zoontje met KMA, vraagjes over pepti enzo

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door liqueske, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.716
    3.151
    113
    Vrouw
    Danke!! hoop echt dat het zow goed blijft gaan,, kan nu gewoon lekker wat vla geven als je zelf aan het eten bent of gewoon een lange vinger enz :D

:( weer mis? he bah zeg!! het kan oowk heel goed de leeftijd zijn met het niet willen slapen,, Liam had dit oowk heel erg rond 3 maand en pas met 5 maand ging het beter,,

Liefsz :)

2. liqueske

liqueske Actief lid

7 aug 2009
    165
    0
    0
    pff nou ik hoop niet dat ie dit nog 2 maanden zo volhoud haha!
    de pest is dat hij totaal geen ritme heeft, niet met eten niet met slapen niet met poepen.... dus als hij huilt is het maar gewoon gokken of en wat er aan de hand is of dat ie gewoon aandacht wil.

heerlijk lijkt me dat ja, gewoon lekker samen toetjes eten en gewoon van alles kunnen halen zonder dat je erop hoeft te letten dat er geen melk inzit! fantastich!

3. liqueske

liqueske Actief lid

7 aug 2009
    165
    0
    0
    zit me nu af te vragen hoe het dan komt dat de pepti bij liam wel verbetering gaf....terwijl hij helemaal geen kma heeft????

hebben ze daar iets over uitgelegd?

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.716
    3.151
    113
    Vrouw

Jah omdat het andere stoffen bevatte waardoor zijn reflux minder pijn deed tijdens het drinken en even na het drinken,, dat is de enige reden maar en nu hij geen last meer heeft van de reflux en die onder controle is kan hij de gewone melk weer verdragen zonder dat hij daar pijn bij heeft :)

Liefzs :)

5. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Liqueske: Als ik jou was, zou ik advies vragen aan een KA en niet een HA.
    Daarnaast kan je kindje ook krampjes krijgen van de nutriton. En natuurlijk moet je kindje wennen aan de nieuwe voeding.
    Zeker omdat je nu Nutrimagen gebruikt, wat volgens mij voor kindjes is met redelijk zware KMA, zou ik naar een KA gaan.

Ook qua bijvoeding zou ik echt wachten tot 6 maanden, dan pas starten en de introductie langzaam laten verlopen (dus een aantal dagen hetzelfde geven en kijken hoe je kindje reageert)

Succes

6. liqueske

liqueske Actief lid

7 aug 2009
    165
    0
    0
    nou we zijn nu een paar dagen verder, en met justin gaat het echt een stuk beter!

hij heeft vanaf gisteren echt heel goed gedronken, hij poept al 3 dagen achter elkaar en hij heeft nu echt een roze kleur op zn wangetjes!

heerlijk!!!!!!!

hopen dat het zo goed blijft gaan!

echt genieten!

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.716
    3.151
    113
    Vrouw
    SUPER NIEUWS!!

hier gaat het minder goed,, sinds we weer met friso standaard begonnen zijn spuugd Liam meer,, is hij heel hangerig,, slaapt slecht,, ( werd vanacht ineens om 4 uur wakker en kwam niet meer in slaap,, normaal slaapt hij altijd door ) weigerd zijn groentehap :$:$ normaal is dat zow weg,,
    Moet dinsdag naar het cb dus even afwachten,,

Liefsz :)

8. liqueske

liqueske Actief lid

7 aug 2009
    165
    0
    0
    nou wat gek zeg....

zou het geen tandje zijn? omdat hij zo hangerig is? of zeg ik nu iets geks? haha ben geen ervaren moeder namelijk hihi....

misschien zou je dan toch een voeding kunnen proberen tegen spugen, de omneo of de ar ken ik van nutrilon, denk dat je van friso ook zo iets hebt.

of indikken maar dat deed je al toch?

zo raar dat hij ook ineens zn groente hapje niet meer wil....

met justin gaat het lekker, en ik heb vanochtend even gebeld voor de huisartsenverklaring voor de nutramigen.....

die kan ik woensdag of donderdag even ophalen!!! hahaha
    makkelijk he! onvoorstelbaar.... maar wel heeeeeel fijn!

groetjes

9. liqueske

liqueske Actief lid

7 aug 2009
    165
    0
    0
    nou daar zijn we weer even...

lang geleden,
    @humbly :hoe gaat het met liam? al iets beter of werkt het niet met de standaard?

met justin gaat het nu echt super!!! hoe poept elke dag, drinkt bijna al zn flessen leeg en de laatste slurpt ie zelfs 200cc naar binnen!!

dankzij een tip van iemand hier op het forum, slaapt hij nu ook al 3 nachten door!!

wij maakten hem altijd rond 23u of half 12 wakker voor zn laatste fles en dat hielp niks, kwam gewoon om 4uur weer.... en vervolgens had hij sochtends geen honger...

