Zoontje maar 25 gram aangekomen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Donutlover, 7 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.716
    800
    113
    Dus als ik je openingspost erop nalees (3 weken voor 7 december woog hij 4220?) is je zoontje in ruim een maand tijd maar 135 gram gegroeid?
    Ik denk eigenlijk niet dat je specifiek een bv-probleem hebt. Je produceert genoeg geef je aan en bij de fles ervaar je dezelfde problemen.
    Ik zou misschien het volgende weegmoment afwachten, maar daarna zou ik naar de huisarts gaan.
    En natuurlijk hoef je niet te stoppen met de bv!
    Een andere lactatiekundige mee laten kijken kan natuurlijk nooit kwaad. Maar als ik het zo lees zou ik als ouder toch aan de bel gaan trekken.
     
  2. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    T enige wat ik steeds van ze hoor is om de 2u aanleggen maar dat werkt helaas niet omdat hij dat niet wilt.
    Bijvoeden na twee borsten helpt ook niet. Echt naar op deze manier borstvoeding geven.

    Aan de ene kant denk ik hij is happy, en ontwikkelt prima, aan de andere kant knaagt het dan toch dat hij zo slecht groeit
     
  3. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    #63 Donutlover, 30 dec 2017
    Laatst bewerkt: 30 dec 2017
    Uuhm ja heb t nog even gecheckt maar dat klopt
    16 November: 4220
    7 december: 4245
    14 december: 4305
    En gisteren 29 december: 4365/4370
    Hij is nu 3 maandjes oud en geboren met een gewicht van 3340 gram

    Precies daarom wil ik ook niet stoppen! Maar steeds meer mensen incl mijn man beginnnen eraan te twijfelen en dat is zo naar want dan voelt het zo alsof het mijn schuld is weetjewel

    Ik moest vanavond weg en had maar 60 gekolfd door de haast denk ik, niks meer op voorraad
    Dus toen heeft ml heb nog 30cc Nutrilon bij gegeven en dat ging er na wat moeite goed in
     
  4. billy112

    billy112 Actief lid

    20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Maar dit heeft toch niets met voeding bv of kV te maken maar dat zijn lijfje niet zoveel voeding kan verwerken. Het lijkt eerder op iets medisch bij je kindje. Sorry maar ik zou toch echt de huisarts inschakelen en niet alleen bij cb.
    Je borstvoeding is gewoon prima daar zit het probleem volgens mij niet dus ook niet stoppen. Ik zou verwijzing baar kinderarts willen om hem helemaal te laten checken. Extra deskundigheid kan nooit verkeerd zijn toch?
     
    Be Happy, Marbloempje en amdaa vinden dit leuk.
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zou toch ook echt naar een kinderarts gaan.
     
  6. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Hi dames net bij t cb geweest en afgelopen maand is hij 170gr gegroeid. 0.3cm erbij en zn hoofdje is niers gegroeid.
    Arts zelf maakte zich nu ook zorgen dus we kunnen vanmiddag of morgen naar de kinderarts
     
    Shakes vindt dit leuk.
  7. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.716
    800
    113
    Gelukkig dat ze niet blijven aanmodderen, of zeggen dat het aan je borstvoeding ligt.
    Succes bij de kinderarts! Houd je ons op de hoogte?
    Ik zou er trouwens rekening mee houden dat als ze bijvoorbeeld op een bepaald moment genetisch onderzoek gaan doen, het lang kan duren voor er uitslagen bekend zijn.
     
  8. billy112

    billy112 Actief lid

    20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Ach wat rot, ik denk aan je!

    Mijn zoontje is een maandje jonger dus leef met jullie mee.

    Wel fijn dat jullie doorverwezen worden. Sterkte met alles :). Laat je het weer weten?
     
  9. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    #69 Donutlover, 4 jan 2018
    Laatst bewerkt: 4 jan 2018
    We konden vanmiddag direct heen. Sinds een week geeft ik kunstvoeding bij om hem steeds 100 aan te bieden. Soms drinkt ie t op en soms niet.
    Heb met de kinderarts afgesproken om 120 aan te gaan bieden en kijken wat hij opdrinkt.
    Ik weet niet goed meer of ik wil blijven kolven want 120 kolf ik zowieso niet en anders ben ik de hele dag met niets anders bezig dan kolven.

