Zoontje maar 25 gram aangekomen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Donutlover, 7 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze oudste leed de eerste weken ook aan "stille ondervoeding", ze kreeg genoeg om geen honger te hebben, maar te weinig om echt te groeien :oops:. Zij was in 6 weken tijd nog geen 100 gram gegroeid. De kraamverzorgster had geadviseerd om dochterlief eerst te verschonen en dan te voeden, zo'n 20 min. Meestal "viel" ze na 15-20 van de borst, of ze viel in slaap.
    Toen we merkten dat ze toch echt te weinig groeide, hebben we het omgedraaid. Eerst voeden tot ze "klaar" was, daarna verschonen en dan als toetje de andere borst.... ze groeide in een week tijd 100-150 gram :thumup:
     
    Roanna vindt dit leuk.
  2. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Wat woog hij vandaag? Viel het mee? Ik hoop het voor je!

    Mijn dochter is met 3900 gram geboren, woog met 3 mnd 5300 gram. Bij mij begon toen het gedoe.... (extra wgen, nog eens en nog eens -maar daar wordt baby natuurlijk niet zwaarder van, mama wel gespannen :)) Maar ze is pas echt lekker gaan groeien op vaste voeding. Nu komt ze eindelijk van het -1 lijntje naar het gemiddelde lijntje (met +1 qua lengte).
     
  3. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Hij is in een week tijd 60gram aangekomen niet super veel helaas maar wel meer dan dat t was.
    Hij weegt nu 4305 gram
    Hoop dat hij over 3w met 3 maanden rond de 4800 gram zit liefst nog meer
    Momenteel groeit hij door onder alle lijntjes
    Maar hij blijft happy en goed plassen

    Ga nog niet bijvoeden, cb dacht zelf ook dat dat weinig zin heeft omdat hij gewoon snel vol zit.
    Afgekolfde melk na twee borsten wilt hij namelijk ook niet.
    Mocht t volgende meting weer zo slecht zijn kunnen we naar de ha/ka gaan zeiden ze
     
  4. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    #44 Donutlover, 14 dec 2017
    Laatst bewerkt: 14 dec 2017
    Doenik idd ook, Hij valt eigenlijk nooit in slaap aan de borst want meestal voed ik hem direct zodra hij wakker word
    Hij heeft de afgelopen week twee borsten gehad tenminste bijna elke voeding soms wilde hij echt niet helaas. Zodra hij los laat en ik wil de andere geven word hij wild, als ik hem dan in zn stokke leg of in de box word hij weer zen en gaat hij rustig om zich heen kijken. Soms wilt hij wel een speen, dan denk ik waarom mn borst dan niet he, zodra de melk komt word hij dan soort van boos

    Hij drinkt oom erg kort zn 5 a 8 minuten soms korter soms iets langer.

    Gisteren gekolfd rond 17u en uit de fles was t drama
    Uit eindelijk had hij na 10min geklooi 10cc op
    Toen dacht ik miss is het te koud, nog even Gauw in t kokende water gedaan. Maar na een uur had hij slechts 40cc op van de 70.
    Toen wilde ik hem aanleggen maar dat wilde hij ook niet.
    Hij is toen gaan slapen en wilde pas echt weer drinken om 22u.

    Normaal doet hij 20min over 60cc zonder moeite of gek doen
    Ik denk dat t net is hoe zn pet staat ofzo
     
  5. billy112

    billy112 Actief lid

    20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Hoe is het met jullie?
     
  6. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.897
    113
    Vrouw
    Je kan vragen of ze bij jullie cb spreekuren hebben waar je het gewicht in de gaten kunt houden.

    Is jouw situatie zou ik er niet voor kiezen om een speen te geven. Ik hoor regelmatig dat je dat beter niet kan doen in de eerste maanden als je bv geeft en dat zou hier misschien ook een verschil maken.

    Aanvullig: Ik ben even gaan zoeken naar informatie en daarin zie ik bevestigd dat baby's dan minder snel om voedsel vragen https://www.minime.nl/artikelen/901/fopspeen-geven-borstvoeding .

    De tijd tussen de nachtvoedingen die ik voorbij zag komen is echt veel te lang, zeker als hij een klein maagje heeft, maar ook voor jouw eigen productie. 6 uur was uit mijn hoofd de maximale tijd die tussen bv in mag zitten.
     
    Biny vindt dit leuk.
  7. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    lief dat je het vraagt! M. is happy en nog steeds zoet.
    De afgelopen dagen heb ik alles gekolfd, om de 2 a 2,5u gekolfd hij drinkt steeds 60-80cc en laatst 1x 100cc. Duurde wel een uur maar goed het zat erin.
    Daarna wilde hij 4,5 uur niks van melk weten haha

    @Zonnestralen Ik snap idd dat ik hem meer moet aanleggen maar ik denk niet dat helemaal begrepen word wat het probleem is, hij wilt dat namelijk niet dan gaat hij heel erg huilen. Dusja dan maar een speen. Ook snachts probeer ik hem steeds te wekken maar 8-10x wilt hij dan ook niet en dat is erg frustrerend. Maar goed wat ik er niet in krijg , krijg ik er niet in. Dus dan heeft continu aanleggen geen zin, tenzij ik een overstuur mannetje wil :)

    14 december woog hij 4305 en vandaag was het 4365 op onze eigen weegschaal.
    Volgende week krijg hij zijn 2e prikjes en word hij daar weer gewogen
     
  8. billy112

    billy112 Actief lid

    20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Ik vind je onwijs stoer en liefdevol naar je kindjes, respect!

