Wij gebruiken al tijden de kruidvat luiers voor mijn zoon, maar die blijken niet meer goed genoeg. Hij drinkt veel, heel veel, en lekt nu constant door. 's Nachts, overdag na nog geen 2 uur... Welke luiers zijn het best absorberend?
Ook benieuwd. Net terug van vakantie, daar kruidvatluiers gekocht, prima. Maar ook geregeld helemaal nat. Maar dit gebeurt ook weleens met de pampers. Zoon drinkt ook hele plonzen met t warme weer. Overdag bijna nooit lekkage, houd t goed in de gaten zelf,maar s nachts...
Hier pampers baby dry, overdag gaat het prima maar ook 's nachts steeds nat. Heb ook kruidvat luiers gehad, maar daarbij was hij nog sneller nat. Pampers voor mij dus wel beter, maar nog niet super... Vraag me af of een maat groter een oplossing is? Hij is 11,5 kilo en draagt maat 4.
Ik zou ze gewoon een maat groter nemen als ik jou was. Voor snacht heb je ook nog maat 7 en 8 luierbroekjes. Ik weet niet welke maat je zoontje nu heeft maar ikzou gewoon een maatje omhoog gaan.
Van pampers heb je ook maat 4+, is dezelfde maat maar met een extra absorptielaag. Werkt bij ons perfect. Een echte maat groter, dus naar 5 is echt nog te groot, dan sluit hij niet mooi in de liezen. Hangt natuurlijk ook een beetje van de bouw van je kindje af.
Wij hebben 4+ van Pampers en nog lekt ze door. Ze drinkt s nachts sinds 2 weken niet meer dat scheelt wel, maar overdag is het nog geregeld raak.
Kruidvat lekt hier ook snel door. Oplossing : overdag Kruidvat en in de nacht Pampers. En misschien ietsje minder drinken geven? Als ik m'n zoontje van 21 maanden 2 volle bekers geef in een uur dan drinkt hij ze allebei ook op. Dit kan misschien ook iets minder..
Ik gebruik overdag Etos merk en in de nachten Pampers 4+ Werkt hier prima! Voorheen altijd 4 gebruikt maar hij lekte door. Nu dus niet meer!
Mijn meisje lekte met Pampers ook regelmatig door. Met Etos 4+ nergens problemen mee. Ook Jumbo 4+ zijn goed!
Het zou ook nog aan de romper kunnen liggen, 's nachts plassen ze natuurlijk erg veel, waardoor de luier helemaal 'opzwelt'. Een romper die overdag nog net goed zit, kan 's nachts door het vele plassen net ff te strak gaan zitten, waardoor de luier niet voldoende kan opnemen en het dus ook gaat lekken. Heeft hier al een paar x geholpen om in de nacht een romper 1 maatje groter aan te trekken. Anders inderdaad een + variant luier nemen, die absorberen meer.