Zoontje maar 25 gram aangekomen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Donutlover, 7 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Ik vind fv wel een stuk makkelijker ;)

    En mijn zoontje blijft maar 2 dagen over, vind het school leven al druk zat voor hem
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik bedoelde makkelijker in de zin dat een stille hongeraar zoals de lk aangaf ook bij fv zo vaak zal moeten drinken...
     
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Ik denk t niet, aangezien fv en bv totaaaal anders is
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Een stille hongeraar heeft niet aan dat hij honger heeft. Hoe zou dat anders zijn bij fv?
     
  5. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Ja dat snap ik, maar over het algemeen geef je bij fv sowieso niet om de 2 uur een fles, dus Wss zal dat gaan veranderen met fv, nadat er genoeg gewicht bij is.
    En meestal duurt een voeding met de fles ook geen 45 minuten
    Dus als je daar al elke keer 15/20 min mee zou besparen, scheelt dat je al gauw 2 uur op een dag, die je bijvoorbeeld kan spenderen aan je kinderen.

    En fijn hoor voor de mensen die koste wat het kost bv geven, heel knap!
    Maar niet iedereen heeft daar de mogelijkheid voor/zin in
    Het gezin draait ook nog om andere personen ipv alleen de baby
     
    qwsr, Caithy, Roanna en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Natuurlijk. Ik ben ook helemaal niet zo militant pro bv hoor. Ik probeer gewoon oplossingen te bedenken op maat van de situatie, en dat is niet noodzakelijk anders voor bv als voor fv. Maar misschien wel...
     
    Roanna, Boommm en Biny vinden dit leuk.
  7. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    dat ie dan ook niet gaat huilen bedoel je?
    Dat zou idd goed kunnen blijft een lastig iets hoor heb dit nog nooit meegemaakt.
    Mijn andere kids begonnen echt wel te krijsen als ze iets te kort kwamen daarom was ik zo geschrokken.

    Maar voor nu nog geen kv hoor, ik ga eerst dit nog even doorvoeren. om de 2u 2 borsten.
    Ben heel benieuwd donderdag, als dat echt goed werkt dan ben ik wel bereid dat door te zetten want bv geven vind ik wel gewoon t fijnste.
    Maar het zal wel een stuk meer energie vragen van mij. Omdat ik het geef, ml kan het niet een aantal dagen overnemen ofzo dat is wel jammer

    Als ik kolf kolf ik meestal 50/60cc dat drinkt hij op en is hij 3 uurtjes zoet op
    heb gewoon al die tijd gedacht dat het wel goed zat, zo stom! maarja kon t ook niet ruiken natuurlijk.
     
  8. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Jaa dat probeer ik dus wel onder controle te houden, er zijn nog twee andere in het spel.
    Bij mijn 2e deed ik dus wel koste wat het kost, maar was echt niet leuk de laatste 6 maanden voor niemand in huis. Kon geen kant meer op ook.
    Toen heb ik met mezelf afgesproken dat niet meer te doen, dus dit wil ik nog proberen en als dat werkt hou ik dat zo twee borsten twee uur maar dan ga ik echt niet daarnaast nog kolven want dat red ik gewoon niet.
    En mocht t niet goed genoeg zijn dan ga ik denk ik 2x per dag een flesje kv geven
     
    Biny vindt dit leuk.
  9. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    #29 Zoe123, 8 dec 2017
    Laatst bewerkt: 8 dec 2017
    Ik had dezelfde situatie, 1 schoolgaand kind, 1 dreumes van 16 maanden en toen een baby.
    Ja, het is pittig. Maar gelukkig, het blijft niet zo. Op een gegeven moment begin je je draai te vinden.
    Voeden hoeft overigens natuurlijk niet in de kou, dan ga je even binnen zitten. Ook hoeft niet elke voeding lang te duren, een slokje tussendoor kan ook.

    Ts, waarom kolf je eigenlijk? Ik zou dat overdag even laten. Wat betreft aanleggen, als ik het gevoel had dat de boel wat opgekrikt moest worden, legde ik aan voor en na de slaapjes. Vaak was 1 van de 2 niet meer dan een paar slokjes, maar juist die kleine momenten kunnen je productie een boost geven. Het is dus helemaal niet zo dat je elke keer dat je aanlegt ook gelijk 30 minuten bezig bent, gelukkig.
    Kolven zou ik alleen doen voor je naar bed gaat. Hoeft ook niet lang, het gaat puur om de stimulans.
    Verder betrok ik de kinderen bij de voedingsmomenten. Of liever, ik voedde waar de kinderen waren. Tijdens het eten. Daarna als dreumes in bad ging, pakte ik een stoel, en ging er met baby aan de borst bij zitten.
    Boekje voorlezen: idem dito. Op die manier kun je prima je tijd verdelen, en hoef je ook niet te berekenen dat je met kunstvoeding 2 uur extra zou hebben.


    Ik begrijp dat je door de ervaring met je zoontje wellicht wat huiverig bent geworden, maar als het eenmaal goed loopt, is het zo makkelijk.
     
  10. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Je kan toch niet onderweg naar achool lopend ff op je gemakje ergens binnen gaan zitten :p
    En een slokje heb ik overigens nooit begrepen, ik heb echt geen kinderen die tevreden zijn met een slokje :D
     
  11. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Hahaha gewoon in de voortuin :D
    Ik zorgde altijd voor een volle buik bij vertrek omdat ik geen zin had in een krijsend kind onderweg.
    Dus ja voeden op verzoek maar ook op mijn verzoek.
    In geval van nood op het bankje bij school, of bij kou even binnen.