    Het lijkt idd niet het probleem te weinig aanleggen alleen zijn maag groeit dus niet mee. Zeg ik het zo goed? Is dat dan wel een stille hongeraar of meer een groei dingetje? Wat zegt de huisarts er eigenlijk van? Heb je een “second option” gevraagd?
    Ik vind zelf dat het CB zoveel weken tussen zit en je dan snel verder van huis bent zeg maar.
    Lastig hoor! Succes met je lieve mannetje komt vast goed met deze bikkel mama
     
  9. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Dankjewel voor je lieve woorden!
    Ik doe idd mn best omdat ik het wil laten slagen.
    Mijn man zegt steeds dat hij anders Nutrilon moet krijgen uit de fles maar ik geloof gewoon niet dat dat verschil gaat uit maken omdat hij ook lastig doet met gekolfde melk uit een fles.

    As donderdag naar t cb en vanuit daar ga ik dan wel actie ondernemen als hun zeggen dat er niks hoeft te gebeuren.
    Maarja wat gaan ze dan doen? Ben zo bang dat ik dan idd de borstvoeding moet stopzeggen
     
  10. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.610
    113
    Vrouw
    Niets moet ;)

    Ik geloof er nog steeds in dat BV ‘beter’ is als KV...

    Laat je vooral niet gek maken hoor
     
  11. Aloria

    Aloria Lid

    16 dec 2015
    89
    51
    18
    Jou verhaal is precies hetzelfde als mijn verhaal. Mijn zoontje wilde ook in de nacht niet drinken en raakte dan overstuur. Kraamzorg wijkverpleegkundige, ja hij plast goed en is tevreden, als hij wakker is is hij helder....... Dit heeft 3 weken geduurd met alleen maar afvallen 25 gram aankomen 10 afvallen etc etc. Ik had niet genoeg melk omdat ik in de avond niet voeden en hierdoor raakte mijn zoon boos. Er kwam niks uit. Of het kwam er te hard uit, wat hij niet trok.. Weer boos. Ook moest ik hem wakker houden met koude washandjes en zonder kleren want zodra hij aan de borst lag viel hij in slaap..... Na 3 weken paniek en huilen ben ik bij gaan voeden en wat een verschil. Ik ben nu gestopt met kolven en volledig op de kv. Hij is van het onderste lijntje helemaal recht omhoog naar boven geschoten. De plasluier die hij had waren al
     
  12. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Hier komt er genoeg uit gelukkig
    Hij drinkt t alleen slecht soms duurt t erg lang voordat hij 70cc op heeft daarom ligt t probleem echt bij hem en niet bij de voeding.
    Als ik kv zou geven drinkt hij daar ook maar 70 van dus dat maakt geen verschil.
    Gelukkig dat je mannetje weer goed groeit!
    Ik hoop dat M. binnenkort op de -3 zit ipv ergens daaronder zweven
     
  13. Aloria

    Aloria Lid

    16 dec 2015
    89
    51
    18
    Mobiel doet vreemd. De plasluier die hij had waren veel te weinig als ik er op terug kijk. Als je geen tepelhoedjes gebruikt spuit je de afgekolfde melk met een spuitje in de mond met pink er bij in. Die van mij was tepelhoedjes gewent en dronk zo uit de fles. Nooit speen gebruiken bij bv. Ik volg voortaan mijn eigen gevoel een baby die boos word aan het borst klopt niet
     
  14. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Jaa naja ik vind beide goed maar het ligt ook niet aan de voeding. Ik kolf zat maar meneer stopt er gewoon mee na 70cc
    Kon ik het er maar in proppen haha
     
  15. Aloria

    Aloria Lid

    16 dec 2015
    89
    51
    18
    Ik hoop het ook niks is erger dan afvallen
     
  16. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik weet even niet meer of ik het al gevraagd he b, maar:
    - Is het tongriempje nagekeken?
    - Heb je een lk?
     
  17. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ja dat is bekeken en er is een lk geweest en heb vaker telefonische contact gehad.
    Zit te twijfelen om het toch nog een keer te laten checken door iemand anders
     
  18. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.610
    113
    Vrouw
    Misschien even bij de KNO laten nakijken...

    Hier zou ze ook geen te kort tongriempje hebben volgende kraamzorg en de vk...

    Eenmaal bij de KNO bleek hij dus wel (veel) te kort
     
  19. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    En wat waren haar adviezen precies?
     
  20. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar heeft de lk dan geen plan van aanpak opgesteld? En opvolging voorzien?
     

Deel Deze Pagina