voor ons lichaam is, een voor de hand liggende... :)

2. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    En een mengsel van koemelk en opvolgmelk en dan lanzaaam de koemelk steeds meer en opvolgmelk minder

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Volle melk? Halfvolle? Magere? Houdbare smaakt ook weer anders gewoon proberen :)
    En anders dreumesmelk?

4. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Ik heb volle en halfvolle geprobeerd en wilde hij niet maar dreumesmelk nog niet dus moet ik ook een keer proberen, goed idee :) thanx

5. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    groente kijgt hij ook wel wat maar meestal alleen tomaten en komkomer een beetje, wat kan ik hem nog meer als groente aanbieden? zoals worteltjes of wat hardere groete is moeilijk voor hem te kauwen en heeft hij heel snel kokhalsneingingen.

6. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Bloemkool, broccoli, spinazie

7. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Wij haalden fruitmelk, staat boven de gewone pakken melk. Suiker valt mee en kreeg toch de hoeveelheid dagelijkse zuivel binnen. Uiteindelijk is hij trouwens wel gewone melk gaan drinken.

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Jullie eten toch niet alleen komkommer en tomaat toch of wel ?

Sperziebonen, broccoli, bloemkool, doperwtjes, paprika, andijvie, bietjes, zuurkool.
    Ga zo maar door. Ze mogen alles alleen oppasen met nitraatrijke groentes dat 2x pw aanbieden max tot een bepaalde leeftijd.

9. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    nee tuurlijk eten we veel meer maar ik bedoelde meer als rauwkost ;)

10. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    Hoi

Wellicht al iets gevonden, maar hier vindt hij koemelk ook niks. Geitenmelk wel. Vind ik zelf ook btw!

11. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ikzelf lust ook geen melk van kaas ben ik ook geen fan..voor mijn ouders ook altijd een strijd geweest om me zuivel te laten eten.
    Mujn vsder heeft toen de yogi ontdekt.
    half pak yoghurt, half pak karnemelk en een flinke scheut siroop. Goed mengen, event. nog wat zoetstof erbij. Mask het nu nog steeds zelf, vind het heerlijk!

12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik lustte vroeger ook geen melk, nu nog steeds niet trouwens... Ik kreeg vroeger karnemelk met roosvicee erin, maakt de karnemelk zoeter en beter dan yoki ;)

13. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    ik zou gewoon voor soja melk gaan en gefermenteerde melkproducten. gepasteuriseerde melk, daar groeien kalfjes ook niet op......

14. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Koemelk, noch opvolgmelk is nodig als je kindje gevarieerd eet

15. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Op het KDV drinken ze wel melk, maar thuis krijg ik ze er niet aan (behalve als mijn man alleen met ze eet). Ik lust zelf geen melk, en denk dat ze het daarom bij mij ook niet drinken.

Bij mij drinken ze karnemelk of wel eens yogi. Verder zijn het echt kaasmonsters (jonge, oude, geit, schaap in alle varianten) en yoghurt eten ze ook graag.

De jongste drinkt nog graag een slokje KV voor het slapen gaan.

16. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Bedankt allemaal voor de tips,
    Ik ben begonnen met het mengen van de koemelk en de opvolg melk, het gaat nu nog wel goed en probeer steeds meer koemelk en minder opvolgmelk in de fles te doen dus dat gaat denk ik wel lukken zo :) maar toch bedankt voor alle andere tips die gegeven zijn :)

17. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Hier lusten wij alledrie geen melk, maar zoontje lust wel karnemelk enorm graag. Bij zijn onthaalmoeder weigert hij ook koemelk, hij vind het gewoon niet lekker. Dreumesmelk vind hij ook heerlijk en hij eet yoghurt elke dag als toetje plus behoorlijk wat groene groentes dus zijn calcium krijgt hij zeker wel binnen.

18. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik zou ook sojamelk gaan proberen, dat is gezonder als yogi en chocomel vind ik. Wellicht lust hij dat wel?

En je hebt sojamelk ook in allerlei smaken.

19. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik kan zelf niet goed tegen koemelk (krijg er buikpijn van en word er moe van), dus ik drink het ook niet; ik vervang het door sinaasappelsap met extra calcium, rijstemelk en amandelmelk.

20. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    IK heb opvolgmelk met gewone melk gemengd en binnen een week dronk ze gewone melk...... dus misschien een tip.

Deel Deze Pagina