nu maken we hem uiterlijk om 22uur wakker (daarna gaan ze in hun diepe slaap blijkbaar) en meneer slaapt dan vrolijk door tot een uur of 6! zooo fijn!!

bovendien slaapt hij overdag ook echt goed, bijna van fles tot fles...
    ik denk dat hij nogal wat in te halen heeft, want ik ken weinig babytjes van 3,5 maand die zoveel slapen! maar dat geeft niet, hij zal het nodig hebben en om eerlijk te zijn mama ook!!

dus al met al heb ik ondertussen al heel erg veel nuttige dingen van dit forum geleerd :D

grtjes

10. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.716
    3.151
    113
    Vrouw
    Haaaay haaaay

Jah met Liam gaat het super!!! hij krijgt nu friso standaard 2 en oowk gewoon danoontje en brood en heeft nergens geen last van :D:D:D

YEEEY eindelijk op eeen goed spoor daar dus :D:D haha jah ik maakte Liam eerder oowk altijd om 22 uur wakken voro de fles en dan sliep hij tot 6 uur idd :p nu niet meer maar hij is al wat ouder :p

Lekker toch dat hij zow veel slaapt :D Liam is 6 maand en slaapt tussen elke voeding nog 1.5 tot 3 uur dus oowk nog super veel,,, hij kan maar ongeveer 1.5 uur tot misschien 2 uur wakker blijven ;)

Haha jaaah forum is soms heel makkelijk :D

Liesfz:)

echt mooi dat het goed gaat daar :D

11. liqueske

liqueske Actief lid

7 aug 2009
    165
    0
    0
    hoi hoi

ben ik weer, hoe gaat het allemaal met de kids?
    hier lekker hoor, blij dat we nu lekker kunnen genieten van ons vrolijke mannetje!

volgende week lekker een weekje weg! center parcs!

joehoe!!! ik heb er echt zin in! benieuwd wat de kleine mannen gaan doen, mijn neefje gaat ook mee namelijk, is 5 weken ouder dan justin! gezellig he!

iemand nog tips voor op vakantie met een kleine van 3,5 maand?
    altijd welkom!

hoe oud waren jullie kindjes toen ze van de bak naar de wandelwagen gingen? ik heb de quinny speedi en vind de dreami (bak) nogal een beetje krap worden.... justin is nu 62 cm en is nogal beweeglijk... heb de indruk dat hij niet echt de ruimte meer heeft.

maar aangeraden wordt om pas vanaf 6maanden naar de wandelwageninzet te gaan... omdat ze dan ongeveer zelfstandig kunnen zitten....

maar mijn idee is dat hij in de wandelwagen op laagste stand ook vrij plat ligt, niet zo vlak als in de bak natuurlijk maar platter dan in de maxi cosi...

heb het daarstraks even geprobeerd en hij verzuipt er wel enigzins in maar ja als je de bak gewend ben lijkt alles ineens heel groot, en als ik de voetenzak niet helemaal dicht doe en de flap naar binnen vouw, lijkt het me best lekker liggen voor hem...

iemand tips of meningen?

discussie geopend! :D

grtjs

12. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.716
    3.151
    113
    Vrouw
    HAAY HAAY

Hier gaat het even iets minder,, Liam spuugd wat meer,, volgens mij moet hij even een stapje terug nemen,, hij heeft een ander schema gekregen en toen ging het fout,, dus nu even terug naar het oude schema en kijken of het dan beter word en anders gaan we naar de kinderarts heen,,

Heeeeerlijk op vakantie,, sorry geen tips :p ga nooit op vakantie ( geen geld voor )

Liam lag met 3.5 maand in de wandelwagen,, helemaal plat natuurlijk :p met 3 3/4 maand was Liam 62.5 cm lang,,
    haha ruimte te kort is idd niet de bedoeling,, zowlang de wandelwagen plat kan gewoon lekker erin leggen! kunnen ze zelf ook meer zien ;) :)
    Liam ligt een klein beetje omhoog,, hij ligt niet zow plat als de kinderwagen bak want dat kan deze niet maar hij vind het prima dus waarom niet?

Hier nog geen voetenzak aan dus helaas daar nog geen tips voor :p Liam krijgt als het koud is een dekentje (fleece) over zijn benen heen is nu nog warm genoeg en straks in de winter idd een voetenzak :)

Liefsz :D

Ben echt blij dat het daar 100% omgekeerd is :D

13. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    kijk, en daarom heb je dus eerst bewijs nodig voor je ziekenfonds alles gaat vergoeden. dus vandaar zon provocatie test. ik krijg morgen de uitslag van onze test.

