Tips voor borstvoeding bij 2de kindje?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bezige bij, 3 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    beste leden,

    Even iets over mijzelf ik ben 28 jaar bijna 29 en heb een zoontje van 15 maanden.
    Inmiddels ben ik inverwachting van onze 2de.
    Ik heb mijn zoontje 9,5 maand live aan de borst gevoed en daarna heeft hij nog tot 1 jaar borstvoeding gekregen door middel van kolven en vriezer voorraad.
    Ik ben van plan om bij onze 2de ook borstvoeding te geven en het liefst ook zo lang mogelijk.
    Ik ben alleen soms bang dat het moeilijker word omdat ik tegen die tijd een peuter in huis rond heb lopen.
    Dus bij deze vraag ik tips aan alle andere moeders die hier ervaring mee hebben?

    Alvast dank jullie wel!
    Liefs, A
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter was dan wel vier jaar toen haar broer geboren werd, dus misschien iets anders, maar hier geen moeite gehad met de combinatie. Bv geven was typisch een rustmoment voor ons allemaal om boekjes te lezen, te puzzelen of tv te kijken.
     
  3. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Ik legde gewoon uit dat ze nu even zelf moest spelen of met iets moest komen wat ik zittend kon doen. Vaak lazen we een boekje of speelde ze dus zelf.
     
  4. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Dat zijn inderdaad wel goede tips.
    Ik denk ook dat ik het eerst gewoon straks moet ervaren hoe het gaat en daar dan naar handelen.
    Volgens mij word je dan als moeder ook nog beter in multitasken;)
     
  5. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Hier twee peuterdames... geeft de jongste bijna 11 mnd de borst. Echter wil ze enkel op haar kamer drinken waar geen afleiding is.
    In bet begin zette ik even een filmpje op, legde een stapel boekjes op de bank. Ze mochten even kleien... steeds een activiteit die ze zonder mij heerlijk vinden. Maar als het zo uit kwam kregen ze ook drinken en wat lekkers. Nu hoeft het niet meer want ik ben sneller terug en voed inmiddels minder vaak. Ze weten nu dat ze even zelf lief ‘moeten’ spelen. Hoor ze wel een gillen van ruzie maar verbaast me dat ze dat toch goed oplossen en anders komen ze me wel opzoeken.
    Gewoon gaan doen en wie weet is je oudste dan ook prima te hebben. Ze wennen er snel aan hoor. :)
     
  6. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Mijn zoontje weet heel goed dat zusje honger heeft en aan mama's borst melk drinkt. Hij vindt het heel interessant. Ik ben meteen begonnen met uitleggen en hem erbij betrekken. Meestal speelt hij gewoon door of komt bij mij aan tafel zitten tekenen. Het gaat eigenlijk vanzelf. Ik heb mijn zoontje geen bv gegeven, althans niet lang. Dit is dus eigenlijk mijn eerste keer en ondanks dat het de tweede is vind ik dit makkelijker dan de fles.
     
  7. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Onze oudste was 2,5 toen de tweede geboren werd en eigenlijk ging het vanzelf. Nu is de oudste wel heel rustig en makkelijk maar het fijne aan bv vind ik is dat je een hand vrij hebt dus boekje lezen etc. Daarnaast werd ik makkelijker en makkelijker dat betekende dus lopend voeden. En in hoge nood dan moest je jongste haar drink sessie toch echt even onderbreken maar dat is bijna nooit voorgekomen.
     
  8. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.874
    1.653
    113
    Vrouw
    Super bedankt dames voor het delen van jullie ervaringen!
     

Deel Deze Pagina