    Ze hebben bloed geprikt om te kijken of hij miss een onderliggende ziekte/probleem heeft.
    Als hij de 120 sporadische niet op drinkt en niet goed groeit is het wss geen ziekte maar zijn maag wat te snel vol zit. Dan kunnen ze dat met een sonde oplossen.
    Mocht hij t wel drinken en ook te weinig zijn gegroeid kan het dus wel duiden dat hij door iets te veel vebruikt

    @billy112
     
  10. billy112

    billy112 Actief lid

    20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Wat een spannende middag moet het geweest zijn. Hopelijk valt het mee! Sterke met jullie lieve mannetje
     
    Donutlover vindt dit leuk.
  11. billy112

    billy112 Actief lid

    20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Nog nieuws?
     
    Donutlover vindt dit leuk.
  12. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.507
    494
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Uit een ander topic hier weet ik dat ze momenteel in het ziekenhuis zitten met de kleine man
     
    Donutlover vindt dit leuk.
  13. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
  14. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Bedankt voor jullie lieve reacties en tips dames!
    M. is inderdaad de afgelopen weken 2x opgenomen geweest en sinds afgelopen woensdag zijn we weer thuis met sonde.
    Elke week moeten we terug en hij word goed in de gaten gehouden, ook omdat hij een lage spierspanning heeft en slecht ontwikkeld.

    Door de sonde krijgt hij nu wel de goede hoeveelheid melk binnen + extra calorieën en andere toevoegingen zoals Calogen en Fantomalt .
     
  15. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Heftig hoor. Hebben ze een idee van de oorzaak?
     
    Donutlover vindt dit leuk.
  16. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ze denken o.a aan een stofwisselingziekte maar die zijn er in zoveel gradaties dat ze willen uitvogelen welke het dan zou kunnen zijn.
    Daardoor zou hij zoveel extras nodig hebben om iets te groeien en kan t zo zijn dat hij daarom zo slapjes en suf is. Hij heeft daarnaast ook een hele vreemde drinktechniek, alsof zijn spieren niet goed aangestuurd worden aldus de logopedist.

    Ze hebben nu me ook op t hart gedrukt dat als er iets is meteen bellen, zn naam staat als een soort code in t systeem zodat we meteen een van de kinderartsen te spreken krijgen en we niet eerst nog naar de ha of hap moeten.
    Zeker nu hij vol zit met snot en slijm zijn ze bang dat hij miss een ontsteking krijgt en daardoor weer gaat afvallen.

    Elk bezoek ben ik weer als de dood dat we moeten blijven omdat hij te weinig is gegroeid of is afgevallen. Vreselijk! Maar we zijn in goede handen en het is echt een super arts met een goed team eromheen die samen met het AMC overleggen hoe en wat.

    En ik ben nog steeds verliefd op hem, ook met die stomme sonde B22D41EB-9C0E-4E57-9C41-3F7FD0E2B3C2.jpeg


    Super fijn dat iedereen zo heeft mee gedacht hier! In eerste instantie was ik nog vrij nuchter maar na 4 weken werd toch wel duidelijk dat er iets niet helemaal goed ging en toen werd hij opgenomen. Ik ben de bv aan f afbouwen, heel langzaam. Ik ben er best verdrietig om want had het graag anders gezien. Helaas kan hij de komende maanden niet live drinken dus dan is de lol er ook wel vanaf
     
    Pink06 vindt dit leuk.
  17. Cindy2015

    Cindy2015 Fanatiek lid

    18 feb 2015
    1.425
    156
    63
    Wat een prachtig mannetje en wat fijn dat er een goed team artsen bij betrokken is. Het lijkt me heel heftigvoor jullie en voor hem. Hopelijk is er snel duidelijkheid en een stijgende lijn.
     
    Donutlover vindt dit leuk.
  18. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Wat een prachtig mannetje! @Donutlover

    Als het een stofwisselingsziekte is zijn daar dan medicijnen oid voor?
     
  19. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Dat ligt eraan welke t is sommige zijn goed aan te passen met een streng dieet
    En andere hebben een ander verloop daar wilde ik liever niks van weten
    Maar ben nu wel op een punt beland dat ik toch een beetje ben gaan lezen erover haha
    In eerste instantie wilde ik er niks van weten volgens de arts normaal gedrag soort ontkenning ofzo maar ben ook gewoon een positief mens en dacht dat zijn ‘fabriek’ even op gang moest komen hihi
     
  20. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Ooh oké, dus het is niet per definitie echt wen onoverkomelijk iets...

    Dat is wel fijn :)
     

Deel Deze Pagina