Vraagje.. bij mijn eerste echo werd 11.2 mm gemeten. Vroege echo. Heeft iemand een betrouwbare maattabel zodat ik de duur weet. Bij de 10 weken wordt pas echt bepaald. De gynaecoloog durfde geen harde uitspraak te doen. Ik dacht zelf die dag van de 11.2 mm 7w3d te zijn (op basis van eerste dag laatste menstruatie). Google geeft verschillende dingen..
11 mm past inderdaad ongeveer bij 7+3 weken. Maar het doel van deze vroege echo's is het vaststelen van hartactie, het meten is niet zo betrouwbaar zo vroeg. Daarom wordt de termijn pas na 10 weken gesteld.
bij mijn eerste echo was het 1.13 cm kwam uit op 7+3. heb dat toen even aangehouden en zo doorgeteld. met mijn termijn echo kwam het precies goed uit
Je kunt nooit de zwangerschapsduur op de dag precies bepalen. Daardoor is de handmatige meet-methode veel te onnauwkeurig. Je zult bij elke echo verschil hebben tussen het echobeeld en je zwangerschapsduur, en per echo verschilt het ook weer. De ene keer is het beeld iets verder dan je termijn, de andere keer iets minder ver. Er mag een week verschil zitten tussen het echobeeld en je termijn, alles wat daar binnen valt, is normaal. Is het nodig om de exacte dag van de eisprong/bevruchting te weten?