Hallo, Wij hebben volgende week de eerste echo, en we willen dan eigenlijk ons zoontje ( 3 jaar ) meenemen en hem dan vertellen dat ik zwanger ben, ik denk dan begrijpt hij het misschien ook wat beter als hij het een beetje kan zien, enzo maar is het niet raar om een kind mee te nemen ? of doen wel meer mensen dat ?
Tuurlijk is dat niet raar, is toch leuk. Ik zou je zoontje er zoveel mogelijk bij betrekken. Met 20 weken echo mag je geen kinderen meenemen, dat weet ik wel.
Oh, ik heb mijn dochtertje continu meegenomen maar dat was meer omdat ze bij de oppas in het ziekenhuis de hele boel bij elkaar gilde Ze is ook gewoon bij de 20 weken echo geweest, schijnbaar mag dat wel bij ons in het zieken huis.
ik heb mijn dochter naar alle echo's meegenomen hoor, vk vond dat hartstikke leuk om haar weer te zien.
Ik heb het bewust niet gedaan bij de eerste echo. Stel dat je verdrietig nieuws krijgt... Bij latere echo´s is ze wel steeds meegeweest.
Ik zelf heb het niet gedaan voor de 12 weken omdat wij twee jaar geleden een ma hadden en ik hierdoor erg onzeker was of alles wel goe ging. De oudste mocht mee naar de pretecho bij 16.3 en bij de 20 weken echo waren beiden jongens mee.
o ja moet er wel bij zeggen dat wij het pas met 12 weken verteld hebben ivm met eerdere mk. Ze ging gewoon spelen daar. Heeft dus ook nog geen echo's gezien, want vanaf toen is het nu steeds hartje luisteren.
Helemaal mee eens! Heel erg blij dat ik dat niet gedaan heb,want wij kregen juist dit slechte nieuws en mama was helemaal in tranen en dat lijkt me geen fijn gezicht voor zo een kleintje. Ik zou fijn wachten want je krijgt toch met 12weken een termijn echo en dat is toch al bijna!?
Ik heb bij een eerste echo ook nooit mijn kids meegenomen, ook om diezelfde reden dat mocht er iets mis zijn, je dan even genoeg hebt aan jezelf. Bovendien vind ik het een mooi moment samen met je man en hoef je even geen aandacht te verdelen.
Wij nemen ons zoontje overal mee naar toe, Wil hem overal bij betrekken hij is ook bij de eerste echo mee geweest
Het is geen pretecho. Je krijgt medische informatie en die hoeft helaas niet altijd goed te zijn. Wil je daar je zoontje bij hebben? Daarnaast, veel minder erg, wat als je een inwendige echo nodig blijkt te hebben?
Is natuurlijk ieder zijn eigen keus maar wij hebben zoonlief ook pas met 12wk meegenomen. (nee ik lieg 11wk) En we betrekken hèm ook overal in. Hij heeft het toch even moeten verwerken nadat ik een mk gehad heb want eerst moet hij wennen en is hij blij dat hij grote broer wordt. En vervolgens komt de klap dat er geen broertje of zusje komt. Leg dat maar eens uit!! Daarbij gaan de 9maanden toch al zo langzaam voor die kleintjes en scheelt het weer "3 maandjes" voor hun.
Thirza is hier ook meegeweest, dus dat zou ik gewoon doen. Maar reken er niet op dat je zoontje het dan gaat snappen, want die echobeelden zijn complete wirwar voor een kind, die maakt daar echt totaal helemaal niks van. Mijn man al nauwelijks, dus laat staan een peuter Thirza vroeg later naar aanleiding van een echofoto wat voor dier dat was, en toen ik zei dat dat een baby was en dat die in mijn buik zat, dacht ze geloof ik dat ik de baby opgegeten had en riep ze: Maar dat moet je toch niet doen, mama???? Ze snapte het pas wat toen ik een boek uit de bieb heb gehaald met tekeningen van elke maand op ware grootte. Thirza is ook wel meegeweest naar echo's waar we slecht nieuws kregen, (tot twee keer toe ), maar dat kreeg ze helemaal niet mee hoor. Zij was verstoppertje aan het spelen achter de gordijnen... Wij vertelden ook alleen dat ik naar de dokter moest en dat die even in mijn buik ging kijken, dan. We gingen het nieuws natuurlijk niet vertellen voor we wisten dat het goed zat. En we zijn prima in staat om emotie even wat opzij te zetten als de situatie daarom vraagt, is ook wel gebleken. Helaas gewoon niet de beschikking over oppas hier in de buurt. Ja, de gastouder, maar dan kunnen we continu dokken en aangezien ik vanwege eerdere miskramen nogal wat echo's kreeg....
Dank Rozemarijke. Dat is inderdaad ook mijn idee. TS, ik zie dat je zoontje 3 is, mijn jongste dochter ook, nou, die heeft weinig meegekregen van de echo. Wij hebben dit keer, ondanks 3x skecht nieuws daarvoor, wel alle 3 de meiden meegenomen. Het is toch niet erg als ze mama (en papa) zien hulen. Er is dan toch verdriet. Ik heb thuis heel wat tranen vergoten om mijn MAs, daar zijn de meiden zich goed bewust van geweest. Vanavond weer een echo en weer gaan de meiden mee. De oudste 2 snappen er een hoop van, zijn ook geinteresserd in wat ze zien, de jongste doet een poging, maar echt landen doet het niet. Wel dat er een baby in mama buik zit, maar dat dat wurmpje op het echo apparaat een baby is, nee, dat landt niet. Bij de 20 weken echo nemen we ze niet mee, maat dat is vooral omdat ik net te druk vind, ze kletsen veel, vragen veel en met de 20 weken echo wil ik wel concentratie hebben.
Maar het eens kind ijsbeer andere niet. Mijn zoon is wat dat betreft erg bij en maak je echt niets wijs! In eerste instantie hadden wij hem even niks verteld van mijn mk. Even het verdriet zelf verwerken. Toch werd ik aangesproken door moeders waar hij was gaan spelen. Daar had hij dus verteld tijden het eten van zijn boterham. "Ohhh mijn moeder is niet meer zwanger hoor!!" Gewoon uit het niets. Hahaha
Mijn dochter was rond de 13 maanden bij de eerste echo. Ik had echt geen zin om haar voor die 15minuutjes bij iemand te brengen. We hebben haar gewoon lekker meegenomen al boeide het haar helemaal niks natuurlijk verder. Ze heeft even leuk in de echo kamer rondgewandelt en toen waren we alweer klaar. Niks raars aan hoor.
ik heb de echo volgende week vrijdag, dan ben ik ook presies 12 weken, dat is ook de termijn echo. en hij merkt nu ook al goed dat er wat met mij is, ik ben steeds moe en ziekjes, dus denk toch dat we hem meenemen