Onze dochter is ruim 2,5 en een stoere meid. We hebben een boerderij, dus alles wat met trekkers en koeien te maken heeft is leuk. Ze heeft speelgoedtrekkers, een boerderij, speelgoedkoeien. Ze doet niks liever dan met papa mee op de trekker en kent al een paar trekkermerken uit haar hoofd. Ook begint ze nu te leren wat voor machines er allemaal achter de trekkers hangen. Ook vind ze shovels, graafmachines en andere grote machines geweldig. Ze loopt nooit in jurkjes of rokjes, maar het liefst in broeken en shirtjes die vies mogen worden. Ze is in haar gedrag ook geen teutebelletje. Haren in een staart? liever niet. Ze eet als een bouwvakker en speelt het liefst de hele dag buiten(zelfs bij kou en regen). Laat je zoontje lekker zijn wie hij is, en heb lak aan de buitenwereld!
heb een paar maanden terug ook een dino gekocht voor dochter, zo'n goedkope vd action, de aller engste die er lag. Dat beest moest mee in bad en mee naar bed. Nu niet meer, maar ze is er nog steeds bij tijd en wijlen gek mee
Ik ben daar heel makkelijk in. Middelste dochter vind auto's momenteel leuker dan alle poppen en ander meisjesspeelgoed. Dus hebben we sinds kort ook een hele verzameling van auto's :
Oh en ons buurjongetje loopt altijd met mooie gelakte nagels rond soms roze en soms blauw of groen. Vind dat zo leuk!
Ben er niet zo heel makkelijk in, maar kijk er ook niet zo raar van op ofzo, dat moet iedereen zelf weten
Mijn zusje en ik speelden vroeger ook met auto's ook op latere leeftijd. En wij zijn geen lesbisch ervan geworden. Mijn dochter (3,5 jaar) speelt graag met speelgoed van haar broer. Ze heeft haar oog afgeplakt vanwege training lui oog. Afgelopen maandag controle en ze was heel duidelijk dat ze jongens stickers wou. Die van Cars! Geen meisjes sticker. Heel vaak gevraagd, maar ze was nogal duidelijk. Er staan dus nu Cars oog pleiters in de keuken. Gister wou ik haar een meisjes pleister op doen en ze was nogal boos dat ik dat wou doen. Ze speelt overigens wel ook met meisjes dingen en houdt ook van tutten. Ze is alleen ook niet kleinzerig en een echte rauwdauwer.
Mijn zoons hebben ook een meisjes spul fase gehad, my little pony en Barbie. Nu is het over en willen ze star wars en auto's
Geeft toch niks. Ons neefje is dol op hello kitty. En Dl heeft een voorkeur voor jongensspeelgoed. Ze kiest meestal wel voor de roze variant, dat vind ik dan weer komisch
Bij m'n dochter in de klas zit ook een jochie en die gaat op feestje geregeld gekleed als Elsa. Inclusief hakken 😜 6 jaar. Ik zou er zelf niet zo moeilijk over doen. Als hij dat leuk vindt gewoon geven. Word er tenminste mee gespeeld.
Ik vind dat op die leeftijd nog niet zo'n probleem. Hier ook een zoon die prinsessenjurkjes en hakjes aantrekt. En met de pop loopt te slepen. Ik vind het nog wel schattig. Ik denk ook dat pas op de basisschool dat verschil tussen jongens- en meisjesspeelgoed komt.
Mijn zoon van 7 (na de vakantie naar groep 4) kan ook nog ademloos naar films van Barbie of Princess Sofia kijken hoor En als hij buiten is geweest, komt hij soms thuis met verhalen over hoe ze vader en moedertje hebben gespeeld en dan was hij lang niet altijd de vader Hij vond het, toen hij klein was, ook gewéldig om met een buggy rond te lopen. Het was destijds best zoeken naar een buggy die niet knalroze was (dat wilde hij dan weer niet, haha), maar toen we eenmaal een rode gevonden hadden, heeft hij maandenlang met een teletubbie in z'n buggy rond gerend. Ik zie er het probleem niet zo van in. Inmiddels zou hij écht niet meer met een kinderwagentje over straat gaan en zelfs jongenskleding met een kléín beetje roze erin is uit den boze, maar als dat niet zo was.. Ook prima toch? Dan zou je op een gegeven moment wel te maken krijgen met hoe de buitenwereld op hem reageert en hem daar misschien tegen willen beschermen, maar op dit moment zou ik me daar écht nog niet druk over maken!