    En ik denk dat het inderdaad anders werkt als je de fles geeft. Zeker met clustertijd was het heel veel kleine beetjes drinken. Overigens deed het zoontje van mijn vriendin dit ook gewoon met de fles :)
    Maar zeker als je productie wel een boost kan gebruiken, zijn die kleine slokjes belangrijk.:thumup:
    Dit is dan naast de “gewone” voedingen natuurlijk.
     
    Biny vindt dit leuk.
  12. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier voedde ik voor ik ging halen/brengen, dat werkte altijd prima en dan zat ik dus gewoon thuis op de bank ipv op het schoolplein in de kou.
     
  13. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.716
    800
    113
    Ik heb de eerste twee fv gegeven (eerste keer was de bv mislukt na veel moeite, tweede keer niet geprobeerd) en de derde bv.
    Ik vond het zo makkelijk! Ik voedde dan bijvoorbeeld even snel voor ik de oudste gingen brengen of halen.
    Vond het heerlijk met op pad gaan en met de nachtvoeding ideaal!
    Nooit met een brakke kop in een koude woonkamer bij de magnetron staan.

    Het moet idd niet boven alles gaan vind ik, maar ik kan mij voorstellen dat TS het de moeite waard vindt om er even aan te trekken, want als het daarna goed loopt is het zo makkelijk.
    Maar goed, iedereen ervaart het anders, bij mij verschilt het zelfs al per kind. Bij de eerste was ik alleen maar ongelukkig bij de bv, bij de laatste was de bv echt genieten en bij de middelste was ik juist superblij met de fv.
     
    Biny vindt dit leuk.
  14. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    TS, hoe gaat het nu?
     
    Donutlover vindt dit leuk.
  15. Selina1984

    Selina1984 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Hier nu 2 kindjes van 6 weken en geef 7 voedingen per dag en beide drinken 1 borst. Dochter groeit een stuk langzamer als grote broer. Zit nu een kilo verschil tussen. Wist niet dat er minimaal 8 voedingen moeten bij bv. This toch vraag en aanbod. Wel vervelend dat de kleine niet echt aankomt. Moet wel zeggen dat als jullie zoon uitvde fles drink 50/60cc dat dat wel klinkt als heel weinig. Onze kindjes hebben de eerste 2/3 weken bv uit fles gehad ivm achterblijvende groei, maar die dronken toen al 80 en 90 cc. Als je meer zich wil krijgen in de hoeveelheid kan je ook tijdelijk alles kolven, maar dat is nog een stuk tijdrovender. Ik was de eerste 2 weken bijna 1;5 ur kwijt per voeding. Hopelijk heeft hij snel de stijgende lijn weer te pakken.
     
  16. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bv is op vraag, maar dan moet je baby wel vaak genoeg vragen. De eerste maanden wordt daarvoor minimaal acht, maar liefst meer voedingen geadviseerd.

    En pasgeboren baby's die 90 ml drinken, dan heb je daar helaas ook geen ideaal advies gekregen voor bv. Dat is veel meer dan ze aan de borst binnenkrijgen, dus daarmee rek je de maag uit. 30 à 50 ml sluit beter aan bij bv van pasgeborenen. Willen ze meer, dan gaat de fles waarschijnlijk te snel en blijven ze drinken owv zuigbehoefte, niet honger. Goed dat het bij jullie geen negatieve effecten gehad heeft, maar ik wou dit toch maar even meegeven voor stille meelezers.
     
    Donutlover, Roanna en Zoe123 vinden dit leuk.
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    Helemaal eens met @Shakes: vind dat ze heel goede adviezen heeft gegeven, zeker als je nog een tijdje wilt blijven voeden.

    Hier overigens ook gevoed met 2 oudere kinderen. Ik liet ze overblijven in het begin, dan scheelde 2 keer extra heen en weer.

    En verder, aanleggen. Sowieso elke 2 uur en in de nacht ook. 25 gram in 3 weken is best heel ernstig. Wil je flesvoeding gaan geven is dat natuurlijk ook een keuze, maar dan nog zul je elke 2 uur moeten gaan voeden als je kindje zo slecht groeit. En een kind wat al tijden weinig binnenkrijgt kun je ook niet in 1 keer flesjes van 180 ml naar binnen kunnen gaan gooien (sowieso nooit een goed idee).

    Ik vond fv zelf trouwens echt veel en veel lastiger dan bv. Zeker in de nacht.
     
    Donutlover vindt dit leuk.
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    En een manier om heel snel aan extra voedingen te komen (en dat hoeft echt niet altijd een half uur te duren), is gewoon voor elke keer dat je weggaat nog even aan te leggen. Sowieso fijn omdat je dan niet gelijk hoeft te voeden en alle kleine beetjes zijn meegenomen.

    Edit: lees dat zoe123 dat ook al zei, maar dat werkt dus ook heel goed. Voeden op verzoek is niet alleen op verzoek van de baby. Gingen wij ergens heen, voedde ik altijd vantevoren nog even. Of even in de auto oid. Gewoon extra.
     
    Donutlover vindt dit leuk.
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.712
    32.574
    113
    45 minuten is ook wel heel negatief. Ik zou dan laten controleren of je baby wel effectief drinkt. Hier was het (op de 1e weken na, maar toen ook nooit 45 minuten) maximaal 5 minuten per borst.
     
  20. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    De middelste dronk helemaal prima, jongste wat minder
     

Deel Deze Pagina