14. liqueske

liqueske Actief lid

7 aug 2009
    165
    0
    0
    hoi susan,

ik kan jouw reactie niet helemaal plaatsen...
    wat bedoel je met daarom moet je eerst provoceren voor je het vergoed krijgt? :(

zou leuk zijn om jouw verhaal ook eens te lezen, kweet nie of dat al ergens op t forum staat...?

in ieder geval succes met de uitslag morgen!

groetjes

15. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ow hehe sorry, dit was nog een reactie op een paar paginas trug. had de paginas er na niet gelezen. over dat liam geen kma heeft ging dat. zie nu pas dat er na nog een hele hoop paginas staan. tja mijn verhaal. dat volgt als ik meer tijd heb en de uitslag weet. ben echt zenuwachtig

16. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.716
    3.151
    113
    Vrouw
    haha ik snapte het oowkal niet neej :p Liam was heel laat met proviceren maar jah kon helaas niet eerder,, heb het er wel voor overgehad hoor al dat geld voor die voedingen,,
    Laat je het even weten als je de uitslag hebt? hoe komt het dat je zow laat de uitslag krijgt,, ik had hem gelijk,,

Liefsz
    :)

17. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    we hebben de dubbelblinde test gedaan in het ziekenhuis. dan krijg je een paar dagen later pas de uitslag van je kinderarts. de uitslag was goed hij heeft geen kma. ik snap dr echt geen bal meer van. hij reageerde zo sterk op die ene voeding! echt krijsen als een speenvarken en superdunne ontlasting. dat bleek dus de koemlekvrije voeding te zijn. nu moet ik dus overstappen op gewone voeding. dat moet heel geleidelijk aan, maar hoe doe je dat? daar heeft de ka t helemaal niet over gehad.

18. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik zou beginnen met 1 of 2 schepjes normale voeding (per fles) en dan iedere dag 1 schepje erbij.
    Wel fijn dat je kindje geen KMA heeft. Inderdaad wel vreemd dat hij reageerde op de koemelkvrij voeding. Misschien had hij gewoon een slecht dagje en was het toeval dat hij zo reageerde op die voeding.

Hier helaas wel KMA. Eergister begonnen met provoceren en bij dag 1 (waar hij maar 10 cc normale voeding kreeg) kwamen de symptomen al lichtelijk terug. Mocht toen al stoppen ermee, maar wilde toch echt goed overtuigd zijn, dus dag 2 ook geprovoceerd (1/3 normale voeding per fles) en toen was het echt duidelijk. Hopelijk is het weer snel uit zijn lijfje.

19. liqueske

liqueske Actief lid

7 aug 2009
    165
    0
    0
    zo we zijn weer terug van vakantie!!
    het was erg lekker en gezellig! de kleintjes hebben het heel goed gedaan hoor! justin vond het zwemmen helemaal geweldig! erg leuk, waterratje.

het doorslapen zit er nog niet in hoor, elke nacht rond de klok van vier uur wordt meneer wakker. al dan niet voor eten.... dus meneertje heeft gezellig 8 man wakker gehouden haha.

gisteravond toch rijstebloem geprobeerd, maar helaas wederom om 4uur wakker... nou had hij gisteren ook een fles te weinig binnen gekregen omdat hij zoveel geslapen heeft, had nog wat in te halen denk ik haha.

verder gaat het heel goed, hij is super vrolijk en geniet er met volle teugen van !

vanavond nog maar eens een flesje met rijstebloem proberen, iemand nog tips voor doorslapen? na vier maanden ben ik er eigenlijk wel aan toe, moet ook over twee weken weer gaan werken dus......

grtjes

20. liqueske

liqueske Actief lid

7 aug 2009
    165
    0
    0
    hoi hoi,

hoe gaat het hier allemaal met de kleine spruiten??

hier goed hoor, het doorslapen begint een beetje te komen, zo af en toe is hij eens heel de nacht stil.... heerlijk!!!!!!!

van kma geen spoor te bekennen, met de nutramigen. echt fijn! ben ook begonnen met een hapje fruit zo nu en dan, als het goed uitkomt en hij voldoende drinkt op een dag. hij vind het wel fantastisch hoor dat lepeltje, hij doet er echt zn mondje voor open!
    erg leuk die kliederboel! tot nu toe gaat het wel goed, banaan vind hij het lekkerst, maar stopt wel een beetje, dus extra water in de fles. appel gaat ook wel goed, en peer is iets minder, krijgt hij beetje last van zn buikje van. maar ja het zijn ook maar een paar hapjes dus veel reactie kan het nooit opleveren natuurlijk.

en diksap vind hij echt heeerrrllliijjjk

hij zou er zo heel de fles van leegdrinken haha

maar dat doen we dus niet, want dat krijgt ie niet genoeg fv binnen.

nou ik hoor wel hoe het bij jullie allemaal gaat

groetjes

Deel Deze Pagina