Hoi allemaal, Onze dreumes van 14 maanden oud heeft altijd erg goed geslapen. Tot 3 weken terug heeft hij een hele week de ochtendslaap overgeslapen, en heerlijkv an 12-3 geslapen tussen de middag. Een ideaal schema dus! Hiervoor heeft hij telkens 's morgens een uurtje geslapen en tussen de middag 2 uurtjes. Ook helemaal niets mis mee. Maar nu sinds 4 dagen slaapt hij 's morgens van 9 tot 12 uur, en dan rond half 5 nog een keer. Ik heb het eigenlijk nooit bijgestuurd het slapen, omdat ik van mening was dat hij het zelf prima kon regelen. Maar dit is dus eigenlijk helemaal niets. Ik ben niet zo van het wakker maken, maar ik ben zo bang dat dit zo blijft dit schema, en dat wil ik dus eigenlijk niet. Hoe hebben jullie dit gedaan? Zal ik Tim na een uurtje slapen 's morgens dan toch maar wakker maken, om het zo een beetje bij te sturen? Dat hij van half 10-half 11 slaapt, en dan om half 1 weer naar bedje gaat? Vraag me alleen af of hij dan al wel weer slaapt, maar dat zullen we dan wel zien? Hebben jullie dit ook wel eens gehad, en hoe heb je het opgelost?
Ik denk dat je het beter aan je kidje over kan laten. Straks veranderd je kidje het misschien weer vanzelf. Misschien is het een kleine aanpassings fase
Ik heb het idd altijd ook aan Tim zelf overgelaten, en tot nu toe is het goed uitgepakt. hmm, moeilijk soms...
Oooh wat weinig Vruchtje! Tim was altijd al wel een slaapkoppie, dus het wordt zowiezo dan wel zo'n 3 uur achter elkaar als hij alleen maar tussen de middag gaat. Maar hij heeft het nu gewoon verplaatst van de middag naar de ochtendslaap. Wat kun je er toch mee lopen stoeien soms hé...
hier ook een slaapkoppie hoor, is wel wat jonger nog maar toch, jamy is om half 8 wakkeer in de ochtend, gaat rond half 10 weer naar bed slaapt dan tot ongeveer 11 uur a half 12. en dan om 2 uur nog een keer terug tot ongeveer half 4 4 uur. en dan rond half 7 weer naar bed tot de volgende morgen.
Hier verschilt het per dag, de ene dag is ze om 08 uur wakker en slaapt ze na haar brood 3 uurtjes of zoals zondag 4,5 uur. maar vandaag ligt ze nog steeds te slapen sinds haar fles om 08 uur. Ik heb altijd zoiets van ze zullen het wel nodig hebben, als jij moe bent slaap je toch ook? en 1,5 in de middag is helemaal niet kort hoor.. er zijn meer kinderen die dat doen of zelfs korter.
ik zou doen van 9.30 tot half 11 wat je zei en dan na het middageten nog even. Ik ben wel van het bijsturen. Ik heb altijd op vaste tijden op bed gelegd en ik had een enorme slaapkop, die ook weer makkelijk zelf in slaap komt. Toen ze langzaam overging van 2 naar 1 slaapje, (rond de 16 maanden) heb ik dat ook zo een beetje gestuurd. Ze vond het erg prettig en slaapt nu van 12 tot half 3/ 3uur. Ik vind 1 1/2 uur ook veel te kort hoor.
Tulip; hoe ging de overgang naar 1 slaapje qua tijd dan? Hier heb ik het idee dus dat hij dus idd ermee bezig is, omdat hij het ook al een week heeft overgeslagen. En ook toen sliep hij idd van 12-3 uur. Ideaal!
eerst sliep ze van 9.30 tot 11.30 en van 13.30 tot 14.30/15.30 en toen ze naar 1 slaapje ging eerst om 11.00 uur ongeveer en sliep dan tot een uur of 2, als ze dan aan het einde van de middag legde ik haar nog even op bed, dan sliep ze niet, maar rustte wel even uit. Op een gegeven moment kon ze het tot half 12/12 uur uithouden, das nu nog zo en slaapt tot half 3/ 3 uur en soms nog langer. Ik heb het ook 1 keer eerder geprobeerd, omdat ik dacht dat ze er aan toe was, maar toen sliep ze tussen de middag maar een uurtje, dan was ze echt oververmoeid, voor mij het teken dat ze er nog niet helemaal aan toe was. Dat was rond de 13 maanden en met 16 maanden dus wel over. Heel af en toe nog een keer 2 dutjes om bij te slapen.